Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Planeswalker

sylvanoeikenbroek
7 jaren geleden
Ik had een vraagje over de planeswalkers want ik speel magic al best lang en speel 10 planeswalkers in mijn deck, maar 1 vraag heb ik eigenlijk nog nooit beantwoord gekregen en dat is: als je een planeswalker in het veld legt mag je dan meten een ability gebruiken of mag dat pas de beurt erna zoals creatures?

Mijn vrienden en ik hebben het wel altijd gedaan maar toch is het wel een vraag waar ik zekerheid bij wil hebben als ik over een tijdje aan een commander toernooi wil meedoen.
Reynaerd
7 jaren geleden
Hoi!

Je mag een ability van een planeswalker direct gebruiken! Je hebt het dus altijd goed gedaan met je vrienden.

Let wel op dat een planeswalker niet mag aanvallen als je hem in een creature verandert dezelfde beurt als je speelt (Geldt voor Gideons).
sylvanoeikenbroek
6 jaren geleden
Reynaerd.

Dank je wel voor het beantwoorden van deze vraag, dan kan ik gerust doorgaan met waar ik mee bezig was, doorgaan naar de 12 planeswalkers!
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Helemaal correct! Check vooral ook de Planeswalker Helpdesk pagina voor alles dat je altijd al wilde weten, maar nooit durfde te vragen .
n4ppy
6 jaren geleden
Wat je oa op de Planeswalker pagina vindt: "# Een ability van een planeswalker mag alléén gebruikt worden door de controller van die planeswalker, en alleen op elk moment dat hij of zij een sorcery zou kunnen spelen." dus alleen in een main phase
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top