Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prerelease Journey 26 april

Eclavyrr
10 jaren geleden
Afgelopen weekend was ook in Beek/Sittard de prerelease voor Journey into Nyx !
Ik heb aan het ochtend en avondevent meegedaan, met compleet verschillende resultaten.


We begonnen om 11:00 in de ochtend, die voor mij ongelofelijk veel stress was, maar wel even episch.
Ik had besloten om zwart te gaan spelen, en daar begonnen de problemen al. Te veel zwart spelers. De zwarte dozen werden verloot, en gelukkig kon ik er één scoren.
Toen was ik even vergeten dat we in Sittard (ivm wat cheat incidenten) lijsten moeten aanleveren met daarop je draftpool. Ik heb daar zo'n hekel aan omdat het me uit mijn concentratie gooit. Maar ja verplicht is verplicht. Tijdens het invullen van de lijsten kreeg ik al een erg goed gevoel over mijn pool en besloot zwart/wit constellation te gaan. Dit was het uiteindelijke deck. Ik heb het sideboard niet gepost, want dat heb ik niet eens nodig gehad. Met 5 on color rares moest ik wel ver kunnen komen toch?
[d]16355[/d]

Ronde 1 en twee gingen heel snel over, wel had ik twee maal een manaflood wat me een game kostte.
Beide rondes waren 2-1 tegen blauw spelers.

Ronde 3 kwam ik uit tegen een groen speler met extreem veel goede drops. Het stond 1-1 toen hij in de derde rond een cruciale fout maakte. Hij ging all in om mij zo laag mogelijk te krijgen en me in zijn volgende beurt dood te maken met zijn flyer die ik niet kon blokken. Omdat hij all in ging kon ik een grondmannetje blokken met mijn 1/1 lifelinker. Ik kwam op 9 uit, en hij stond zelf op 8. Hij had 10 power in de lucht. Ik had een Underworld Coinsmith met 4 swamp en 4 plains. Toen zag hij de levenstotalen en scoopte. Als hij niet had aangevallen met zijn grondmannen was ik op 8 geeindigd en had ik mijn Coinsmith niet 8 keer kunnen activeren zonder zelf dood te gaan. Met 2-1 door het oog van de naald, maar op naar ronde 4!

Ronde 4 tegen... B/W Constellation... Oh crap. De eerste game had mijn tegenstander wat pech met zijn draws en kon ik vrij goed doorstoten. De tweede ging in zijn voordeel, maar ik kon zijn Doomwake Giant exilen. Daarna dropte ik de Harvestguard Alseids en God-Favored General combo voor dubbele Constellation triggers ELKE beurt. Dit was voor hem onoverkomelijk en ik pakte mijn eerste (en enige) 2-0 overwinning.

Ronde 5. De finale. Wauw, het is lang geleden dat ik voor de win moest spelen op een prerelease (meestal verlies ik mjn derde of vierde match en ga ik 3-2 of 4-1). Tegen rood.
Ik had van veel spelers gehoord dat rood een 'slechte keuze' was en niet hoog ging eindigen. Deze jongen speelde rood met zwart als ondersteuning. Veel goede threats, maar het grootste probleem waren zijn Bladetusk Boars. Hij had er 3! Ik laat ronde 1 even buiten beschouwing, deze was overtuigend voor mijn tegenstander. Ronde 2 stond ik op 1... en 2 bladetusk boars al verwijderd. Ik had de beurt ervoor mijn gray merchant gedropt zodat ik op 3 kon komen. En meneer dropt even zijn derde boar, met een +1/+3 deathtouch enchant erop. Zelf had ik naast mijn merchant een 4/2 Dreadbringer Lampads. In mijn beurt topdeckte ik Cruel Feeding en ga tot de aanval over. Allebei zijn blokkers hebben 3 en 5 toughness en ik ga sowieso een bulk levens pakken. Ik had NIET verwacht dat hij ging blokken, maar deed het toch en net op de voor hem meest ongunstige manier. Ik speelde mijn instant en deed een 2 voor 2 trade, en ging 8 leven omhoog. Beurt erna trok ik mijn Scholar of Athreos en grindde ermee naar een 1-1.
Game 3.... en ik was op van de zenuwen. Ik had wel weer mijn Harvestguard/General combo geraapt, maar ging eerst removal trekken. Maar goed ook, want hij had bijna al zijn removal en de draak op handen. Beurt 6 dropte ik mijn combo, en hij had er geen antwoord op. Beurt 7 de Doomwake Giant, en ik ging los. Zijn boars hebben geen ronde meer kunnen overleven als ze op tafel kwamen. Ik won in de 5e beurt na de 50 minuten mark en kon met trots mijn prijsboosters ophalen!

Daarna sushi en klaar voor het avond event!

