Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Phyrexian Unlife

Fjaulnir
12 jaren geleden
Phyrexian Unlife-vraagje.

Als je deze hebt liggen, je staat op 1 leven en je tegenstander valt aan met een 2/2 en 3/3 die je niet blockt, wat is dan van toepassing?

a) de damage wordt in een keer berekend, dus je hebt -4 leven en 0 poison counters ; pas vanaf de volgende beurt/combat of andere damage beginnen je poison counters te tellen.

b) jij kiest welk creature eerst 'verwerkt' wordt, ook al gaat DMG niet via de stack; dus eerst ga je naar -2 leven en 0 poison counters, en dan naar -4 en 2 poison counters.

c) de tegenstander beslist in welke volgorde dit gebeurt, dus je krijgt eerst -1 leven en 0 po-counters en dan -4 leven en 3 po counters.

Welke is het, eindig je de beurt met 0, 2 of 3 poison counters?

PS mijn gut feeling zegt A, 0 poison counters.
 bijgewerkt door Fjaulnir 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Combat damage wordt in 1x gedaan, ook al is het van verschillende sources. Het is dus inderdaad A.
kv83
12 jaren geleden
Van de New Phyrexia FAQ:

Quote:
Phyrexian Unlife won't affect damage that reduces your life total from a positive number to 0 or less. For example, if you're at 3 life and are dealt 5 damage, you'll end up at -2 life. The next time you're dealt damage, it will be dealt as though its source had infect.
marcoboth
12 jaren geleden
Antwoord A is het goede antwoord. De combat damage wordt tegelijk gedaan (tenzij first/double strike erbij komt kijken).

let trouwens op, als een beest infect heeft doet het damage in de vorm van poison counters, dus je verliest geen levens meer.
Morph
12 jaren geleden
Met uitzondering van First-strike en Double Strike.

Dan wordt damage in "meerdere stappen" gedaan.

Edit: marco was me net voor
 bijgewerkt door Morph 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ook kan wordt de damage van meerdere creatures tegelijk gedaan. Eerst alle first strik in 1x, en dan normaal in 1x. Dat was mijn intentie in mijn vorige post .
Fjaulnir
12 jaren geleden
Ok thx, dat maakt 'em weer een stukje beter
Darkgizmo
12 jaren geleden
Erg leuk in combo met Melira, Sylvok Outcast
Fjaulnir
12 jaren geleden
Waarschijnlijk

Ik ga 'm gewoon spelen met Death's Shadow, en we zien wel of we het overleven met die poison counters of niet
kv83
12 jaren geleden
Ik zie de combo tussen Death's Shadow en Phyrexia Unlife niet denk ik
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Als je op -2 staat is het een {b} 15/15 creature
Fjaulnir
12 jaren geleden
yup
Bassiuz
12 jaren geleden
Precies om de reden dat jij het zegt word hij in het Enduring Ideal deck gespeeld in Modern met Form of the Dragon
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Bassiuz 12 jaren geleden
  • Gemaakt door Fjaulnir 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top