Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

RNA bevindingen?

BluezamX
5 jaren geleden
Hebben mensen op Arena al leuke RNA plays gedaan? Welke kaarten lijken het goed te doen, welke juist niet? Hoe gingen je Drafts? Ik ben erg benieuwd, mede met oog op de prerelease morgen!

Om mijn beperkte kennis te delen van de 4 pakjes en 3 potjes die ik heb kunnen doen voor ik naar werk moest: Het leek alsof ik relatief veel Gruul enablers opende, in vergelijking met de andere guilds. Maar dit kan prima toeval zijn natuurlijk.

De potjes gingen prima (3 wins tegen 2x burn en 1x BW vampires), maar mijn tegenstanders hadden volgens mij ook redelijke pech met drawen.
LegoRobster
5 jaren geleden
Ik wacht nog even met het committen van rare/mythic wildcards tot ik weet wat ik ga spelen, maar heb al wel Pteramander en Essence Capture getest in mono U tempo. Ik ben ook wat lager op de curve gaan zitten door een landje en 4 Exclusion Mage en Wizard's Retort te cutten voor meer Opt en Spell Snare.
De nieuwe build bevalt me erg goed. De salamanders beuken geregeld op T5 voor 5 door de lucht.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik heb een sealed event gedaan, waarbij ik uiteindelijk in Simic was beland. Mijn rares waren Incubation Druid en twee Growth-Chamber Guardians. De rest was pet qua rares (had wel een Kaya, maar die is meh in Sealed). Ben 6-3 gegaan, wat best verdienstelijk was. Mijn meeste wins kwamen van de twee Bolrac-Clan Crushers die als een malle de +1/+1 counters van mijn Simic dudes aan het misbruiken waren. Verder had ik o.a. een Sharktocrab en Combine Guildmage en dat ging wel hard. Een Stony Strength, 3 Savage Smash en 2 Titanic Brawl hielden andere creatures op afstand. Had alleen wel wat mana issues ondanks gates en rocks, die hebben me ook de potjes gekost.
Merk wel dat Simic verdomd veel nadenken en afwegen is. En Rakdos komt erg hard uit de startblokken. Spectacle is best een sterke mechanic die ik wat had onderschat.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Wacht... Simic is dit jaar eigenlijk gewoon een grote RNA-mutatie!

Sorry van de spam, maar deze moest ik even kwijt. Morgen heb ik een wat uitgebreidere mening over de set
vanmaanen
5 jaren geleden
Gruul (Rood / groen) deck gespeeld met Growth-Chamber Guardian ‘s en had Electrodominance die paste er prima in.
Heb blauw gesplashed voor een Combine Guildmage en nog paar “adapt” kaarten en een counterspell. Speelde leuk maar net buiten de prijzen gevallen.
BluezamX
5 jaren geleden
Ik speelde ook Gruul, maar had op twee Titanic Brawl's na geen removal, wat spelen tegen een Biogenic Ooze wel heel lastig maakte. 1/4 geëindigd, maar met mooie rares en een goede trade afgesloten.
Sunitram
5 jaren geleden
Afgelopen zaterdag Simic gespeeld in Utrecht. Vier rondes gespeeld, 2-2 gegaan, wat daar gelukkig genoeg is om boosters te winnen

Wat me vooral opviel was het hoge tempo van deze set; mijn promo was Guardian Project, maar vaak heb ik best even moeten wachten om 'm te casten, omdat ik blockers neer moest leggen voor m'n tegenstander's threats. Ook vond ik dat er in deze set wel erg weinig enchantment removal zit, terwijl juist de enchantments hele nare dingen doen. [k]Rhytm of the Wild[/k] vooral liep erg vaak erg hard uit de klauwen.

Ik heb zelf in ieder geval veel te veel lol gehad van de Sharktocrab - Combine Guildmage combo; adapt Sharkto, tap iets van je tegenstander, haal de counter eraf met de Guildmage, rinse, repeat. En ik weet niet wat jullie ervaringen ermee zijn, maar Mass Manipulation heeft meerdere potten voor me beslist. Die is heftig, maar je tegenstander's dikke beater(s) af kunnen pakken is, zeker in een format met deze snelheid, niks om je neus voor op te halen!
BluezamX
5 jaren geleden
Mee eens. Iedere Guild heeft een goede (of ten minste speelbare) Enchantment, maar zodra ze werden neergelegd had ik geen idee hoe ik er vanaf kon komen.

Die Sharktocrab combo klinkt vet! Lekker de beaters tappen tot je ze kan stelen!
Jeff
5 jaren geleden
Ik heb van horen zeggen dat de combi van Simic Ascendancy + Sharktocrab erg goed is... Of Simic Ascendancy + Galloping Lizrog om héél snel je Ascendancy vol te laden...

Ik had in mijn prerelease op zondag geen van beide combo's, maar gewoon Ascendancy als value-plan. Hoogste dat de Ascendancy geweest is is 9 counters, maar dan loop je gewoon al zo ver voor op je tegenstander dat het waarschijnlijk onoverkomelijk is geworden. Mijn Simic-tempo deck was dan ook goed voor 5-0 in Delft!

 bijgewerkt door Jeff 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik had Simic gekozen op de Prerelease afgelopen zondag en heb me heerlijk uitgeleefd in een tempo deck.
Ik was erg tevreden met mijn pool, en nog blijer dat ik met mijn pool en de prijsboosters gecombineerd bijna al mijn wants voor RNA eruit heb gehaald

 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post Eclavyrr 5 jaren geleden
  • Gemaakt door BluezamX 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top