Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Kaya's ghostform en Boros Reckoner

Outlaw3d
1 jaar geleden
Hoi iedereen, ik en een maat van me hebben een nogal vage discussie gehad over een bepaalde situatie in een Magic potje die we gespeeld hebben.

Laten we zeggen dat ik een 2/2 creature heb die enchanted is met Kaya's Ghostform. Tegenover mijn 2/2 creature staat een Boros Reckoner. Ok, nou speelt hij een instant die elke creature 2 damage doet, dus ook Boros Reckoner. Mijn 2/2 creature gaat eraan maar vanwege Kaya's Ghostform komt hij weer terug. Nou zegt die maat van me dat zodra mijn 2/2 creature weer op de battlefield ligt dat hij weer 2 damage krijgt vanwege Boros Reckoner's ability die zegt "Whenever Boros Reckoner is dealt damage, it deals that much damage to any target". Ik snap er geen bal van, waarom gebeurt dat pas als mijn creature weer op de battlefield ligt?
We hebben het geprobeerd uit te zoeken met de stack enzo maar komen alleen verder in discussie. Kan iemand ons hier uit helpen?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 1 jaar geleden (kaartlinkjes maak je met [k]kaartnaam[/k])
Ckri987
1 jaar geleden
Dit is voor zo ver ik er uit komt.

- De 2/2 en Boros Reckoner krijgen beide 2 damage.
- De 2/2 gaat naar de graveyard.
- De triggers van zo wel Kaya's Ghostform en Boros Reckoner komen op de stack. volgorde is niet van belang.
- Op het moment dat de triggers op de stack komen moeten targets gekozen worden.
- Aangezien de 2/2 in de graveyard ligt kan hij niet getarget worden door de trigger van Boros Reckoner

- Daarna resolven de triggered abilities, doet Boros Reckoner schade aan de gekozen target en de 2/2 komt terug van de graveyard

Dus als we het zo zien, heeft je maat het mis
Outlaw3d
1 jaar geleden
Thx voor het snelle antwoord, zo dacht ik er dus ook over maar mischien is het dus toch niet zo?
TheRobinros
1 jaar geleden
De uitleg van Ckri987 klopt helemaal! Let wel op: in dit geval is de volgorde waarop de triggers op de stack komen niet belangrijk, maar aangezien er ook gevallen zijn waarin die volgorde wél uitmaakt, toch even rekening mee houden
Als er meerdere triggers van verschillende spelers op de stack gaan, wat hier het geval is, gaat dat altijd in APNAP-volgorde (Active Player Non-Active Player). Eerst gaan dus de triggers van de actieve speler op de stack (dus degene wiens beurt het nu is) en daarna die van de spelers na hem, met de turn order mee. Dat betekent dat de triggers van de niet-actieve spelers het eerst resolven. De verwarring van je maat kan dus komen door het feit dat jouw 2/2 weer in het spel ligt op het moment dat de trigger van Boros Reckoner resolvet, maar dat is niet van belang om de reden die in de post boven me al gegeven werd
Outlaw3d
1 jaar geleden
Nog bedankt voor je uitleg TheRobinros. Ik heb echt nog nooit van APNAP gehoord, en ik speel met mensen die dit spel al 10 jaar gespeeld hebben. Ik lees er nu wat over, ik dacht dat triggered abilities gewoon hetzelfde werken als spells op de stack, ze worden top-down resolved. xD
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Triggered abilities werken ook vaak hetzelfde als spells, alleen zijn er dus regels als er meerdere triggers tegelijk af gaan. Van al je eigen triggers mag je zelf de volgorde bepalen als ze tegelijk afgaan, en bij meerdere spelers dus inderdaad APNAP.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top