Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Flickering

GerardP
12 jaren geleden
Hallo allemaal,

ik weet dat je als je een creature uit je graveyard terug haalt op wat voor manier dan ook dat hij als een andere creature telt voor het spel dan toen hij nog in de battlefield lag, maar geld dit ook voor exilen, bijvoorbeeld met de kaart Ghostly Flicker uit de nieuwe serie, telt hij dan nog als dezelfde kaart? Ik zou het qua flavour beter begrijpen als het nog als dezelfde permanent telt, maar voor qua regels zou ik het ook wel begrijpen als het als een andere telt.

Bvd.
RA
12 jaren geleden
naar mijn weten wordt het een nieuw object zodra het naar de exiled zone gaat maar dit weet ik niet 100% zeker want ik kan het zo 1,2,3 niet terug vinden in de regels.
ebonpraetor
12 jaren geleden
Het is een nieuwe kaart na een succesvolle flicker. Erg nuttig dus.
Fjaulnir
12 jaren geleden
Het geldt als een ander permanent Daarom gaat een creature dat geDoom Bladet wordt en in respons geflickerd wordt, niet dood. (het is namelijk een ander creature, dus de Doom Blade target het niet meer)
GerardP
12 jaren geleden
Ah ok, dat laatste had ik nog niet helemaal beseft en ik kon het ook niet helemaal terugvinden, qua flavour zou het natuurlijk wel leuker zijn als het dezelfde was, dan zou een beestje of persoon een andere dimensie ofzo in gestuurd worden enzo , maar dat zou het inderdaad wat minder nuttiger maken.
Fjaulnir
12 jaren geleden
Probeer het dan zo te zien, de kaarten representeren eigenlijk de magische energie die nodig is om een creature op te roepen (zoals bv creatures op de oudere kaarten oorspronkelijk 'summon Devil' heetten ipv 'creature - Devil').

Als je die magische energie even weer terugtrekt, of opzuigt ofzo, en dan weer gebruikt, roep je weer een creature op maar dat is dus niet per se het creature dat je magie eerst had opgeroepen/gesummond.

Beetje zoals atomen in de echte wereld. Als je alle atomen van een dier of mens weer uit elkaar haalt, en daar dan weer een creature of mens van maakt, is dat natuurlijk een andere mens met een andere persoonlijkheid dan de oorspronkelijke, ook al gebruik je exact dezelfde atomen.
RA
12 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 29-04-2012 om 16:21
Het geldt als een ander permanent Daarom gaat een creature dat geDoom Bladet wordt en in respons geflickerd wordt, niet dood. (het is namelijk een ander creature, dus de Doom Blade target het niet meer)


even een nitpick: Doom Blade dood het creature niet omdat er op het moment dat Doom Blade resolved er in dit geval geen creature is om te targeten en niet omdat het een "ander" creature is want het creature komt pas aan het einde van de beurt terug
Fjaulnir
12 jaren geleden
Quote:
RA 29-04-2012 om 17:15
Quote:
Fjaulnir 29-04-2012 om 16:21
Het geldt als een ander permanent Daarom gaat een creature dat geDoom Bladet wordt en in respons geflickerd wordt, niet dood. (het is namelijk een ander creature, dus de Doom Blade target het niet meer)


even een nitpick: Doom Blade dood het creature niet omdat er op het moment dat Doom Blade resolved er in dit geval geen creature is om te targeten en niet omdat het een "ander" creature is want het creature komt pas aan het einde van de beurt terug


Klopt niet, bij Ghostly Flicker waar de OP over ging, komt het creature al meteen bij het resolven weer terug, en de Doom Blade ligt dan nog steeds op de stack en doodt je creature toch niet

Ik denk dat je hem verwart met kaarten als Ghostway die wel 'end of turn' vermelden.
 bijgewerkt door Fjaulnir 12 jaren geleden
RA
12 jaren geleden
Touche
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Het is inderdaad een volledig nieuw creature, zonder enige relatie met het creature dat net daarvoor de battlefield verliet .
GerardP
12 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 29-04-2012 om 17:07
Probeer het dan zo te zien, de kaarten representeren eigenlijk de magische energie die nodig is om een creature op te roepen (zoals bv creatures op de oudere kaarten oorspronkelijk 'summon Devil' heetten ipv 'creature - Devil').

