Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Sorin, Solemn Visitor of Gideon, Ally of Zendikar

Problemman
8 jaren geleden
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een deckje proberen maken:
Het is een W/B lifegain deck. Ben aan het denken dit deck wat beter te maken. Ik heb het deck vrij veel getest en heb gemerkt dat ik vooral in de problemen kom tegen zeer snelle decks, wanneer het spel langer duurt win ik meestal.
Het aantal creatures in mijn deck lijkt ook soms wat aan de lage kant te zijn.

De manabase van dit deck lijkt wel goed te zitten, alleen de Ally Encampment lijkt een beetje overbodig en ga ik vervangen door een extra Shambling Vent.
In dit deck zitten nu drie March from the Tomb, heb gemerkt dat twee stuks genoeg is. Eén Roil's Retribution ga ik nog vervangen door één Ruinous Path voor iets goedkopere removal.
Tot slot ga ik nog één van de Felidar Sovereign eruit halen aangezien drie te veel lijkt.

Voorlopig zit ik dan met 58 kaarten in mijn deck en zou die twee plaatsen graag opvullen met een planeswalker. Ik twijfel tussen Gideon, Ally of Zendikar en tussen Sorin, Solemn Visitor. Gideon kan heel goedkoop Ally knight tokens casten, maar de Sorin kan dan weer creatures +1 en lifelink geven. Deze lifelink lijkt mij zeer goed aangezien ik Serene Steward, Bloodbond Vampire en Defiant Bloodlord speel.

Welke planeswalker zou ik het best in mijn deck steken? Zijn er nog kaarten die jullie mij kunnen aanraden voor dit deck?

Richtprijs: €60 max.

Mvg
 bijgewerkt door Problemman 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Is Kalastria Healer niet een goede optie? Werkt goed met Bloodbond Vampire en Serene Steward. En werkt heel goed met Gideon!

Sowieso lijkt Gideon me een betere keuze dan Sorin. De Lifelink is relevant, maar Lantern Scout doet dat ook. De Vampire token is geen Ally, en Gideon kun je altijd nog casten en direct ultimaten als dat beter uitkomt.
LordWhooT
8 jaren geleden
Gideon, Ally of Zendikar lijkt mij ook een betere keuze, wat Magnus zegt Gideon gooit ally's het veld op, Sorin, Solemn Visitor is geniaal en (naar eigen ervaring) erg goed zowel vroeg als laat maar Gedeon werkt beter samen.

Je hebt genoeg andere lifelink/lifedrain opties, Butget oogpunt is Sorin beter btw

Misschien staat hier nog wat tussen.

 bijgewerkt door LordWhooT 8 jaren geleden (Geshockt na prijsverschil post)
Problemman
8 jaren geleden
Bedankt voor de hulp, ik ga voor de Gideon!

@Magnus 2x Kalastria Healer ipv van 2x Angel of Renewal een goed idee? Aangezien de meeste creatures Ally zijn, is rally toch vrij makkelijk te triggeren?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
De Angel is een wat betere beater dan de Healer . Ik zou de Bloodlords cutten, 7 mana is echt heel veel. En wellicht ook iets anders voor Roil's Retribution? Dat is meer een Limited kaart.
beelzeboss
8 jaren geleden
Ik zou juist voor sorin gaan.
Sorin geeft je makkelijk lifegain en helpt daarmee tegen agressieve decks
LegoRobster
8 jaren geleden
Quote:
beelzeboss 17-02-2016 om 00:12
Ik zou juist voor sorin gaan.
Sorin geeft je makkelijk lifegain en helpt daarmee tegen agressieve decks


Sorin is alleen 'beter' tegen agressieve decks als je een beter bordpositie hebt op het moment van casten. Als je dezelfde beurt geen gunstige aanval kan maken (zelfs met +1/0 en lifelink), en je waarschijnlijk dus de -2 gaat gebruiken, is hij meteen erg kwetsbaar omdat hij nog maar 2 loyalty heeft. Gideon heeft dit probleem in veel mindere mate, omdat hij op 4 loyalty blijft nadat hij z'n token heeft gedumpt.
Daarnaast is Gideon op zichzelf een wincondition, Sorin heeft duidelijk andere creatures nodig om goed te zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top