Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welke pre-built deck te kopen en verschil tussen boosters?

GhaleNargox
1 jaar geleden
Hoi!

Hopelijk is dit de goede plek, ik ben nieuw hier. Gister ben ik met MTG Arena gestart, en ik wil misschien wat dieper in MTG duiken. Ik heb lichtelijk ervaring in hoe je MTG speelt, maar verder is Pokémon mijn enige ervaring met Trading Card Games. Ik wil een pre-built deck kopen zodat ik alvast wat kan spelen terwijl ik kaarten bij elkaar spaar. Ik wil voornamelijk de formaat spelen dat in tournaments en evenementen wordt gebruikt (Ik ga ervan uit dat dat standaard is?) en de formaat die spelers gewoon zo tegen elkaar spelen. Nu ligt mijn voorkeur op een "Crimson Vow" deck, en ik weet dat die gelukkig nog in standaard is, puur omdat ik de vampier thema wel leuk vind. Daarna koop ik wel een Phyrexia bundle box (en spaar ik Crimson Vow in een kaartenboek ). Maar nu zie ik "Challenger" decks, "Commander" decks, en ik weet niet zo goed welke ik moet kopen. Ik dacht eerst aan de "Rakdos Vampires" deck, maar als ik naar een lijst kijk die online staat lijkt die kaarten uit andere (oude?) sets te hebben dus ik weet niet 100% zeker of die standard legal is. Dus, mijn vraag; Welke deck moet ik hebben als ik een standard legal Crimson Vow deck wil hebben? Of gaat dat niet meer door de standard rotation?
En tweede vraag; Ik zie online 3 booster types, Draft, Set, en Collector. Wat is nou exact het verschil en welke is beter om te kopen?
Lavinius
1 jaar geleden
Goed, ik zal je vragen proberen beantwoorden. Commander decks zijn decks die uit honderd kaarten bestaan en volledig singleton spelen. Deze zijn nooit standard legal. Meer informatie daarover vind je op de Commander helpdesk pagina.
Maar goed, jij wil dus een Standard deck. Op dit moment zijn er naar mijn weten geen preconstructed decks die standard legal zijn. Rakdos vampires was vroeger standard legal, maar is inmiddels uitgeroteerd. Volgens mij is dus je best optie om zelf een deck te maken. Daarvoor helpt dit forum je ook heel graag!
En ten slotte vraag je wat het verschil tussen de boosters is.
Een draft booster bevat 15 kaarten (10 commons, 3 uncommon, een rare/mythic en een landje, meestal) en bevat zelden veel waarde. Deze wordt gebruikt om draft toernooien te spelen. Daarover vind je meer op de Boosterdraft pagina.
Een set booster heeft meestal wat meer bling aan de kaarten. Er zitten soms meer rares in, maar heeft 3 kaarten minder in het pack zitten.
En een collector booster is het ultieme. Dat heeft wel weer 15 kaarten, en heeft haast enkel foil en premium kaarten. Veel rares en mythic, en ze zijn vooral voor collectors gemaakt.
GhaleNargox
1 jaar geleden
Ah, ik was al bang dat die ondertussen niet meer in standard zit. Zou ik er wel andere formats mee kunnen spelen? En zou ik technisch gezien ook kunnen gebruiken als mensen het niet erg vinden als die niet meer in standaard zit? Want als die in standard is geweest lijkt het me niet dat er nu iets speciaals in zit dat niet met de nieuwe standaard zit? Buiten dat ik er niet mee in tournaments kan spelen natuurlijk.

En qua boosters begrijp ik dus dat draft eigenlijk beter is qua hoeveelheid, set voor iets meer rares, en collector voor als je die in een kaartenboek wilt stoppen?
marcoboth
1 jaar geleden
Je hebt een paar Formats die veel gespeeld worden:
Commander (multiplayer, 1vs1vs1vs1)
Standard (recente sets, 1vs1)
Pioneer (sets van ongeveer 2013 tot nu, 1vs1)
Modern (sets van ongeveer 2003 tot nu, 1vs1)

Het vampieren challanger deck valt binnen pioneer op dit moment. Alleen op een toernooi is dit relevant. De vraag is dus deels: wil je specifiek toernooien gaan spelen?