Nadat Melle en ik lekker gegeten hadden bij het Sushi restaurant in Sittard zijn we vertrokken naar Beek voor de tweede prerelease van de dag. We waren er nog wat aan de vroege kant, dus even snel de prijsboosters van de ochtend open maken: weinig bijzonders, tot ik een pakje vond dat onderin mijn tas was weggezakt en daar een Keranos, God of Storms uit haalde Yay!
Nog even geruild met Kevin, en een mooie Berserk weten bij te ruilen voor mijn twee Thundermaw Hellkites!
Toen begon het event. Helaas waren de kleuren die ik wilde spelen al op (groen of wit), en kwam ik aan de rode tafel terecht. Och ja, rood is een prima support kleur in Theros en meestal speel je toch 2 kleuren.
Maar niet met in totaal 9 rode kaarten op 6 packs, inclusief een seeded booster. En nog echt van die amper speelbare kaarten ook, op de Harness by Force na. Nou ja, jammer. Eens verder kijken: Zwart had alleen King Macar als echt speelbare kaart en ook wat support. De overige kleuren hadden wel goede synergie met Heroic, dus daar maar voor gegaan. Bant Heroic dus. Het eerste potje ging goed, maar dat kwam ook omdat mijn tegenstander te weinig removal had en niet van mijn dikke flyers af kwam. Ik merkte al gelijk dat mijn deck traag was en weinig weerstand kon bieden (maar 2-3 bounce removal of zo).
Ronde 2 en 3 verloor ik dan ook tegen snellere decks. Och, toch 1 booster, met daarin een Deicide!
Niet slecht dus.

De ochtend was beter als de avond, maar ik had mijn prerelease eruit, super veel plezier gehad en ik zie uit naar de release!
 bijgewerkt door Eclavyrr 10 jaren geleden
Ralf
10 jaren geleden
Erg leuk om te lezen! Je deck ziet er ook wel erg decent uit met zoveel goede removal spells. Gefeliciteerd met je winst!

Hoe is het anderen vergaan op de Journey into Nyx prerelease?
Krabbel
10 jaren geleden
Erg tof om te lezen idd
JimC
10 jaren geleden
Ik had één hele memorabele beurt met mijn groen/witte heroic deck. Mijn tegenstander had een getapte Thassa's Emissary en een net gespeelde Heroes' Bane liggen tegenover mijn Stonewise Fortifier.

In mijn beurt cast ik eerst Mortal Obstinacy, toen Nature's Panoply en daarna kan ik met Time to Feed zijn hydra opeten. Daarna aanvallen voor 5 damage en de Mortal Obstinacy sacrificen om Thassa's Emissary te slopen.

Kost wat kaarten, maar was zeker de moeite waard
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Ik heb gejudged op de zondag Prerelease van Bazaar of Magic in Leiden. Was ook erg leuk! Mooie plays gezien ook, zoals iemand die twee Goden had liggen, beide online met genoeg devotion, maar toch bijzonder onder de indruk waren van een Arbor Colossus met Intimidate. Dus zelfs meerdere goden aan je kant hebben hoeft geen win op te leveren .

Verder had iemand ook de twee meest extreme creature types van de set op de battlefield: een Sheep en een God .

Al met al goede sfeer en er werd leuk gespeeld!
LegoRobster
10 jaren geleden
Ik heb het ook weer erg naar m'n zin gehad. Ik speelde zondagochtend in Delft, met zwart. Ik had nog weinig echt goede bommen in m'n pool tot ik aan m'n eerste Theros booster (die ik voor het laatst bewaard had) begon... boem! Elspeth, Sun's Champion!
M'n groen en rood waren belabberd slecht, en wit en zwart alleen hadden niet genoeg playables, dus kwam blauw erbij als derde kleur om een leuk Esper control deck te maken.



Ik dacht dat het niks zou worden, maar met de enige pijn en moeite ging ik 3-0 in de eerste drie rondes.
Eerst speelde ik tegen een (bijna) mono rood aggro deck. Mijn turn 2 Font of Fortunes die ik op beurt 3 pas kan krakan waardoor op turn 4 pas het eerste zinnige creature op het bord ligt was daar gewoon veel te langzaam tegen. Tweede en derde potje pakte ik dat dus maar anders aan en kon ik nog net op tijd stabiliseren.

Ronde twee was tegen een deck dat voornamelijk green/blue monsters was. Hij dacht me te hebben in game 1, maar daar kwam Elspeth om de game voor me te redden. Tegen een leger van 9 soldiers die de volgende beurt flying en +2/+2 zouden krijgen kon hij niet op, en we gingen naar game 2. Die pot was wat makkelijker om te winnen en eindigde ik dus met een mooie 2-0.

Ronde 3 tegen flits was echt zwaar. De volle aggro kant van het boros deckje kwam in beurt 1 naarboven, en daar had ik gewoon helemaal niks tegen. Game 2 had was ze best wel hard manascrewed (vast op 3 land) en won ik vrij gemakkelijk. Game 3 was echt insane, waar ik net op tijd Elspeth kon spelen om een 2 for 1 te halen met de -3 ability (ze hield er wel een Spearpoint Oread aan over). Haar witte promo kaart kwam nog steeds iedere beurt een paar levens wegsnoepen, en tegen de tijd dat m'n Akroan Mastiff hem tegen kon gaan houden stond ik nog op 4. M'n board state was ondertussen doorgegroeid naar 4 blockers en een Doomwake Giant die iedere beurt voor 5 terug kon slaan. Ze had gedurende de pot de nodige levens gegained, waardoor ze dit toch aardig lang vol kon houden. Toen ze nog op 10 stond topdeckte ze een Harness by Force die mij gewoon heel hard af zou slachten. Gelukkig had ik al ruim 10 beurten een Swan Song op hand, die daarmee het einde betekende.

