Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Scion of the ur-dragon

Tomtommer
11 jaren geleden
Even een vraag over de ability van
:

Stel je hebt de Scion al op het veld liggen als je de beurt begint. Pre combat stack je de ability twee maal. Zoek met de eerst resolvende ability op:



Laat de eerste ability resolven.

Nu is Scion of the Ur-Dragon een kopie van Moltensteel Dragon. Activeer de ability voor 4x 2 leven. ''Moltensteel dragon gets +1/+0 until end of turn'' (+4/+0 totaal).

Tweede ability Scion of the Ur-Dragon ligt nog op de stack. Laat hem resolven, zoek op



Val aan met een 10/10 double strike.

Mijn vraag luidt: waarom houdt de Scion of the Ur-dragon de boost van Moltensteel Dragon nadat hij verandert is in Dragon Tyrant? Nemen copies van kaarten de boost mee?



Dus anderzijds, in een ander scenario, als iemand een Moltensteel Dragon heeft liggen en hem boost, komt Clone dan ook met die boost in het spel? Houdt Clone deze boost ?



Een tijd terug las ik iets op Daily MTG over de eerste Clone kaart. Dat R&D enorm veel moeite had met de mechanic, en in Onslaught maar besloten Morphling te printen. Zelfs nu vind ik het een verwarrend, ingewikkeld en vooral vervelend effect.

Ik kon niet direct in de regels vinden hoe dit werkt en dus vraag ik het hier.
 bijgewerkt door Tomtommer 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
De regels voor kopieren zijn ondertussen al een stuk helderder, eenvoudiger en inutitiever geworden, maar als je de dirty details wil weten, kan het af en toe nog wel eens lastig worden .

Ik heb de Copy pagina geschreven waarin het meeste uitgelegd wordt.

In het kort antwoord op je vraag: de reden is dat in het eerste geval een bestaande kaart een bonus krijgt in power/toughness en daarna in een ander creature verandert. Hij houdt dan die bonus. Oh, en het is een 10/6 double striker, niet 10/10 .

Maar als je een kopie maakt die vers op de battlefield komt, zoals Clone, dan kopieer je (kort door de bocht) alleen alles dat op de kaart geprint staat, en eerdere kopieereffecten. Niet meer, niet minder. Let wel, dit is het antwoord waarmee je 99% van de gevallen de goede uitkomst krijgt. Magic zit vol uitzonderingen, en daar is kopieren geen uitzondering op .
AncientOne
11 jaren geleden
Wat hierbij erg helpt zijn de volgende 2 punten:
- als een kaart naar zichzelf verwijst, lees dan "THIS" (of 'this permanent') ipv. de kaartnaam.
Dus de ability van de Moltensteel Dragon wordt dan "THIS" gets +1/+0 until end of turn. DIE permanent krijgt dus +4/+0 until end of turn. Dat vervolgens DIE permanent daarna verandert in een andere draak doet er eigenlijk niet toe, het blijft DEZELFDE kaart. Je valt dus daarna aan met een 10/6 double striker (geen 10/10 )
- hiermee is dan ook meteen duidelijk waarom je Clone na het pompen van de Moltensteel Dragon (tot 8/4) gewoon als 4/4 Moltensteel Dragon in het spel komt. Je hebt nl. die ANDERE kaart geboost, de Clone kopiëert gewoon zijn karakteristieken, dus wat er allemaal op de kaart zelf staat, niet allerlei effecten, die je copy-target door allerlei andere kaarten en/of abilities heeft gekregen...

(EDIT: MagnusMagicus was me dus voor...) (maar die 1e tip van mij blijft handig!)
 bijgewerkt door AncientOne 11 jaren geleden
Tomtommer
11 jaren geleden
Heel duidelijk heren, bedankt!

Het kopieren maakt het in dit geval onduidelijk dat de boost aan de permanent gegeven wordt, ongeacht dat deze veranderd in een andere kaart.

En inderdaad, een 10/6.. Ik had iets te snel geschreven, ook vooral concentrerend op het kopieer effect
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top