Zo ja, dan zou ik op dit moment pioneer aanraden. In dat formaat kan je een prima vampire deck bouwen. Een (ouder) standard challenger deck zal het daar uit de box wel moeilijk tegen hebben, maar geeft je een goede start. Daarnaast blijven die kaarten speelbaar in het formaat, dus heb je wat langer de tijd om het uit te bouwen. Een deck dat je leuk lijkt is een betere keuze in ieder geval dan voor het sterkste deck gaan. Modern is wat moeilijker in te stappen. Dat formaat heeft 10 jaar aan kaarten extra, plus weinig liefde voor de vampieren. Pioneer zit mooi tussen beide andere formaten in en werkt met je voorkeur voor het vampire deck.

Buiten het toernooi om maakt het wat minder uit. Je kan dan gewoon het challenger deck tegen huidige of andere oudere standard decks spelen.

Sterkste punten van de boosters:
Draft = spelen met de boosters die je opent
Set = leuker om te openen dan draft, maar niet zo hip als collector
Collector = Meer mooie versies, foils en speciale kaarten
Lavinius
1 jaar geleden
Quote:
12 uren geleden
Ah, ik was al bang dat die ondertussen niet meer in standard zit. Zou ik er wel andere formats mee kunnen spelen? En zou ik technisch gezien ook kunnen gebruiken als mensen het niet erg vinden als die niet meer in standaard zit? Want als die in standard is geweest lijkt het me niet dat er nu iets speciaals in zit dat niet met de nieuwe standaard zit? Buiten dat ik er niet mee in tournaments kan spelen natuurlijk.

En qua boosters begrijp ik dus dat draft eigenlijk beter is qua hoeveelheid, set voor iets meer rares, en collector voor als je die in een kaartenboek wilt stoppen?


Op toernooien kan je er dus niet meer mee spelen, maar in Pioneer op zich wel. Zoals al gezegd zou dat best werken (het vampire thema), maar kan het zo from the box een beetje moeilijkheden krijgen. Het powerlevel in Pioneer is behoorlijk hoog aan het worden.
En je kan met een speelgroep van je overleggen of hij mag gespeeld worden wanneer jullie Standard spelen, maar ik denk niet dat dat zal mogen, omdat het grootste ding Van standard is dat je enkel kaarten van de afgelopen 1/2 jaar neemt.

En qua boosters heb je het zo ongeveer door, ja
Awvanzijl
1 jaar geleden
Mijn advies is vooral eens te kijken met wie en waar je waarschijnlijk zult spelen. Heb je vrienden die al spelen? Wat spelen zij? Ga je naar events in een winkel in de buurt? Kijk eens wat zij organiseren.

Boosters zou ik niet zo snel gaan kopen. Daar zitten zelden kaarten in die je dan daadwerkelijk in een deck wil stoppen, tenzij je een limited format speelt (draft of sealed, waarbij je ter plekke een deck bouwt uit kaarten die je trekt). Dat is wel heel erg leuk, maar zou ik als beginner alleen doen als iemand je een beetje kan helpen.
 bijgewerkt door Awvanzijl 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Als, met wat Awvanzijl zei meegenomen hebbende, Commander het meest gespeeld wordt in jou omgeving, dan is het kopen van een precon (Commander Deck Innistrad: Crimson Vow - Vampiric Bloodline past bij de Crimson Vow, Vampires en Rakdos dat jij wilde) het beste, omdat deze heel toegankelijk zijn voor nieuwkomers.
Voor andere formats durf ik niet veel te zeggen, omdat ik zelf echt een Commander speler ben (en me dus niet met andere formats bezig houd…)
GhaleNargox
1 jaar geleden
Ik heb een beetje gek gedaan en maar gelijk heel wat gekocht. Ik kon niks vinden over MTG events in de buurt helaas, maar ik heb besloten om een Challenger Rakdos te kopen (Ik koop in de toekomst misschien nog wel de commander), Crimson Vow Gift Bundle en Pre-Release box + 9 Pocket Crimson Vow kaartenboek (Moet de kaarten tenslotte ergens in stoppen), en verder de nieuwe Phyrexia bundle box zodat ik ook nog wat recentere kaarten heb. Bedankt voor de hulp iedereen
Awvanzijl
1 jaar geleden
Probeer eens de Store Locator. Vul je woonplaats in en kijk welke stores in de buurt een event kalender hebben.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top