Ronde 4 was tegen het 'nutsdeck', die bom na bom na bom dropte. Vrij kansloos in ongeveer 10 minuten beide games van verloren.

Ronde 5 was tegen Ralf. Ralf kwam goed van start met een turn 3 Fabled Hero, maar hij verwachte niet dat een Lagonna-Band Trailblazer hem zou doodblokken door middel van een Necrobite. Daarna topdeckte we allebei voor 5 beurten alleen maar land, dus dat zou in ieder geval geen probleem meer worden. Ik had ondertussen wel een 20-turn-clock op z'n hoofd gezet door met een Coastline Chimera te gaan hoeken. Het proces werd enigzinds versneld door er een Aspect of Gorgon aan te hangen (werkt trouwens defensief ook heel prima met de Chimera z'n ability). Het leek eindelijk echt goed te gaan toen ik een dikke spinx kon droppen, waardoor ik met m'n scry 2 nog 2 dikke creatures zag (een Doomwake Giant die met de constellation Ralf z'n board voor driekwart zou clearen is nooit slecht). Misschien liet ik die blijheid iets te veel doorstralen, want ik ving dus mooi een Unravel the AEther waardoor alles weer fijn weggeschud was. Ondertussen was Ralf zelf wat dikke beesten gaan droppen, waardoor ik nog 1 beurt te leven zou hebben. Zieke topdeck in de vorm van Silence the Believers waar ik de strife-cost 2 keer van kon betalen. Toen ik daarna m'n Doomwake Giant alsnog topdeckte zag het er even weer goed uit. Met een Phalanx Formation op hand zou ik lethal hebben. Ralf had zelf undertussen een Centaur Battlemaster en een Nessian Asp liggen.
Met geen mogelijkheid meer over stuurde ik m'n Giant ten aanval; Ralf blockte helaas met de Centaur, en de monstrous Asp sloeg me de beurt erna dood. Zeer gave pot, helaas net niet gewonnen.

In game 2 had ik niks en werd ik compleet afgeslacht.

3-2 gegaan, waar ik toch best blij mee mag zijn (ondanks dat ik stiekem op meer had gehoopt nadat ik 3-0 stond). Het was een gaaf toernooi, en hopelijk zie ik velen van jullie weer aanstaande vrijdag op de release, of zaterdag tijdens het 'postrelease' sealed event.
 bijgewerkt door LegoRobster 10 jaren geleden
Zoockey
10 jaren geleden
Ten eerste; leuke verhalen! Ik vond het zelf ook echt een heel erg leuke prerelease, zeker omdat er zoveel variatie mogelijk was in de decks in dit formaat.

Zelf begon ik zondagochtend niet zo best. Mijn pool miste in alle kleuren creatures, waardoor ik uiteindelijk een deck moest spelen waar ik het moest hebben van combattricks en blowouts om de game te kunnen winnen. U/G met wat flyers, wat strive kaarten, een Battlefield Thaumaturge en een paar goeie heroic triggers loodste me door de eerste 3 rondes heen. Daar ging het echter mis. Youssef had een complete nootjes G/W pool met oa. een Ajani, Mentor of Heroes. Ondanks dat ik hem een pot toch nog kon verrassen moest ik het onderspit delven tegen de superieure pool. De laatste pot kwam ik tegen Daniël, wat een leuke pot was, maar snel over. Gelukkig hadden we een ID afgesproken, en voor het eerst ooit kwam het goed uit.

's Avonds ging het echter een stuk beter. In plaats van de blauwe pack had ik nu een groene, met de gedachte, ik ben moe dan, ik wil gewoon beuken beuken beuken en niet te moeilijk hoeven doen.

Uit mijn seeded pack kwam een Kruphix, God of Horizons, waar ik erg happy mee was. Uit de booster erna kwam Ajani, Mentor of Heroes, met verder kaarten die de G/W pool ongeveer vanzelf bouwde. Ik had 5 removal spells, 15 creatures en nog wat trucjes. Pot na pot verpulverde dat deck de tegenstand, waardoor ik als hele blije jongen weer een keer met de winst er van door ging!

De finale was overigens wel even spannend. Ik speelde tegen Amarnath, een speler die ik nog niet kende. Hij had een gruul aggro deck gemaakt wat mijn G/W deck best kon racen. Hij liep echter met zijn Bladetusk Boar (dacht ik) tegen een Divine Verdict aan na hem voor lethal gebuffed te hebben, waardoor ik de eerste game kon winnen op een return strike.
Game 2 pakte ik enorm goed on-curve, en ondanks dat ik onder de 10 leven gebeukt was voordat ik goed en wel op gang was, was het met Ajani, Mentor of Heroes en wat ander grut heel snel over...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Zoockey 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top