Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Eerste commander deck

kdejong
8 jaren geleden
Sind vorige week voor het eerst kennis gemaakt met commander, nu wil ik proberen me eerste commander deck te bouwen. Hierbij alleen wat hulp gevraagd, zal hier niet de eerste in zijn dus probeer ook de andere forums te lezen.

Hieronder de commanders die ik zo in eerste in gedachten had:

Tolsimir Wolfblood

Uril, the Miststalker

Borborygmos Enraged

zou het liefst grote beesten spelen (beasts, hydra's), momenteel ook een casual deck met veel mana elven erin dus dit zou ik er in willen verwerke, maar twijfel ook nog wel voor warriors en soldiers.

Zijn er nog tips hie dit verder aan te pakken of andere leuke commanders.?

Alvast bedankt.!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Woohoo, een nieuwe Commander fan!

Pas maar op, want het spreekwoord luidt: "Once you go Commander, wil je nooit meer een ander!"

Ahum...ok

Tolsimir is een coole dude, maar klinkt niet als "ik wil dikke Beasts en Hydra's spelen". Dan zou ik of spelen, of eventueel .

Uril is een goede optie, maar die staat bekend als "ik pleur er zoveel mogelijk Aura's op en beuk je in een beurt dood". Dat kan vooral al wat scheve ogen geven, dus dat is wellicht niet de allerhandigste Commander om mee te beginnen. Ik zou dan eerder kiezen voor Marath, Will of the Wild. Wordt steeds beter naarmate het spel langer duur en is dus altijd cool .

Borborygmos heeft ook een heel eigen stijl. Vooral voor gaan als je dat cool lijkt, maar dat wordt snel een deck dat om HEM draait, niet om dikke andere beesten.

Beestje algemeen verhaaltje, maar ik wil ook heel graag een eerste versie van je zien. Dat praat een stuk makkelijker. Onervarenheid is geen problemen, we leiden je er wel doorheen en zo wordt het meer jouw deck!
Flappie1
8 jaren geleden
Hmmmm grote dikke beesten ik sluit me aan bij Magnus ik heb echter nog wel 2 potentiële commanders die goed zijn met dikke beesten.

Mayael the Anima het grote nadeel met deze is eigenlijk dat hydra's haast niet te doen is.... omdat je geen kunt betalen met haar ability....

Maar gelukkig is er dan ook nog de hydra commander bij uitstekRosheen Meanderer deze is goed met hydra's maar dan weer minder bij beesten die geen kosten.

Succes met kiezen en zoals Magnus al zei plaats een lijstje en dan gaan we wel kijken wat goed is en wat niet.
Shinn88
8 jaren geleden
Heren,

ik lees stiekum mee hoor.
Kevin is mijn Zwager en wij gaan beide een Commander Deck bouwen.
alleen ik heb er ook geen kaas van gegeten

maar zo te lezen komt dat wel goed
hallowman3
8 jaren geleden
Xenagos, God of Revels zou je mogelijk ook kunnen gebruiken als de hydra baas, geef je dikke trample hydra (zeg 20/20) een hots aan power erbij en geef je opponent een hengst (van bijvoorbeeld 40).
Shinn88
8 jaren geleden
ja maar dat is toch niet leuk ? dan is het in een klap over ?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Je slaat nu even het feit over dat hij nog wel een 20/20 trample hydra moet hebben he .
Joram
8 jaren geleden
Je zou ook Omnath, Locus of Mana kunnen overwegen. Met Omnath kun je de grootste en engste beesten spelen die groen te bieden heeft.
Het moet dan wel een mono-groen deck worden, maar misschien is dat juist makkelijker voor een eerste commanderdeck; de enorme keuze aan kaarten die je kan gebruiken wordt wat meer gefilterd omdat je alleen groen speelt, en de manabase is lekker makkelijk: gewoon een sloot forests en wat utility landjes en je bent klaar.
Psychoboy
8 jaren geleden
Quote:
Dat kan vooral al wat scheve ogen geven
van MagnusMagicus ik wil wel zien hoe dat eruit ziet. Ik ken alleen scheve gezichten of scheve blikken

Maar even ontoppic, als je mono groen gaat zit je sowieso geramd met je mana.
Khalni Hydra, Hydra Omnivore (is leuk in Multiplayer), Lifeblood Hydra

