Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Advies gevraagd voor nieuw Elf deck

Justian2002
5 maanden geleden
Hoihoi Bommers,

Ik ben bezig met een nieuw Elf deckje, deze keer in (met Galadriel, Light of Valinor aan kop)

Ik ben op zoek naar wat advies om het deck te verbeteren. Echter, heb ik wel een aantal wensen waar ik aan wil voldoen:
- Alle creatures zijn elven, of hebben directe elf synergie (dus 'elf' staat op de kaart)
- Minimaal 30 en maximaal 40 creatures (commander included)
- Naast de Elven typal, wil ik een +1/+1 counter theme hebben
- Aan landbase wil ik eigenlijk niks meer aanpassen (dit zijn landjes waarmee ik fijn spelen kan!)
- Hele dure kaarten wil ik niet; de dure kaarten die nu al op de lijst staan, zijn kaarten die ik al heb (bij duur denk ik aan 20+ euro)



Hopelijk hebben jullie nog goede adviezen over wat te cutten en wat toe te voegen!
Justian2002
5 maanden geleden
Niemand..?
Left4Doner
5 maanden geleden
Ik had elders al gereageerd, maar ik bedenk me nu dat Sylvan Messenger ook leuk zou zijn voor card draw
Timebug
5 maanden geleden
Misschien de Pongifyof de Rapid Hybridization vervangen voor een Path to Exile
Ik weet dat je niet aan de manabase wil komen, maar je kan altijd overwegen kaarten als Bala Ged Recovery te spelen.
Ik zou ook Elvish Guidance zeker overwegen.
thegeertfiles
5 maanden geleden
Freyalise, Llanowar's Fury zou ik niet spelen. Je hebt weinig reach of flying en daardoor wordt ze snel van dr tafel getikt. Ik verwacht niet dat je haar vaak meer dan 1 keer kan activeren. Ik zou eerder voor Return of the Wildspeaker gaan voor card draw.

Heedless One op een leeg bord doet niet zoveel. Op een vol bord meer een win more. Immaculate Magistrate doet veel meer met je +1/+1 counter thema en je kan op instant speed een elf buffen.

Momir Vig, Simic Visionary kan je spelen maar is wel beetje saai met al dat getutor. Spelen je tegenstanders ook veel tutors dan is het jullie meta en kan het geen kwaad maar anders wellicht een idee om deze niet te spelen. Je zou ook een Kindred Summons of een Genesis Wave kunnen spelen.

Je speelt niet superveel tokens dus wellicht Rhys the Redeemed laten vallen.

Wilt-Leaf Liege is heel vet (speel hem graag in mijn 60 kaarten WG stompy deck) maar je hebt maar 5 witte elves. Wellicht is Canopy Tactician beter.

En wellicht nog leuk:
Marwyn, the Nurturer, mana en power.
Copperhorn Scout untap al je mana makers enz en activeer ze nog een keer.
Timberwatch Elf instant speed buff.
Umbral Mantle infinite mana met o.a. Elvish Archdruid.
Aura Shards als je veel last hebt van artifacts of enxhantments.
 bijgewerkt door thegeertfiles 5 maanden geleden
piano
5 maanden geleden
Titania's Chosen natuurlijk.
Elf en +1/+1 counters
Panoramix
5 maanden geleden
Als het mijn deck zou zijn, zou ik kijken of er meer mogelijkheden zijn om (elf) creatures in de beurten van de tegenstanders bij jezelf in het spel te krijgen, zodat je de abilities van je Commander vaker kunt laten triggeren.
piano
5 maanden geleden
Ik begrijp dat je niet je landjes wilt aanpassen, en toch wil ik Drannith Ruins nog even aankaarten..
Justian2002
5 maanden geleden
Allemaal goeie suggesties! Ik zal er naar kijken

Quote:
50 minuten geleden
Ik begrijp dat je niet je landjes wilt aanpassen, en toch wil ik Drannith Ruins nog even aankaarten..


