Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Bloodthirst en instant damage

Dafrenzel
12 jaren geleden
Wellicht staat er al iets van dit, maar ik post toch maar.

Ik wil weten of de bloodthirst ability triggert als de cast hiervan op de stack gaat.
Dus...ik cast een Vampire Outcasts plaats de cast op de stack omdat ik priority heb als actieve speler en cast vervolgens Shock. Na geen reactie gaat de stack af.....Shock doet 2 damage aan speler....outcast resolved dan. Komt deze met bloodthirst in het spel, dus met zijn 2x een +1/+1 counter?

Mijns inziens wel.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Jazeker. Bloodthirst checkt wanneer het creature op de battlefield arriveert of de tegenstander op dat moment schade heeft gehad. Zo ja: counters! Zo niet: geen counters .

Het maakt niet uit of je de Outcasts al hebt gecast en op de stack hebt liggen of dat hij nog in je hand zit, of dat je ze met een Unburial Rites uit je graveyard vist. Zolang je tegenstander maar damage heeft gehad op het moment dat ze op de battlefield arriveren.

Je bent te laat als je een Outcast cast, laat resolven, en dan een Shock wil casten. Maar elk moment daarvoor is goed.
Dafrenzel
12 jaren geleden
had ik het toch bij het rechte eind, ik gaf namelijk aan dat de cast op de stack ging en als reactie shockte....ghehe, sneaky truukjes in een vampjes deck.....woehoe!
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
Dafrenzel 06-03-2012 om 23:51
had ik het toch bij het rechte eind, ik gaf namelijk aan dat de cast op de stack ging en als reactie shockte....ghehe, sneaky truukjes in een vampjes deck.....woehoe!


Mag je me gelijk uitleggen waarom dit een 'sneaky trucje' is. Je haalt hier echt nul voordeel mee ten opzichte van eerst een Shock spelen, laten resolven en dan pas de Vampire Outcasts.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik had blijkbaar het topic gelocked, zodat hij niet kon antwoorden . Hij bedoelde meer dat zijn tegenstander niet geloofde dat het werkte.

En nu gaat hij weer op slot
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top