Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

EDH Deck

Luc
10 jaren geleden
Beste mensen

Mogelijk dat hier al een topic over bestaat maar kon hem zo 1,2,3 niet vinden.
Vandaar deze dus alsnog.

Ik wil graag een EDH deck gaan samenstellen met kaarten die ik heb en waar ik nog geen doel voor heb atm.

Alleen word dit de eerste keer dat ik dit ga doen. Dus vroeg me af of er bij een EDH deck maken nog algemene regels zijn of dingen waar je extra op moet letten.

Alle tips zijn welkom!!!
Alvast bedankt.
TdeRijk
10 jaren geleden
Ik heb nog nooit een EDH deck gemaakt, maar wat ik van mensen hoor:
1) Eigenlijk is het niet zo heel anders dan een gewoon deck maken, alleen i.p.v. 4x dezelfde kaart moet je nu wat soortgelijke kaarten zoeken, dus niet 4x Doom Blade, maar 1xDoom Blade, 1xTerminate, 1xPutrefy, etc
2) Zoek naar spells die handig blijven. Giant Growth kan soms leuk zijn, maar in een spel met 4 mensen ga je er niet mee winnen (over het algemeen), dan is iets als Collective Blessing bijvoorbeeld beter waarschijnlijk

Zoals ik zei, ik weet er verder ook weinig vanaf, dus ik wordt graag gecorrigeerd (zodat ik op termijn ook zelf een EDH deck kan gaan maken).
JT
10 jaren geleden
Er zijn nog een paar (of eigenlijk anderhalf paar om precies te zijn) columns over geschreven ( http://www.bazaarofmagic.nl/columns/a-guide-to-commander-part-i-hoe-kies-ik-mijn-commander-ci-3587.html , http://www.bazaarofmagic.nl/columns/a-guide-to-commander-part-ii-hoe-kies-ik-een-thema-ci-3631.html , http://www.bazaarofmagic.nl/columns/a-guide-to-commander-part-iii-hoe-maak-ik-een-deckopbouw-ci-3775.html ) waar wel wat nuttigs staat (zou ook raar zijn als dat niet zo was, het gaat er ten slotte over), verder, als je eenmaal een deckje hebt of een deck idee, wil ik je best nog een paar tips geven. Maar eerst een general zoeken of iets in je kaarten waar je een leuk deck van maken en daarna de commander er bij zoeken (bv. als je veel populate en token kaarten hebt, kan je daarna één van de populate commanders bij zoeken, maar kan ook andersom).
 bijgewerkt door JT 10 jaren geleden
Jeff
10 jaren geleden
Zoockey en ik zijn bezig (alhoewel het ivm drukte en vakantie een beetje stil ligt) met een serie columns over commander, onder andere over het kiezen van een commander en een thema voor je deck. Door in het achterhoofd te houden welke kaarten je beschikbaar hebt, kun je dit prima gebruiken:

A Guide to Commander - Part 1: Hoe kies ik mijn Commander?
A Guide to Commander - Part 2: Hoe kies ik een thema?
A Guide to Commander - Part 3: Hoe maak ik een robuuste opbouw voor mijn deck?
Luc
10 jaren geleden
Super bedankt allemaal voor de snelle reacties ik ga eens even wat columns lezen
Luc
10 jaren geleden
heb er voor gekozen om een mono wit human, soldier angel deck te maken met Cho-Manno, Revolutionary als commander.
Zal binnenkort even volledige decklijst linken om wat opbouwende kritiek te incasseren
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Dat klinkt leuk, en origineel! Ben benieuwd .
Luc
10 jaren geleden
Bij deze de beloofde update
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Luc 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Luc 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top