Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Fate Reforged Prerelease judgeverslag

MagnusMagicus
9 jaren geleden

Ik was op de Prerelease van Bazaar of Magic op zondag 18 januari in Leiden als judge aanwezig. Ik heb gemerkt dat als je als speler meedoet, je vaak weinig van het hele toernooi meekrijgt. Je bent gefocussed op je deck maken, spelen, even tussendoor wat eten en drinken of ruilen en daarna prijzen en naar huis (of nog een keer meedoen ).

Als judge heb je juist overzicht en terwijl iedereen aan het spelen is heb je dan tijd. Natuurlijk moet er ondertussen genoeg geregeld worden zoals het uitdelen van extra prijzen, voorbereiden van de volgende ronde en het allerleukste: het beantwoorden van judgecalls!

Deze Prerelease was ook nog een beetje bijzonder omdat een van de vaste spelers zijn neef van 17 had meegenomen, die autistisch was. Het was zijn eerste toernooi en we waren heel benieuwd hoe dat zou gaan. Uiteindelijk bleek dat hij niet alleen een geweldige dag had gehad, maar dat ook al zijn tegenstanders heel vriendelijk en behulpzaam waren om hem ook een topdag te bezorgen! Dat was echt heel cool om mee te maken! Alle tegenstanders van Bram: bedankt!

Judgecalls zijn meestal regelvragen en soms vragen over hoe een bepaalde situatie op te lossen. Een opvallende vraag, die anders zelden gesteld wordt, was of damage ook toughness verlaagt. Dus wordt een 5/5 met 3 damage een 5/2? Het antwoord is nee, het is een 5/5 met 3 damage. Het was in dit geval relevant door kaarten als Suspension Field, die kijken naar toughness!

Verder nog mooie interacties gezien met een speler die een Jeskai Infiltrator had, aanviel, ze beide Manifestte en keer op keer blockte de tegenstander het verkeerde creature, waardoor de Infiltrator weer doorkwam, opnieuw kon manifesten en het spelletje weer opnieuw begon .

Het viel me op hoe eenvoudig en logisch manifest ook was. Er kwamen zo goed als geen vragen over. Men is natuurlijk Morph gewend, maar manifest speelt heel natuurlijk.

Nadat we na 6 ronden een terechte winnaar zijn 12 boosters hadden gegeven en ik genoeg drop en bitterballen voor de komende maand had gegeten ben ik naar huis gegaan met een zeer voldaan gevoel. Fate Reforged is een gave set, Prereleases zijn superleuk en de mensen die op komen dagen zijn tof!
flits
9 jaren geleden
Mij viel Manifest ook gigantisch mee. Ik had verwacht dat het een leuke ability zou zijn, maar dat de kans groot was dat het een zootje zou worden met Morph en Manifest door elkaar heen. Zelf heb ik geen onduidelijkheden gehad in het spel .

De lastigste Judge vraag die wij tijdens de pre-release hadden, was dat er een Anafenza, the Foremost in het spel lag en dat er een ge Manifest landje dood ging. Waar gaat die heen?
Dordledum
9 jaren geleden
Leuk om te horen, ik moest deze missen, maar was bij Khans wel naar de middagsessie in Leiden gegaan. Zelf vond ik het te massaal toen (98 spelers geloof ik). Bij Dragons hoop ik weer mee te doen, maar zal dan wrs voor de avondsessie gaan.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top