Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[JMP] Jumpstart

MagnusMagicus
3 jaren geleden
De Bazaar of Magic Jumpstart spoiler is compleet! De basics komen binnenkort, maar alle andere kaarten staan online!
Nissa333
3 jaren geleden
Door de reacties onder de kaart Emiel the Blessed weten we dus dat de kaart op evdaele gebaseerd is. (Wat overigens amazing is)

Nu vraag ik me af, weet iemand of de andere legends van jumpstart ook op mensen gebaseerd zijn? Denk bijvoorbeeld aan Bruvac the Grandiloquent of Kels, Fight Fixer
BluezamX
3 jaren geleden
Na wat puzzel werk aan de hand van de decklists en de huidige bazaar prijzen hierop gekomen (excuus dat er geen kaartlinkjes bijzitten, maar dat was me net iets te veel werk ):

---

Flying heeft Inniaz of Kira, Great Glass-Spinner (2 op 4)
Angels heeft Baneslayer of Linvala (2 op 2)
Archaeology heeft Scarecrone of Vedalken Archmage (2 op 4)
Basri heeft Basri (1 op 1)
Cats heeft saus (0 op 2)
Chandra heeft Chandra, Heart of Fire (1 op 1)
Devilish heeft Zurzoth of Zurzoth (2 op 4)
Dinosaurs heeft Ghalta of Selvala of Ghalta of Rampaging Brontodon (3 op 3)
Discard heeft Tinybones (1 op 2)
Doctor heeft Rhox Faithmender (1 op 4)
Dogs heeft saus (0 op 2 kinda)
Dragons heeft Terror ot Peaks of Dragonlord Servant & Lathliss (2 op 2)
Elves heeft Craterhoof of Allosaurus Shepherd (2 op 2)
Enchanted heeft saus (0 op 2 kinda)
Feathered Friends heeft Steel-Plume Marshal of Steel-Plume Marshal (2 op 4)
Garruk heeft Garruk, Unleashed (1 op 1)
Goblins heeft Muxus of Muxus (2 op 4)
Heavily Armored heeft Cathar's Crusade of Cathar's Crusade (2 op 4)
Lands heeft Ulvenwald Hydra of Oracle of Mul Daya (2 op 2)
Legions heeft Blessed Sanctuary & Path to Exile (1 op 4)
Lightning heeft Lightning Phoenix of Lightning Phoenix (2 op 2)
Liliana heeft Liliana, Waker of the Dead (1 op 1)
Minions heeft Kels of Kels of Phyrexian Tower of Ghoulcaller Gisa (4 op 4)
Minotaurs heeft Herald's Horn & Sethron of Sethron (2 op 2)
Phyrexian heeft Sheoldred (1 op 1)
Pirates heeft Corsair Captain of Corsair Captain (2 op 2)
Plus One heeft Primeval Bounty of Branching Evolution of Branching Evolution (3 op 4)
Predatory heeft Neyith of Neyith (2 op 4)
Rainbow heeft Terramorphic Expanse (1 op 1)
Reanimated heeft Reanimate of Reanimate of Rise of the Dark Realms (3 op 4)
Rogues heeft saus (0 op 2)
Seismic heeft saus (0 op 1)
Smashing heeft Etali (1 op 4)
Spellingcasting heeft Immolating Gyre (1 op 4)
Spirits heeft saus (0 op 2)
Spooky heeft Black Market (1 op 4)
Teferi heeft Teferi, Master of Time & Teferi's Ageless Insight (1 op 1)
Tree-Hugging heeft saus (0 op 4)
Under the Sea heeft saus (0 op 2)
Unicorns heeft Emiel the motherfucking legend van Daele (1 op 1)
Vampires heeft Blood Artist & Gifted Aetherborn of Vito & Gifted Aetherborn of Exquisite Blood of Drana (4 op 4)
Walls heeft Towering Titan (1 op 1)
Well-Read heeft Ormos of Ormos of Rhystic Study (3 op 4)
Witchcraft heeft Witch of the Moors of Witch of the Moors (2 op 2)
Wizards heeft Riptide Laboratory (1 op 4)

---

Totale odds:
66 op de 119 kans dat je minimaal gelijk loopt met alleen de duurste 1 of 2 kaarten uit een pack gerekend. Hiervoor heb ik Bazaarprijzen aangehouden, en uitgegaan dat een booster 4,95 kost (als je een doos koopt zit je daar dus onder). Ga er wel van uit dat een hoop nieuwe kaarten in prijs zullen zakken, de reprints zijn denk ik wat stabieler.

