Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

(Standard) B/W Lifegain deck

Marxmon
7 jaren geleden
Hoi Allemaal,

Zou graag willen deelnemen aan FNM - Standard vandaar besloten een deckje te bouwen.
Tot zo ver heb ik het volgende deck bedacht:

http://www.bazaarofmagic.nl/deck/standardlifegain-deck-di-26067.html

Tips/Advies & improvements worden zeer gewaardeerd!

Cheers
HADES2001
7 jaren geleden
--- EDIT: vergat even de draw card vampiric rites kan misschien toch handig zijn ---
volgensmij kan je beter die twee Vampiric Rites vervangen met nog twee Zulaport Cutthroat
zulaporth triggered namelijk zonder dat je er mana voor hoeft te betalen en als je creature sterft dan sterft die toch wel.
--- EDIT EINDE ---

Doordat je creature base groter word is de kans dat je Foul-Tongue Shriek meer triggered ook groter.
Denk dat je ook de Serene Steward beter uit kan halen en vervangen met meer Cliffhaven Vampire en Drana's Emissary
daardoor triggert je Bloodbond Vampire vaker en kost je geen mana.

Wat nog een hele intressante kaart is voor je deck is Eerie Interlude
Stel je voor tegenstander valt aan met 5 creatures 5/5. jij blokt met 5 creatures (bijvoorbeeld 3x Drana's Emissary en 2 Vampire Envoy) terwijl je twee Kalastria Healer heb liggen. je blinkt je 5 creatures die blokken, jij pakt 0 damage en zodra ze terug het veld in komen heb je 10x rally trigger van je twee Kalastria Healer's.
 bijgewerkt door HADES2001 7 jaren geleden
Marxmon
7 jaren geleden
Marxmon
7 jaren geleden
Hoi Hades2001

Ik vervang de Vampiric Rites inderdaad nu met [k]Zulaport Cuthroat[/k] doordat ik ook al draw cards in me side deck heb.

JDe Eerie Interlude is inderdaad te gek voor me deck ga kijken waar die zijn plaats vind

Thanks so far
Bobst3r88
7 jaren geleden
met een dubbele sorin zou ik je wel aanraden om van 22 naar 23 of 24 land te gaan. Retreat to Hagra kan een leuke kaart zijn, maar maakt geen impact op t3 ( je hebt immers ook net je land gespeeld ). Ik zou zelf kiezen voor een beetje removal ipv. deze enchantment.

Je hebt niet heel veel 1 drops, dus misschien is Evolving Wilds wel een sterke kaart om je net even dat landje te laten zoeken voor de kleur die je nodig hebt.
 bijgewerkt door Bobst3r88 7 jaren geleden
Marxmon
7 jaren geleden
Thanks voor alle tips & advies.

Heb gekozen om de volgende update's te doen:
Retreat to Hagra > Retreat to Emeria
-2 Anguished Unmaking > +2 March from the Tomb
-1 Shambling Vent & -1Swamp > +2 Ally Encampment
-2 Vampiric Rites > +1 Gideon, Ally of Zendikar +1 [k]Ob Lixilis Reignited[/k]
-1 Lantern Scout > +1 Oath of Gideon
-3 Serene Steward > +2 Cliffhaven Vampire +1 Ayli, Eternal Pilgrim

Heb nog twijfel om 1x Sorin, Grim Nemesis te spelen i.p.v. 2. Maar de kaart is wel echt heerlijk voor me deck. Verder twijfel ik of mijn kaart verhoudingen nu redelijk zijn.
ExodiaReignited
7 jaren geleden
Ik zou wel willen aanraden om niet je shambling vent weg te halen. Het is een geweldig landje. Speel er zoveel als je er hebt/aan kan komen

Ook is twee sorins denk ik wel prima. Moet je wel opletten dat je niet te weinig landjes hebt inderdaad.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top