Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Regelvragen

MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik heb wat vragen voor jullie!

Niet omdat ik het antwoord niet weet, maar omdat ik jullie graag test en nieuwe dingen wil leren

Als je zo alle antwoorden uit je mouw schudt, antwoord dan liever niet (maar help eerder met foute antwoorden van anderen), zodat iedereen er zoveel mogelijk van kan leren. Dit topic is dus niet om te laten zien dat je de regels goed kent, maar om zoveel mogelijk te leren. Discussie wordt gewaardeerd!

Dus als je nog niet zo diep in de regels zit, maar wel wil leren en proberen, geef antwoord wat jij denkt dat goed is! Is het goed, congrats! Is het fout, dan verbeteren we het en heb je wat geleerd En dat is ook congrats

1. Ik heb een Nightfall Predator, een getransformde Daybreak Ranger, op de battlefield. Jij cast een Evil Twin. Wat is de naam van de Evil Twin?

2. Ik transform mijn Predator terug in een Daybreak Ranger. Kan ik hem nog slopen met de Twin?

3. Ik cast twee spells en mijn Evil Twin uit vraag 1 wil transformen. Wat gebeurt er?

4. Jij hebt een Gatstaf Shepherd liggen en ik cast een Go for the Throat erop. Als reactie cast je een Moonmist en je Shepherd transformed in een Gatstaf Howler. Gaat het creature nog dood of fizzled de GTFT?

Als iemand nog een leuke (Innistrad) regelvraag heeft, post hem vooral ook! Liefst geen bizarre cornercases zoals vage interacties met Humility en Opalescence, maar dingen waar een minder ervaren speler wat aan heeft
xyanide1986
12 jaren geleden
Eens zien dan, ik zal alleen #4 proberen te beantwoorden.
4. Letterlijk gezien is de target creature er dan niet meer maar target creature card wel, voor mij echt een twijfelgeval maar m'n gevoel zegt 'target creature card' dus gaat hij wel dood.
 bijgewerkt door xyanide1986 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
xyanide1986 26-09-2011 om 23:19
Eens zien dan, ik zal alleen #4 proberen te beantwoorden.
4. Letterlijk gezien is de target creature er dan niet meer maar target creature card wel, voor mij echt een twijfelgeval maar m'n gevoel zegt 'target creature card' dus gaat hij wel dood.

Correct resultaat Maar de target is er letterlijk nog wel. Het is hetzelfde creature, alleen het ziet er een beetje anders uit. Het is niet anders dan dat ik er als reactie op de GFTT een Turn to Frog op had gecast. Dan 'verandert' het creature in een 1/1 blue Frog. Nu verandert hij in een dikke weerwolf Maar de target is en blijft hetzelfde
Verdes
12 jaren geleden
1: "Nightfall Predator", hij wordt namelijk een exact kopie op de extra ability na.
 bijgewerkt door Verdes 12 jaren geleden
Verdes
12 jaren geleden
2: Volgens mij alleen als je er nog op reageert als hij de ability op de stack legt. Dan werk je de stack af en dan gaat de ability van jouw zelf als eerst en dan pas het flip effect.
 bijgewerkt door Verdes 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Verdes 26-09-2011 om 23:50
1: "Nightfall Predator", hij wordt namelijk een exact kopie op de extra ability na.

Bijna. Hij heeft wel de ability om te transformen. Maar het wordt inderdaad een Nightfall Predator en geen Daybreak Ranger.

Quote:
Verdes 26-09-2011 om 23:55
2: Volgens mij alleen als je er nog op reageert als hij de ability op de stack legt. Dan werk je de stack af en dan gaat de ability van jouw zelf als eerst en dan pas het flip effect.
Correct!
Victorvndoom
12 jaren geleden
3. hij kan niet veranderen want hij copierde niet de transform, hij copierde een kant niet de andere
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 27-09-2011 om 00:32
3. hij kan niet veranderen want hij copierde niet de transform, hij copierde een kant niet de andere


Correct! Met het kopieren van transform kaarten is het "What you see is what you get". Je kopieert alleen de kant die face up ligt en de andere kant niet. Je kunt ook niet transformen.
Jeff
12 jaren geleden
Voor meer oefening:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/arcana/806
Innistrad Rules Quiz, met uitleg!
BasicB
12 jaren geleden
Ok ik snap vraag 4 ook het antwoord maar wat wordt bedoeld met "of fizzled de GTFT?"????
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
BasicB 27-09-2011 om 08:48
Ok ik snap vraag 4 ook het antwoord maar wat wordt bedoeld met "of fizzled de GTFT?"????

Fizzlen = "gecounterd door de spelregels omdat alle targets illegaal zijn"
Victorvndoom
12 jaren geleden
4. denk nog dat die dood gaat. Ongeacht hij een mens of een werewolf is gaat hij dood want de destruction card Go for the Throat zegt 'any creature' en hij specifeert geen ras. Stel nu dat je een anti-human card had gebruik en hij veranderde in een werewolf dan fizzle hij want hij vond geen target (geen humans)
denk dat er in inistrad wel een hunter zit die achter mensen jaagt of weerwolven ?
 bijgewerkt door Victorvndoom 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 27-09-2011 om 10:30
4. denk nog dat die dood gaat. Ongeacht hij een mens of een werewolf is gaat hij dood want de destruction card Go for the Throat zegt 'any creature' en hij specifeert geen ras. Stel nu dat je een anti-human card had gebruik en hij veranderde in een werewolf dan fizzle hij want hij vond geen target (geen humans)
denk dat er in inistrad wel een hunter zit die achter mensen jaagt of weerwolven ?


Correct. Als het een Victim of Night was, dan was die gecounterd omdat het target niet meer legaal was.
Victorvndoom
12 jaren geleden
woehoe wat krijg ik nu ? heb 2 juist
Darkgizmo
12 jaren geleden
Een virtueel schouderklopje
MagnusMagicus
12 jaren geleden
En eeuwige roem
caingarn
12 jaren geleden
Mmm leuke vragen moest er wel even over na denken maar had ze allemaal goed
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dank je, en netjes dan Ik zal nog wel eens vaker wat posten
Victorvndoom
12 jaren geleden
was tof , beter zo van die vragen stellen dan die ambetante criptische puzzelvragen deze kan ik immers beantwoorden met mijn hersenen
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik zal een mix van beide betrachten om iedereen gelukkig te maken
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top