Genoeg keuze aan grote dudes die ook nog wat meer doen dan alleen schade

Edit: Surrak, the Hunt Caller kan volgens mij wel leuk zijn. je bent niet direct target nummer 1 totdat het te laat
 bijgewerkt door Psychoboy 8 jaren geleden
Shinn88
8 jaren geleden
weet een van jullie een leuke commander voor een Zombie deck ? ik wil hem toch wel mono Black houden.. als je iets anders leuks heb wil ik ook wel een 2 kleurig deck bouwen. maar het liefst 1 kleur aangezien ik net een week bezig ben met decks bouwen.
hallowman3
8 jaren geleden
Misschien is Geth, Lord of the Vault wat voor je? Of kijk gewoon bij alle mono black legendary creatures.
Shinn88
8 jaren geleden
Quote:
hallowman3 22-02-2016 om 11:55
Misschien is Geth, Lord of the Vault wat voor je? Of kijk gewoon bij alle mono black legendary creatures.


en wat denk je van Drana, Liberator of Malakir ? of Mikaeus, the Unhallowed
 bijgewerkt door Shinn88 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Eh guys, ik ben voor elkaar helpen, maar dit is het topic van kdejong, dus laten het bij zijn vraag houden .

Als je zelf ook tips wil, start een topic .
Shinn88
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 22-02-2016 om 12:34
Eh guys, ik ben voor elkaar helpen, maar dit is het topic van kdejong, dus laten het bij zijn vraag houden .

Als je zelf ook tips wil, start een topic .


Mag,

ik en kev delen alles Kwa Magic dus ik dacht dat het ook wel zou Mogen met het forum .
maar Prima in orde..
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ah, dat wist ik niet . Kijk, dan heb ik er ook geen probleem mee, ik dacht dat je z'n topic aan het inpikken was .
kdejong
8 jaren geleden
Haha bedankt magnus, had hem al tot de orde geroepen inieder geval hoop tips om wat mee te doen, leuk dat er veel reacties zijn.!

Mono zou misschien wel handig zijn vanwege de mana, alleen vind ik Mina and Denn, Wildborn wel een hele gave kaart om erin te hebben met grote beesten., maar weet niet of die leuk is als commander. Persoonlijk vind ik Omnath, Locus of Rage ook wel stoer. Dan zal ik me misschien ook meer moeten richten op landfall. Even de knoop door hakken of het mono of groen/rood wordt en daarna zal ik proberen deze week wat in elkaar te zetten zodat jullie een lijst hebben om op te schieten
JEV
8 jaren geleden
Ik had je al een ruilvoorstel gestuurd. Als je wil heb ik ook nog wel Grenzo, Dungeon Warden voor je!
Shinn88
8 jaren geleden
Quote:
JEV 22-02-2016 om 13:33
Ik had je al een ruilvoorstel gestuurd. Als je wil heb ik ook nog wel Grenzo, Dungeon Warden voor je!


ik heb niets ontvangen hoor
JEV
8 jaren geleden
Quote:
Shinn88 22-02-2016 om 13:36
Quote:
JEV 22-02-2016 om 13:33
Ik had je al een ruilvoorstel gestuurd. Als je wil heb ik ook nog wel Grenzo, Dungeon Warden voor je!


ik heb niets ontvangen hoor

kdejong dan natuurlijk
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Quote:
kdejong 22-02-2016 om 13:16
Haha bedankt magnus, had hem al tot de orde geroepen inieder geval hoop tips om wat mee te doen, leuk dat er veel reacties zijn.!

Mono zou misschien wel handig zijn vanwege de mana, alleen vind ik Mina and Denn, Wildborn wel een hele gave kaart om erin te hebben met grote beesten., maar weet niet of die leuk is als commander. Persoonlijk vind ik Omnath, Locus of Rage ook wel stoer. Dan zal ik me misschien ook meer moeten richten op landfall. Even de knoop door hakken of het mono of groen/rood wordt en daarna zal ik proberen deze week wat in elkaar te zetten zodat jullie een lijst hebben om op te schieten


Ja, beginnende (Commander)spelers helpen doen we graag . Mina and Denn zijn absoluut geschikt als Commander (Commanders? )! Ik ben er zelf ook mee bezig, al zit ik nog te twijfelen of zij het worden of Omnath, Locus of Rage. De ander gaat dan sowieso het deck in .

Ik ben benieuwd naar je lijst!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top