Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[GTC] Gatecrash

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ach gossie!
kv83
11 jaren geleden
Morgen introdecks die bekend gemaakt worden?
Skywise
11 jaren geleden
Overall is Gatecrash echt een gave set geworden. Talloze leuke rares en mythics en zo hier en daar ook wel wat leuke speelbare (un)commons. Van alle vandaag gespoilde kaarten zijn Wight of Precinct Six, Executioner Swing, Paranoid Delusions, Beckon Appirition, Immortal Servitude en Bioshift wel echt de leukste

Flavorwise zit de set uitstekend in elkaar. Leuk ook dat meerdere kaarten in de set hinten dat we in Dragon's Maze een strijd tussen de Guilds en de Guildless/Gateless kunnen verwachten

Qua guilds is Boros na vandaag wel de winnaar denk ik. Simic is ook wel echt gaaf geworden. Dimir is daarintegen behoorlijk in de zeik genomen. Alle Cipher kaarten (Op Hands of Binding na) zijn zwaar overcosted, en daarnaast heeft Dimir nog enkel wat nutteloze mill kaarten gekregen....

Tot slot: Raymond Swanland did it again Geweldige art! http://media.wizards.com/images/magic/tcg/products/gtc/2690x9cacp_en.jpg
kv83
11 jaren geleden
Ik vind de set er super leuk uit zien voor Limited en ook flavorwise & art zit ie goed in elkaar. Bovendien zitten er een aantal leuke EDH kaarten in.

Maar voor de rest vindt ik de rare's en mythics stukken minder moet ik eerlijk zeggen. Ik zit er dus ook sterk over te twijfelen om een box te kopen. Denk dat ik deze keer oversla
royalroy1990
11 jaren geleden
Ik ben het best wel met je eens, Toch ga ik wel een doos en fatpack hebben, omdat ik Simic echt te gek vind + meestal toch casual speelt en alle kaarten dus wel kan gebruiken
Jasper90
11 jaren geleden
Quote:
Darksoul93 21-01-2013 om 20:05
Qua guilds is Boros na vandaag wel de winnaar denk ik. Simic is ook wel echt gaaf geworden. Dimir is daarintegen behoorlijk in de zeik genomen. Alle Cipher kaarten (Op Hands of Binding na) zijn zwaar overcosted, en daarnaast heeft Dimir nog enkel wat nutteloze mill kaarten gekregen....


Ik vind de kost reuze meevallen, oké je betaald wat extra maar dan heb je cipher erbij, een onblockable creature en je hebt dezelfde spell 2 maar in een beurt.
Dan moet je nog wat mazzel hebben dat het creature blijft etc etc.
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Ik vind de rares en mythics nu juist onwijs gaaf! Zijn er maar weinig die ik echt niet wil hebben, dat waren er bij RTR er toch een stuk meer!

Edit: En ik denk dat cipher niet overcosted is... Het is best een gevaarlijke mechanic die enorm veel kaartvoordeel oplevert. Let erop dat als je het slim speelt de meeste effecten 2x in 1 beurt kan spelen...
 bijgewerkt door robbertvanderkleij 11 jaren geleden
Jasper90
11 jaren geleden
En de promo die je erbij krijgt: Consuming Aberration wordt het deck een waar hell-house.
Abillity geld ook voor de gecipherde kaarten (toch?)
Fjaulnir
11 jaren geleden
Quote:
robbertvanderkleij 21-01-2013 om 23:16
Let erop dat als je het slim speelt de meeste effecten 2x in 1 beurt kan spelen...


Hoezo dan??
beany
11 jaren geleden
makkelijk door hem te casten en dan cipher je de kaart op een unblockable creature
je valt er mee aan en je mag hem nog eens casten
(met double stike kan je hem in 1 beurt 3x casten)
derooy89
11 jaren geleden
wanneer kunnen de losse kaarten besteld worden ?
vind het helemaal geweldig deze set!
Fjaulnir
11 jaren geleden
Quote:
beany 22-01-2013 om 00:05
makkelijk door hem te casten en dan cipher je de kaart op een unblockable creature
je valt er mee aan en je mag hem nog eens casten
(met double stike kan je hem in 1 beurt 3x casten)


Ik dacht dat als je een kaart cipherde, hij niet meer resolvede? Je ciphert hem namelijk van op de stack, dus je krijgt het effect niet meer dan. Pas bij het combat dmg dealen...


Maar nu heb ik de helpdesk gelezen en blijkt het dat je hem dan blijkbaar wel 2x krijgt, en dat hij niet van de stack verdwijnt bij het cipheren/encoden maar dat je deze ability pas gebruikt bij het resolven ipv van op de stack (zoals bij Nivmagus Elemental).
Handig dat ik dat weet VOOR de prerelease hehe anders zou me dat wel in de problemen kunnen brengen.
 bijgewerkt door Fjaulnir 11 jaren geleden
Rody
11 jaren geleden
Op de Wizards website staat:

Quote:
A bloodrush ability isn't a spell and can't be countered by things that only counter spells.


Ik vroeg me af, wat kan het dan wel counteren?
seanfrenzy
11 jaren geleden
dingen die activated abilities counteren zoalsAzorius Guildmage of Trickbind
 bijgewerkt door seanfrenzy 11 jaren geleden
Gambit
11 jaren geleden
Of natuurlijk Voidslime.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Het is niet perse nodig om ze allemaal te noemen, want er zijn er nog wel meer hoor . Laten we het weer bij Gatecrash houden!
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Voor de mensen die geinteresseerd zijn: Inhoud van de intropacks
kv83
11 jaren geleden
Voor de mensen die niet willen zoeken, dit zijn de rare's (eerste is foil, andere non-foil):

Ohrzov: Treasury Thrull, High Priest of Penance
Dimir: Consuming Aberration, Whispering Madness
Gruul: Rubblehulk, Gruul Ragebeast
Boros: Foundry Champion, Firemane Avenger
Simic: Fathom Mage, Unexpected Results

Ik moet zeggen dat vooral bij Boros en Simic de tweede rare nog best een leuke verassing is
Blasty
11 jaren geleden
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar is deze



... niet gewoon beter dan
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Blasty 22-01-2013 om 12:19
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar is deze

Mortus Strider (plaatje weggehaald ivm ruimte)

... niet gewoon beter dan
Squee, Goblin Nabob


Nee; Mortus Strider kan je niet discarden en later weer terug halen, bijvoorbeeld met Survival of the Fittest of Fauna Shaman. Hij zal zo zijn toepassingen krijgen, maar op andere plekken dan Squee.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top