Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[DDT] Duel Decks: Merfolk vs. Goblins

Skywise
6 jaren geleden
Zojuist aangekondigd, de nieuwe set Duel Decks: http://magic.wizards.com/en/products/duel-decks-merfolk-vs-goblins

Duel Decks: Merfolk vs. Goblins
Number of Cards: Two 60-card decks
Release Date: November 10, 2017
Official Three-Letter Code: DDT
Twitter Hashtag: #MTGDDT
Languages Available: English, Japanese
MSRP: $24.99 *Applies to U.S. Only
kolonelnick
6 jaren geleden
Deze twee tribes zien we waarschijnlijk dus niet in commander 2017. Ik ben benieuwd, welk van de twee decks mag met de goblin merfolk spelen Razorfin Hunter
Skywise
6 jaren geleden
Dit klinkt als een leuk recept voor een Duel Deck Goblins hebben we helaas al een keer gezien maar sinds Elves vs Goblins zijn er een heleboel goede Goblns geprint. Maar er zijn toch vooral een heleboel Merfolk die wel een reprint verdienen!

Qua Merfolk hoop ik in ieder geval op reprints van Cursecatcher, Merrow Reejerey, Silvergill Adept en Master of the Pearl Trident. Lord of Atlantis zou ook leuk zijn! Master of Waves zou dan een een mooie aanvoerder zijn als Foil Mythic. Voor Goblins zou een Warren Instigator reprint als Mythic-aanvoerder leuk zijn.
Dordledum
6 jaren geleden
Helemaal vergeten dat deze er ook nog aankomt. Vragen me af welke kleur(en) de decks zijn.
RadioDragon
6 jaren geleden
ik denk dat het merfolk deck UG is, en waarschijnlijk het goblin deck mono rood, maar wel zullen zien ^-^
MagnusMagicus
6 jaren geleden
, of , dat kan ook.
Blizzardfox
6 jaren geleden
Merfolks denk ik, Ixalan heeft de Kiorafolks goed gepushed !
Vaak zult een dueldeck met zulke populaire tribes wel bestaan uit meer kleuren.

Van de Merfolk reprint verwacht ik een: Prime Speaker Zegana (Met een nieuwe art misschien ?)

Goblins denk ik, eerder alleen rood, maar wie weet wordt er wel een vleugje duisternis in geduwd met ! Dat is zoals gewoonlijk een verrassing!

Van de Goblin Deck verwacht ik een: Warren Instigator (Met een nieuwe art misschien ?)
 bijgewerkt door Blizzardfox 3 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
Komen er spoilers voor de kaarten van het dueldeck of is het *Tadaa* hier zijn de decklists?
Blizzardfox
6 jaren geleden
De spoilers zijn pas ergens volgende maand, helaas moeten we nog even wachten
Skywise
6 jaren geleden
Er zijn geen (uitgebreide) spoilers voor Duel Decks. WotC mikt altijd in een keer de gehele decklijst online ongeveer een week voor het product uitkomt
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Even een ander topic hierbij samenvoegen:

Quote:
Hey Bommetjes!

De set Ixalan is sinds kort van start gegaan en heeft al velen positieve aanacht gekregen! Tribal hoe geweldig !?

WoTC heeft sinds kort ook een nieuw product aangekondigd namelijk:

Duel Deck: Merfolk vs. Goblins (MVG)

Mijn ervaringen met de oudere Duel Deck: Elves vs. Goblins is dat er veel tribal en bruikbare kaarten in zitten en nu nog steeds erg leuk zijn om te spelen!

Zelf verwacht ik nagenoeg hetzelfde van de Duel Deck: Merfolk vs. Goblins, het is een vervolg met een van de sterkste tribals creatures in Magic en een van de bekendste!

De vraag is, wie worden onze nieuwe mythic bewoners in het Duel Deck? Dat is nog steeds de vraag. Persoonlijk denk ik dat het weer zoals vroeger Mono-Colored gaat worden Merfolks en Goblins.



Waarom Lord of Atlantis?
Velen Magic the Gathering spelers zullen wel weten dat Lord of Atlantis een van de meest gespeelde Merfolks is in Magic betreft de tribal. Hij wordt ook erg veel gespeeld in Modern en Legacy.

Lord of Atlantis heeft tot nu toe nog een oudere layout van de set Time Spiral Timeshifted. De meeste magic spelers hebben al gehoopt op een keer een reprint van deze geweldige Merfolk!

Waarom Goblin King?:
Ook Goblin King is een king betreft de kleine gemene mannetjes! Hij is altijd speelbaar in vele Formats en wordt veel gespeeld in Goblin tribal.

De laatste geprinte versie van Goblin King was uit Tenth Edition met een black border. Meeste Goblin decks zijn ruig en erg snel! Goblin King was voor mij altijd een leuke finisher in de meeste potjes dat ik met Goblins gespeeld.

De Lord of Atlantis en Goblin King zijn mijn twee verwachtingen voor in het Duel Deck: Merfolk vs. Goblins, ze zijn erg gewild allebei en zijn toe aan een nieuwe layout en een frisse nieuwe art!

Natuurlijk bezit het Duel Deck: Merfolk vs. Goblins nog meer dan alleen de twee Mythics, maar ook nog genoeg andere kaarten die de tribal ondersteunen!

