Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Double Strike vraagje

geertd
12 jaren geleden
Ik heb 2 vragen over Double Strike.

1) In de uitleg bij Magic Helpdesk lees ik het volgende: "Een Boros Swiftblade doet dus eerst 1 first strike damage. Daarna mogen spelers nog reageren met spells en abilities. Daarna komt de gewone combat damage step en doet hij nogmaals 1 damage". Begrijp ik goed dat je dus geen spells of abilities (instants?) mag spelen in de 1e combat / first strike fase? Kan het mij haast niet voorstellen, maar ben gaan twijfelen door deze zin.

2) Telt Double Strike als 2x combat damage op een player? Bijvoorbeeld ik speel Fiend of the Shadows en ik geef die Double Strike. Telt het dan als 2x combat fase, dus 2x combat damage to player en dus 2x kaartje exilen?
 bijgewerkt door geertd 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
1) Er staat toch juist dat je dat wel mag doen? In de combat damage step doen creatures eerst damage, en daarna mag je reageren. Als er double of first strike in het spel is, dan doen alleen die creature damage. En daarna herhaal je de step, maar dan alleen voor de creatures zonder first strike en met double strike.

2) Jazeker
jorn
12 jaren geleden
Quote:
Begrijp ik goed dat je dus geen spells of abilities (instants?) mag spelen in de 1e combat / first strike fase? Kan het mij haast niet voorstellen, maar ben gaan twijfelen door deze zin.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Het doen van combat damage gebruikt de stack niet. In andere woorden: het gebeurt meteen, zonder dat je daarop kunt reageren. In het geval van double strike zijn er echter twee combat damage momenten en tussen die twee in krijg je prioriteit (lees: de kans om spells te spelen of abilities te activeren etc).

Quote:
Telt Double Strike als 2x combat damage op een player?

Ja, combat damage is de damage die een aanvallend beestje doet. Dat wil zeggen dat in het geval dat een Fiend of the Shadows niet geblockt wordt en double strike heeft, de Fiend of the Shadows 2x damage doet en de triggered ability ("Whenever Fiend of the Shadows deals combat damage to a player, that player exiles a card from his or her hand.") twee keer zal afgaan.
geertd
12 jaren geleden
Bedankt voor de reacties.

1) Ik zat even in de war met de termen. Daardoor is de vraag ook niet helemaal helder. Ik dacht te lezen dat je geen kans krijgt voor instants bij de 1e combat fase van de double strike. Maar die kans krijg je bij begin of combat fase. En na de 1e keer combat damage krijg je dus opnieuw de kans om een instant te spelen. Begrijp ik het goed zo?

Dus als volgt bij Double Strike:

1. Begin of Combat
2. Declare Attackers
3. Declare Blockers
4. Combat Damage
6. Begin of Combat (2e keer combat, nieuwe kans om instants te spelen?)
7. Combat Damage
8. End of Combat

2) Nice
 bijgewerkt door geertd 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
1) Ja, maar ook nadat blockers declared zijn. Behalve de begin of combat step (step 1) en de end of combat step (step 5) begint elke step met een actie (attackers declaren (step 2), blockers declaren (stap 3) en combat damage (stap 4). Je voert eerst die actie uit, en daarna heb je tijd om te reageren, en daarna ga je naar de volgende step. Dus als je voor combat damage iets wil doen, dan kan dat in step 1, in step 2 nadat attackers declared zijn of in step 3 nadat blockers declared zijn.

EDIT: Oh, je had net wat extra's gepost. Om dat te verhelderen met mijn bovenstaande verhaal:

1. Begin of Combat (_ instants spelen)
2. Declare Attackers (eerst attackers declaren, dan instants)
3. Declare Blockers (eerst blockers declaren, dan instants)
4. Combat Damage (eerst first/double strike combat damage, dan instants)
4. Combat Damage (eerst gewone/double strike combat damage, dan instants)
5. End of Combat (instants spelen)

Ik heb bewust de beide combat damage steps 4 genoemd, omdat het dezelfde step is die herhaald wordt.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
geertd
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 21-04-2012 om 10:48
1) Ja, maar ook nadat blockers declared zijn. Behalve de begin of combat step (step 1) en de end of combat step (step 5) begint elke step met een actie (attackers declaren (step 2), blockers declaren (stap 3) en combat damage (stap 4). Je voert eerst die actie uit, en daarna heb je tijd om te reageren, en daarna ga je naar de volgende step. Dus als je voor combat damage iets wil doen, dan kan dat in step 1, in step 2 nadat attackers declared zijn of in step 3 nadat blockers declared zijn.

EDIT: Oh, je had net wat extra's gepost. Om dat te verhelderen met mijn bovenstaande verhaal:

1. Begin of Combat (_ instants spelen)
2. Declare Attackers (eerst attackers declaren, dan instants)
3. Declare Blockers (eerst blockers declaren, dan instants)
4. Combat Damage (eerst first/double strike combat damage, dan instants)
4. Combat Damage (eerst gewone/double strike combat damage, dan instants)
5. End of Combat (instants spelen)

Ik heb bewust de beide combat damage steps 4 genoemd, omdat het dezelfde step is die herhaald wordt.


Thanks. Die opsomming maakt hem goed duidelijk voor me. Goed om te weten ook dat de 2e combat damage geen begin of combat o.i.d. voorafgaand heeft.
 bijgewerkt door geertd 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ja, goed dat je het opschreef, want ik had niet door dat je dat dacht. Het is echt puur en alleen een extra step 4.

Heb je nog vervolgvragen, aarzel niet! Ik ga zo bordspellen spelen bij een vriend, maar ik ben vandaag zeker nog wel een paar keer online .
munio
12 jaren geleden
wat tevengs nog relevant kan zijn voor kaarten als True Conviction, stel je blockt mijn3/3 beestje met jouw 2/2 beestje, dan krijg ik slechts 3 leven in plaats van 6 omdat jouw beestje na de first strike al dood is
SirFlamio
12 jaren geleden
Zat weer niet op te letten om iets te beantwoorden wat niet eens een vraag was..
Sorry
 bijgewerkt door SirFlamio 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Geen probleem, ik vind het al leuk dat je meedenkt

Maar deze vragen zijn beantwoord, dus deze kan op slot!
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top