Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Witte lifegain mogelijkheden

Mango
2 jaren geleden
Stel, je bouwt een 60 kaarten wit creature deck. Hierbij is lifegain voor jou een belangrijk aspect. Niet zo zeer om door lifegain de partij te winnen (zoals in Soul Sisters), maar vooral om je levenstotaal op peil te houden. Dat is relevant in het geval je tegen een snel Burn deck speelt of tegen een zwart Drain deck. Voor welke Aura's of Equipment zou je dan kiezen? Ik noem hier 5 mogelijkheden:

1. Basilisk Collar. Voordeel: geeft ook Deathtouch
2. Felidar Umbra. Voordeel: geeft ook Totem Armor
3. Spirit Loop. Voordeel: werkt ook op creatures die Lifelink hebben, zoals b.v. Knight of Meadowgrain
4. Rune of Sustenance. Voordeel: dit is een cantrip, en dat is fijn in snelle decks zoals witte Heroic.
5. Gift of Orzhova. Voordeel: geeft ook Flying

Ik ben benieuwd wat jullie voorkeuren zijn betreffende deze 5 kaarten.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
In principe equipment boven aura's vanwege het 2-voor-1 als ze destroyed worden, al hebben de meeste die je noemt daar geen last van. Ander nadeel van aura's is dat als het creature in reactie gesloopt wordt, je de aura kwijt bent zonder dat je hem of de kaart terugkrijgt.

Dus beetje afhankelijk van je meta hoe veel dat voorkomt. Ik zou gaan voor deze volgorde van meest tot minst: Collar, Rune, Loop, Umbra, Gift.
BluezamX
2 jaren geleden
Ik zou eerder breed wit opzoeken dan hoog wit. Dus Soul Sister effecten zoals Ajani's Welcome en zo met veel (herhaalbare) token poepers. Dat lijkt me betrouwbaarder dan equipment en aura's ivm removal.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
Mango
2 jaren geleden
@BluezamX. Wit is mijn favoriete kleur. Ik heb een aantal sterke witte decks die draaien om weenies met Lords en met versterkers. Jij speelt liever met tokens. Okay, dat kan, maar het is niet mijn stijl. Verder vind ik Ajani's Welcome geen bijzondere kaart, eerder tamelijk doorsnee. Kijk, als er nou een witte versie van Whip of Erebos zou bestaan, dan zou mijn voorkeur wellicht anders zijn.

@MagnusMagicus. Het 2-voor-1 effect is inderdaad een belangrijke factor. Ik speel zelf graag met Mother of Runes, en heb er daardoor minder last van. Ik zou zelf de Basilisk Collar op 1 zetten. En de Spirit Loop op 2, omdat hij terugkeert na destructie van de creature en na Disenchant; en zoals ik al hierboven al schreef werkt de Loop goed samen met Lifelink.
Baseman09345
2 jaren geleden
deze lijkt toch wat op Whip of Erebos: Noble Purpose
 bijgewerkt door MagnusMagicus 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Mother helpt wel goed met beschermen ja . Als je daar genoeg beschermd tegen vind te zijn, dan worden aura's wel snel interessanter omdat je wel meer krijgt voor minder mana. Ik neem aan dat je wel weet dat de Loop niet terugkomt als je hem cast op een creature en die in reactie daarop gesloopt wordt? Maar goed, als je die kunt beschermen met de Mother....nu ja, ik ken je meta niet goed genoeg .
Mango
2 jaren geleden
@Baseman09345. Ja, Noble Purpose is zeker een optie. De kaart is niet zo populair, wellicht vindt men True Conviction beter.
Timebug
2 jaren geleden
Let op dat Mother of Runes in dit geval niet werkt voor witte removal. Anders valt de aura ook van het beestje af.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Timebug 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top