Ik heb dan liever Novijen, Heart of Progress
thegeertfiles
5 maanden geleden
Voor een creature deck zoals deze zijn boardwipes funest. Je speelt 1 Heroic Intervention. Wellicht nog extra van zulke kaarten zoals Flawless Maneuver als je constant al je.potjes verliest door boardwipes.
Naut19280
5 maanden geleden
Ik denk dat je de potentie van je creatures blinken onderschat. Iets als Eerie Interlude is protection, doet je commander afgaan, en evt. andere ETB effects van andere creatures
TheRobinros
5 maanden geleden
Ik heb het ook geloof ik al ergens eerder gepost, maar ik vind Cultivate, Kodama's Reach en in mindere mate Farseek en Nature's Lore altijd "jammer" in specifiek elfjes. Als je die cut en in plaats daarvan willekeurige elfen speelt, ramp je meestal meer, doordat je vaker je Commander triggert, meer bodies hebt voor Circle of Dreams Druid, Elvish Archdruid, Priest of Titania en Elven Chorus hebt en daarnaast ook de rest van je deck triggert. Een Cultivate is altijd een Cultivate en dat is goed genoeg, maar waarom daarvoor settlen als je ook kan rampen door een beestje neer te leggen én daarbij een kaart te pakken met Guardian Project en je Wolverine Riders te triggeren? Je speelt een tribal deck, iedere kaart vraagt van je zo veel mogelijk van je tribe te spelen, dus waarom generic good cards spelen die nul interactie hebben met je tribe als je datzelfde effect plus meer hebt door je tribe te spelen? Ga voor die Birchlore Rangers, Heritage Druid en Boreal Druid erbij voor ramp en Nullmage Shepherd, Glissa Sunseeker en Lys Alana Bowmaster voor removal, om maar wat te noemen
Panoramix
5 maanden geleden
Quote:
19 uren geleden
Ik heb het ook geloof ik al ergens eerder gepost, maar ik vind Cultivate, Kodama's Reach en in mindere mate Farseek en Nature's Lore altijd "jammer" in specifiek elfjes. Als je die cut en in plaats daarvan willekeurige elfen speelt, ramp je meestal meer, doordat je vaker je Commander triggert, meer bodies hebt voor Circle of Dreams Druid, Elvish Archdruid, Priest of Titania en Elven Chorus hebt en daarnaast ook de rest van je deck triggert. Een Cultivate is altijd een Cultivate en dat is goed genoeg, maar waarom daarvoor settlen als je ook kan rampen door een beestje neer te leggen én daarbij een kaart te pakken met Guardian Project en je Wolverine Riders te triggeren? Je speelt een tribal deck, iedere kaart vraagt van je zo veel mogelijk van je tribe te spelen, dus waarom generic good cards spelen die nul interactie hebben met je tribe als je datzelfde effect plus meer hebt door je tribe te spelen? Ga voor die Birchlore Rangers, Heritage Druid en Boreal Druid erbij voor ramp en Nullmage Shepherd, Glissa Sunseeker en Lys Alana Bowmaster voor removal, om maar wat te noemen


Applaus voor beste advies
 bijgewerkt door Panoramix 5 maanden geleden
Justian2002
5 maanden geleden
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Maar dan komt wel het volgende: landjes zijn vaker een betere ramp omdat ze permanenter zijn dan creatures die mana maken. Met landjes maak ik me geen zorgen om boardwipes, maar met creatures kan zomaar ineens mijn manabase instorten als ik te veel focus op Galadriel triggers en elfjes uitpoepen.
Daar bovenop komt dat dit deck voor mijn vriend bedoeld is, en hij vrij nieuw is. Hij kent de werking van de Ramp Big 5 (Cultivate/Kodama's Reach, Nature's Lore/Three Visits, Farseek, Skyshroud Claim en Rampant Growth) het beste. Misschien als hij meer bekend is met Magic, het verstandig is om wat kaarten te switchen, maar nu is dat nog niet aan te raden…
 bijgewerkt door Justian2002 5 maanden geleden
TheRobinros
5 maanden geleden
Quote:


Sowieso horen Rampant Growth en Skyshroud Claim ook in dit rijtje thuis, maar vooral: de enige reden dat dit de "Ramp Big 5" is (een term die ik nog niet eerder heb gehoord), is omdat te veel mensen dat het de "Ramp Big 5" is en het daarom correct is om ze te spelen, waardoor mensen ze vaker spelen en vaker zien spelen door tegenstanders en positieve feedbackloop... Het EDH-rec-effect zegmaar

Maar je vraagt nu advies voor upgrades van een deck, maar gaat dat zelf tegen door nog geen kaarten te willen switchen, dat klinkt wat tegenstrijdig. Kan je toelichten welke kaarten je dan wél overweegt te cutten voor anderen en waarom, zodat we specifieker kunnen zijn met de aangeboden suggesties?
Justian2002
5 maanden geleden
ik ben best bereid kaarten te cutten, heb al een aantal suggesties toegepast in het deckl
Betreft de elf ramps, heb ik zelf al Farhaven Elf op het lijstje staan, maar ik weet niet of deze goed genoeg is om bijv een Kodama's Reach te kunnen vervangen...
Daarbij, ik ben niet tegen het switchen, ik ben enkel huiverig om de gebruikte ramp spells te switchen, helemaal voor kaarten die heel kwetsbaar zijn voor boardwipes
Cassefras
5 maanden geleden
Ik maak me niet druk om removal te spelen met een iets hogere cmc, want mana zat in dit deck. De tutor op de momir-unit ook niet, want merendeel van je creatures is groen en die komen enkel bovenop. Je speelt vaak meerdere creatures en dan heeft het dus weinig zin. Ik zou deze dus zelfs niet eens spelen. Je commander scry'ed zelfs ook nog eens.

Wat voor mij hier (maar met elk elvish deck) vaak de crux is:

Winnen op combat damage en no other options. Boardwipegevoelig omdat je ook de neiging hebt om veel achter elkaar te spelen. Elvish tribal decks hebben door de lage manacost en de go-wide gameplay vaak het risico op over-extenden. De boardwipe verknalt, zodra hij resolved, heel vaak je hele game en weinig recovery.

Ik zou dus ook kijken naar alternate wins.
Veel units maken kapotveel mana, maar wat doe je dan met deze mana bijvoorbeeld (behalve nog meer kleine units spelen)? Curse of the Swine is bijvoorbeeld een goede kaart die zorgt dat alle high power units aan dr overkant verdwijnen en iedereen met kleine units het moet doen, waarbij je dus wint. Je kunt er ook je mana in kwijt en eventueel een van jr eigen beesten removen om weet een commander trigger te krijgen voor de kaart o.i.d.

Ook denk ik dat ik het eens ben met het dodgen van boardwipes. Kaarten als Ghostway zouden ook op mijn list staan. Nieuwe triggers op je commander en creatures in andermans beurt en dodge de boardwipe. Ook Semester's End doet dit.

Good luck with the build!
CarolineAya
5 maanden geleden
Als je bang bent voor boardwipes en dan alles te verliezen kun je Praetor's Counsel nog overwegen, daarmee kun je je board weer terugbrengen. Of een good old Teferi's Protection
TheRobinros
5 maanden geleden
Je speelt blauw, waarom ben je precies bang voor boardwipes? Frilled Mystic is de leukste counterspell, want elf, maar als dat echt een probleem is, zou ik An Offer You Can't Refuse, Swan Song, Force of Negation en Fierce Guardianship erbij spelen, kaarten pakken als een malle door gewoon je deck te spelen en boardwipes te counteren?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top