Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Zombies: hoe te verdedigen tegen Flyers

Mango
4 jaren geleden
Ik denk er over om een Zombie deck te bouwen. Een belangrijk punt vind ik dat Zombies zelf niet beschikken over Flying. Dat maakt het deck evident kwetsbaar voor creatures van de tegenstander met Flying. Op welke manieren verdedigen Zombie-spelers zich tegen deze dreiging?

Het ligt voor de hand om de standaard removal spells te gebruiken. Daarnaast denk ik dat No Mercy, Attrition en (wellicht in iets mindere mate) Grave Pact enchantments zijn die goed aan de verdediging bijdragen. Een andere interessante keuze is Sudden Spoiling.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Sunitram
4 jaren geleden
Het mooie van zombiedecks is dat ze allang niet meer monozwart hoeven te zijn. Dankzij Alara Block, de twee Innistrad Blocks en Amonkhet block kun je prima blauw en/of wit runnen (en in het geval van Alara komt rood daar nog bij!). En laten die twee kleuren nou net beschikken over de nodige eenzijdige boardwipes! AEtherspouts, Aetherize en Settle the Wreckage zijn bijvoorbeeld prima wapens tegen decks met grote aantallen vliegeniers.

En zelfs dan: zombies worden een steeds agressievere tribe. Er zijn meerdere 2/1 zombies voor 1 mana, talloze lords om ze te boosten en als je tegenstander besluit om te gaan "traden" (een aanvallend creature zo blocken dat zowel aanvaller als verdediger sterven) zit jij in DE reanimatiekleur! Ik denk dat je al een heel eind komt met een agressieve inrichting van je deck, gepaard met wat removal spells. Mocht je alsnog vaak stuklopen op een vliegende tegenstander, dan kun je altijd nog terugvallen op bovengenoemde boardwipes.
Goscalyon
4 jaren geleden
Met dingen zoals :Wonder, Aven Wind Guide kan je je zombies flying geven
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
nielsbap
4 jaren geleden
en met Eternal Skylord kom je ook heel ver
Mango
4 jaren geleden
Door de manier waarop ik mijn vraag formuleerde, komen jullie met het voorstel om mijn geplande Zombie-deck niet mono-zwart (zoals gebruikelijk) te maken, maar blauw en/of wit toe te voegen. Het deck krijgt zo toegang tot Flyers en tot additionele removal spells. Ik zie dat als een prima suggestie van jullie ! Vooral het toevoegen van de kleur blauw lijkt interessant.

Het probleem is echter dat ik een sterke voorkeur heb om mijn Tribal decks te bouwen in de primaire kleur. Elven - groen. Soldiers - wit. Knights - wit. Vampires - zwart. Juist door je te beperken tot 1 kleur, zie je mooi wat de kracht en de zwakte van een Tribe is in combinatie met de ondersteunende kaarten in zijn kleur.

In eerste instantie ga ik dus een mono-zwart Zombie deck bouwen. Wellicht voeg ik een aantal Vampire Nighthawks toe. Zo ben ik toch aanwezig in de lucht. Zombies en Vampires bijten elkaar niet. Verder heb ik op dit moment vertrouwen in de defensieve spells die ik hierboven heb genoemd.
Nissa333
4 jaren geleden
Je kan ook de tegenstander veel laten discarden en dat jezelf hier voordeel uit haalt door bijvoorbeeld madness. Je kan zowel kaarten spelen die iedereen laar dicarden of je gebruik bijvoorbeeld Zombie Infestation. Met kaarten zoals From Under the Floorboards, Grave Scrabbler, Dark Withering, Brain Gorgers, Gisa's Bidding, Murderous Compulsion of Call to the Netherworld

Als je tegenstander niks heeft om te spelen hoef je ook niet bang te zijn voor flyers.
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Roks1983
4 jaren geleden
Overigens zijn er meerdere mono zwarte zombies die zelf flying hebben: Carrion Crow en Blighted Bat bijvoorbeeld. Zo blijf je toch bij je thema.
Daretti388
4 jaren geleden
Miss een Finale of Eternity? Haalt gelijk je zombo's terug als je hem hard-cast
Mango
4 jaren geleden
Zombies met Flying. Ik vond in de catalogus nog deze: Stromgald Crusader. Even overwogen, maar hij lijkt me toch vrij zwak.
Nissa333
4 jaren geleden
Er is trouwens nog een ‘zombie’ die je makkelijk (door removal) flying en zelfs andere abilities kan geven Cairn Wanderer
jean1983
4 jaren geleden
Een andere mooie vliegende zombie is Boneyard Scourge
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post jean1983 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top