Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

bludgeon brawl

painer
12 jaren geleden
Vraag:

Werkt Bludgeon Brawl als bijvoorbeeld Blood Moon ?

omdat het zegt:

"Each noncreature, non-Equipment artifact is an Equipment" ...........etc

Zoals blood moon zegt:

"Nonbasic lands are Mountains"

Dat zou dus betekenen dat alle andere artifact abilities verdwijnen of interpreteer ik dit verkeerd?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
kv83
12 jaren geleden
Dit beantwoord denk ik jouw vraag:
Quote:
The affected artifacts retain their other types and abilities.


Van de NPH FAQ:
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/arcana/703
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Correct!
marcoboth
12 jaren geleden
Wat is dan precies het verschil tussen de brawl en de blood moon? Ik begrijp nog niet waar het verschil zit dat twee tegengestelde uitkomsten oplevert.
 bijgewerkt door marcoboth 12 jaren geleden
painer
12 jaren geleden
Dank je, dat is duidelijk.
Ik kon het zelf niet vinden en de oracle text is wat mij betreft niet duidelijk genoeg.

Even voor de zekerheid: Blood moon vervangt wel de abilities van andere landen door hen in mountains te veranderen toch?
ubes
12 jaren geleden
Er staat expliciet in de comprehensive rules dat als iets een ander basic land type wordt, het alle andere basic land types verliest. De mana ability van basic lands is een inherente ability die voortvloeit uit het 'basic land' zijn van die kaart. Voor artifacts is niet een vergelijkbare regel te vinden dus vandaar het verschil.

Quote:
305.7. If an effect sets a land's subtype to one or more of the basic land types, the land no longer has its old land type. It loses all abilities generated from its rules text and its old land types, and it gains the appropriate mana ability for each new basic land type. Note that this doesn't remove any abilities that were granted to the land by other effects. Setting a land's subtype doesn't add or remove any card types (such as creature) or supertypes (such as basic, legendary, and snow) the land may have. If a land gains one or more land types in addition to its own, it keeps its land types and rules text, and it gains the new land types and mana abilities.
 bijgewerkt door ubes 12 jaren geleden
marcoboth
12 jaren geleden
bedankt, ik had daar aan kunnen denken .
ubes
12 jaren geleden
Ik had het nog wel opgeschreven in mijn column laatst. Die over land.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post ubes 12 jaren geleden
  • Gemaakt door painer 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top