Ik ga deze set zeker sealed spelen! Ik denk ook dat een paar dozen kopen geen slechte investering is in general, net als de Mystery Boosters.
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Timonster
3 jaren geleden
Jammer dat hij pas zo laat komt ik had het in de vakantie wel willen spelen
TwanBonaparte
3 jaren geleden
Jaa erg balen idd van de vertraging, ik verwacht wel dat de kaarten op reprints na snel zullen zakken in de prijs
Coen333
3 jaren geleden
Even een n00b vraag: wat bedoel je met ‘saus’, BluezamX?
Dordledum
3 jaren geleden
Ik beschouw mezelf inmiddels geen n00b meer, maar ken de term ook niet.
Jan
3 jaren geleden
Volgens mij probeert BluezamX de 'expected value' van de set te bepalen aan de hand van de kans in elke pack op een duurdere rare of mythic. Hierbij betekent 'saus' 'niks', als in geen kans op een duurdere kaart.

Ik denk dat je de interessante commons, uncommons en vooral ook de speciale basic die elke booster heeft ook zeker niet moet vergeten. Om nog maar te zwijgen over het speelplezier wat de set belooft. Ik denk dat wanneer deze set eindelijk uit gaat komen, het alsnog een grote hit gaat worden.
burtyoungsters
3 jaren geleden
Echt enorm jammer dat deze set is vertraagd in Europa. Ik had er zo een zin in! Ik snap het ook niet helemaal: in de USA is de set wel gewoon uitgebracht en WOTC kan toch gewoon printen in België als shipping een probleem is?

Kwestie van wat bestandjes mailen, lijkt me

Maar het zal uiteraard wel wat gecompliceerder liggen.
Stalkative
3 jaren geleden
Volgens mij is juist het printen in Europa een probleem
BluezamX
3 jaren geleden
Speciale landjes heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden in mijn post. Plus, de prijzen zijn inmiddels ook al aardig veranderd. Maar ja, "saus" is "niks", maar dat komt niet uit Magic nee
Roks1983
3 jaren geleden
Gisteren de eerste games gespeeld met Jumpstart. BoM, wederom bedankt voor de goede service overigens. Ik ben er zeer positief door verrast. Leuke games gespeeld met veel interactie. De verschillende combinaties van thema's speelden ook leuk. En wat is Sethron, Hurloon General een enorme baas in dit format zeg! Helemaal toen ik ook nog Herald's Horn had liggen.

Enige kleine minpuntje vind ik dat je maar 1 Jumpstart basic land krijgt per booster. De rest is M21. Wel jammer.
Waus
3 jaren geleden
 bijgewerkt door Waus 3 jaren geleden
nielsvd
3 jaren geleden
Mooie buit
CpJey
3 jaren geleden
Heb net een Craterhoof Behemoth mogen pullen, alleen was deze van zo'n erbarmelijke printkwaliteit dat ik niet weet of ik er wel blij mee moet zijn. De afbeelding lijkt net een puntenwolk. 75% van de groene kaarten uit men boosterbox hebben dit probleem. Nog mensen die dit voor hebben met deze laatste reprint run?

De behemoth zat in een elves thema, heel dit pack leed hier overigens onder, ik probeer morgen een paar foto's te posten.
 bijgewerkt door CpJey 3 jaren geleden
SceneFizza
3 jaren geleden
Hmm, ik heb ook nog een jmp box geopend, maar slechte prints zijn me niet opgevallen tot nu toe.
Er zitten nog wat kaarten in de '2de folie' want ik had de pech erg veel dezelfde thema's te pakken.

Bij welk thema zat die craterhoof van je. Ik heb nog wat gesealde predatory en dinosaurs.

Edit: geen gesealde boosters meer, geen misprints, maar vooral geen enkele interessante pull. 1 boosterbox 0 mythics, dat zou verboden moeten zijn voor €140.

Jou slechte print zou ik ook even melden bij de maker, pull je wat moois, heb je iets lelijks. Slechte kwaliteits controle, zeker als het bij veel verschillende kaarten zo is.
 bijgewerkt door SceneFizza 3 jaren geleden
TwanBonaparte
3 jaren geleden
Woow dat klinkt wel echt als een mispint en daarmee een miskoop?!
DonKavan
3 jaren geleden
Er zijn ook veel mensen geïnteresseerd in bepaalde misprints... Google even dan kom je al heel snel op informatie erover... Wellicht hoef je geeneens te balen, zit soms veel value in...
TheRobinros
3 jaren geleden
Om DonKavans punt nog maar even aan te scherpen, lees het kaartcommentaar bij Emiel the Blessed eens
SceneFizza
3 jaren geleden
Oh wauw, dat verhaal kende ik niet(emiel the blessed) Eerlijk gezegd moet je dus blij zijn met een vreemde eend... wellicht de beste value ever.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top