Als je die magische energie even weer terugtrekt, of opzuigt ofzo, en dan weer gebruikt, roep je weer een creature op maar dat is dus niet per se het creature dat je magie eerst had opgeroepen/gesummond.

Beetje zoals atomen in de echte wereld. Als je alle atomen van een dier of mens weer uit elkaar haalt, en daar dan weer een creature of mens van maakt, is dat natuurlijk een andere mens met een andere persoonlijkheid dan de oorspronkelijke, ook al gebruik je exact dezelfde atomen.


Ik moet zeggen dat dit wel een punt is waar de regels moeilijk met het verhaal zijn te correleren, hoe het zit het dan met het oproepen van legendaries? die moeten wel helemaal hetzelfde zijn als het even kan, planeswalkers oproepen kan nog wel een beetje omdat die dan op eigen initiatief kunnen komen. Maargoed dat is weer een beetje offtopic .
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Zie het als een lokaal tijdverschil, en dat het creature dat terugkomt niet op exact dezelfde locatie. Dus dat een Doom Blade erop gericht net mist, omdat hij even uit de werkelijkheid getrokken werd en een milliseconde later op een net andere locatie weer op de battlefield verschijnt, waardoor de Blade mist. En voor het Legendary Creature is er misschien wel in de exile zone een jaar verstreken, terwijl het op de battlefield maar een milliseconde was. Wie zegt dat tijd even snel gaat in de exile zone? Vandaar dat het een compleet nieuw creature is .
marcoboth
12 jaren geleden
Tevens zou ik wat twijfelen/verward zin als ik het doelwit van mijn spell even zie verdwijnen, waardoor de spell makkelijk kan mislukken door een verbroken concentratie.
 bijgewerkt door marcoboth 12 jaren geleden
Fjaulnir
12 jaren geleden
@GerardP: het is dan ook maar hoe ik het mijzelf visualiseer, het is geen officiële regel/verklaring dat het zo is
GerardP
12 jaren geleden
Ja ok, ik vraag me af hoever ze erover nadenken bij het maken van kaarten van dit soort rare abilities.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Nou, de flickering ability is ook vooral top-down bedacht, als in "dit is gaaf om te doen, laten we er een kaart bij verzinnen" en niet bottom-up, als in "laten we de coole flavor van het even in- en uitblinken omzetten in een kaart" .
isk8r
12 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 29-04-2012 om 17:20

Klopt niet, bij Ghostly Flicker waar de OP over ging, komt het creature al meteen bij het resolven weer terug, en de Doom Blade ligt dan nog steeds op de stack en doodt je creature toch niet

Ik denk dat je hem verwart met kaarten als Ghostway die wel 'end of turn' vermelden.


Ik vind het nog een beetje verwarrend, gaat je creature nu dood door de Doom Blade of niet?
Ja want....
Nee want....

Gr,
Marcel
Fjaulnir
12 jaren geleden
Nee, want:

Je tegenstander target jouw Squire met zijn Doom Blade.

Die Doom Blade ligt nu op de stack, gelockt op zijn target.
In respons cast jij een Ghostly Flicker, met als target o.a. de Squire.

De Flicker ligt dus vanboven op de stack, en resolvet eerst. Jouw Squire wordt door dit effect geëxilet, en komt vervolgens weer in het spel.

Zoals in dit topic vermeld is, geldt dit nu voor het spel als een volledig nieuwe Squire, die niet meer hetzelfde creature is als de oorspronkelijke Squire.
Nu wil vervolgens de Doom Blade resolven, maar deze wil de oorspronkelijke Squire destroyen, maar ziet dat deze niet meer in het spel is. Zijn target is dus verdwenen, en hij kan niks meer doen/destroyen.
Waus
12 jaren geleden
Je moet de kaart zien alsof jij je creature laat teleporten.
Waus
12 jaren geleden
Dus zal een Slagstorm wel werken tegen bv Squire die word getarget door Ghostly Flicker?
 bijgewerkt door Waus 12 jaren geleden
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top