Ook hier heb ik lang over na moeten denken wat er mogelijk terug zou komen in het Merfolk en Goblin deck. De verwachtingen zijn moeilijk omdat de decks zoveel mogelijk op elkaar zijn afgestemd voor een eerlijke partij.

De lijst met Merfolk en Goblin kaarten en tegenovergesteld:
Merfolk Sovereign Goblin Warchief
Tidal Courier (Reprint?) Goblin Ringleader
Maritime Guard Goblin Piker
Merrow Commerce Boggart Shenanigans
Aquitect's Will Tarfire
Harbinger of the Tides Goblin Piledriver
Enclave Elite Goblin Bushwhacker
Wanderwine Prophets Lightning Crafter
Triton Shorestalker Raging Goblin
Manta Riders(Reprint?) Goblin Balloon Brigade

Denk dat Tidal Courier, Merfolk Sovereign, Goblin Ringleader en Goblin Warchief een grote kans krijgen om een reprint te krijgen.

Het is nog moeilijk in te schatten wat ze echt van plan zijn, heb een beetje gezocht wat er tegenover gestelde was van de Merfolk tribal en Goblin trbial.

Ben ik kaarten vergeten? Heb jij iets waarvan jij zegt die moest je er zeker weten in doen! Reacties op dit forumpje? Verbeteringen? Zeg het gerust

Alvast bedankt voor het lezen van de ''[MVG] Merfolk vs. Goblins verwachtingen'' forum en tot de volgende keer!

Met vriendelijke groet,

Blizzardfox (Xander)


Dordledum
6 jaren geleden
Ik hoop dat je gelijk hebt Xander!
Skywise
6 jaren geleden
De decklijsten zijn uitgelekt via de Franse versie van WotC's website.
Precies zoals ik gepost had hierboven (Wizards is behoorlijk voorspelbaar) zijn de mythics Master of Waves en Warren Instigator, mono blauw vs mono rood.



Iemand heeft de volledige decklijsten snel op Tappedout geplaatst, want de lijsten zijn inmiddels weer van Wizards website verdwenen
Merfolk - http://tappedout.net/mtg-decks/merfolk-vs-2/
Goblins - http://tappedout.net/mtg-decks/vs-goblins-1/

Redelijke decks lijkt me. Meest in het oog springende reprints zijn Master of the Pearl Trident, 4 Aquitect's Will, Merrow Reejerey, Merfolk Sovereign en Misdirection aan de ene kant en Goblin Rabblemaster, Goblin Grenade, Goblin Chieftain en Krenko, Mob Boss aan de andere.

Jammer genoeg geen reprints van Cursecatcher en Silvergill Adept, en ook niet van Lord of Atlantis (maar die laatste is best logisch).
Blizzardfox
6 jaren geleden
Als dit de Deck Listen daadwerkelijk zijn. Dan meen ik oprecht dat er duure kaarten inzitten! Echt heel jammer van de Lord of Atlantis!

Maar aan de andere kant weer een andere geweldige reprint voor de Merrow Reejerey en Master of the Pearl Trident vindt ik ook erg heel gaaf.

Heb zelf nog nooit met Master of Waves gespeeld, tijd om hem maar is te proberen dan.

Ik denk als je er 4x aanschaft dat je best redelijk gave deckjes kan bouwen met de twee tribes!

Dan zat ik er toch niet ver naast met de
Tidal Courier en Goblin Ringleader
Aquitect's Will en Tarfire
Merfolk Sovereign en Goblin Chieftain

Maar ik wil toch even dit kwijt. Mijn verwachtingen waren budget kaarten maar wel leuk in tribal. Maar waarom zullen zulke dure kaarten opnieuw willen herprinten?

Ik ben echt heel erg blij hoor! Daar niet van. Maar het is compleet de omgekeerde wereld met het herdrukken van zulke dure kaarten. (Het heeft zijn redenen waarom ze duurder zijn)
 bijgewerkt door Blizzardfox 3 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
Ahhh, de keuze voor Master of Waves vind ik wel een beetje jammer in een Merfolk deck. Ik speel liever een Merfolk lord dan een Elemental lord!

Een van de andere als foil had ik leuker gevonden. Wel nog steeds hele mooie deckjes.
ma1k3l
6 jaren geleden
Inderdaad, er zou een betere face card zijn dan master of waves.
Vriend van me speelt goblin, ik merfolk dus waarschijnlijk 2 deckjes halen en dan hebben we genoeg van alles
Reynaerd
6 jaren geleden
Die arts zijn mooi!

Ook mooie: De Warren Instigator staat met een wapen op het punt dat in de zee te steken
Reynaerd
6 jaren geleden
De decklists (toch al bekend) en nieuwe art staan online!

Hier kan je ze vinden!

Naast de al bekende art:



en



hebben de volgende kaarten een nieuwe art gekregen!












Wat vinden jullie van de nieuwe arts? Persoonlijk vind ik ze erg mooi!
Sunitram
6 jaren geleden
Ik zag de art voor Master of Waves al elders en ik dacht serieus dat Talrand, Sky Summoner was gereprint met nieuwe art

Maar ze zijn inderdaad erg leuk; vooral de art voor Relentless Assault vind ik prachtig!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Belial6 6 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top