Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Verslag GP Antwerpen

Jeff
10 jaren geleden
Het weekend van 25, 26 en 27 oktober was de Grand Prix Antwerpen, waar ik heen ben geweest samen met Sean (seanfrenzy), Marco (marcoboth) en Martijn (MB070). Het formaat van de GP was Modern, het niet-roterende formaat dat zowel Extended (bestaat niet meer) als Legacy moet doen vergeten. Samen met Sean, Marco en Martijn hebben we een paar avonden testpotjes gespeeld met onze decks van keuze, zodat we goed wisten hoe onze decks werkten.



Op vrijdag de 25e zijn we naar Antwerpen gereden, waar we na een half uurtje file staan bij ons hotel in de stad aan kwamen. Vanaf daar door naar de GP, waar je op vrijdag enkel side events kunt spelen, het hoofdtoernooi begint immers pas op zaterdag. We schrijven ons in voor een Grand Prix Trial, waar blijkbaar ook AncientOne zich had ingeschreven. Deze trials zijn 32 mans toernooien, die onder single elimination gespeeld worden. Ik verlies de eerste ronde van Sean en kan daarna wat anders gaan doen. Sean speelt vervolgens in ronde 3 tegen AncientOne en in ronde 4 tegen Martijn. Martijn wint alles en verdient daarmee 2 byes voor het hoofdtoernooi. Ondertussen heb ik zelf een 8-mans single elimination gespeeld, waarbij ik ook de eerste ronde er uit lag. Niet echt een goede generale repetitie dus.

Fast forward naar zaterdagochtend. Het hoofdtoernooi begint met seatings om half 10, waar je klaar moet zitten met je decklijst en een formulier moet ondertekenen dat je niemand aan klaagt. Anyway, decklijsten dus! Sean heeft zijn Robots (ook wel affinity) meegenomen en gaat proberen mensen met Arcbound Ravagers en Cranial Platings de grond in te boren. Marco heeft ervoor gekozen om zijn tegenstanders te verbranden in een storm van Grapeshots en Martijn speelt met een BW-token deck, dat gewoon veel flyers genereert met Spectral Procession en Lingering Souls. Zelf heb ik gekozen voor Melira-Pod, een combo deck dat Birthing Pod en Chord of Calling gebruikt om infinite-life en infinite damage combo’s op tafel te krijgen. Melira, Sylvok Outcast samen met een sac-outlet en Kitchen Finks of Murderous Redcap voor infinite life of damage; of Archangel of Thune met Spike Feeder of met een sac-outlet en Kitchen Finks geven ook infinite life.
modern
[MOD] Melira Pod
door Jeff3 jaren geleden


Omdat ik in het vorige ‘seizoen’ iets meer dan 400 PlaneswalkerPoints bij elkaar gesprokkeld heb, begin ik het toernooi met een bye. De eerste ronde is dus direct in de pocket. Sean heeft ook een bye verdiend op punten en Martijn heeft er twee doordat hij op vrijdag een Trial gewonnen heeft. Marco moet wel gelijk de eerste ronde spelen.
De tweede ronde speel ik tegen Joost, een vriendelijke Nederlander met een Goryo's Vengeance deck, dat probeert te winnen door Griselbrand of Emrakul, the Aeons Torn met Goryo's Vengeance of Through the Breach in het spel te krijgen en vervolgens met Fury of the Horde extra keren aan te vallen. Game 1 ben ik nog niet helemaal wakker en begin ik met een Verdant Catacombs die een Swamp zoekt om leven te besparen en Viscera Seer te spelen, maar daardoor kan ik niet beurt 2 Voice of Resurgence spelen. Wanneer ik die op beurt 3 wel speel is mijn tegenstander niet helemaal wakker; hij speelt Peer Through Depths in mijn end step (hij revealt Fury of the Horde, waardoor ik een idee had wat hij speelt), waardoor ik een token krijg van de Voice. In zijn beurt sac ik de Voice aan Viscera Seer en ga ik het aggro pad op, voldoende om een win te halen. Game 2 gebruik ik Chord of Calling om Sin Collector te zoeken en krijg ik de volgende hand te zien:
Simian Spirit Guide, Emrakul, the Aeons Torn, Fury of the Horde en 2x Through the Breach
Hij heeft 3 land in het spel. Ik bedenk me terwijl ik dit schrijf dat ik verkeerd gekozen heb, ik koos een Through the Breach, maar had denk ik de Fury moeten exilen. Ik weet nu wel precies waar ik aan toe ben en ga opnieuw op een aggro-pad. De druk die ik zet en een gemiste landdrop van mijn tegenstander forceren hem om Simian Spirit Guide te spelen als blocker wanneer hij zijn 4e land trekt. Daarna kom ik niet meer in de problemen.

2-0

In ronde 3 mag ik aantreden tegen de Vlaamse Patrick. Game 1 krijg ik te maken met Knight of the Reliquary en Primeval Titan uit zijn Naya midrange deck, maar een infinite life combo wint de game. De tweede game had ik een Birds of Paradise en Birthing Pod in mijn openingshand, naast wat 2-drops om weg te podden. Ik krijg echter direct een Stony Silence in het spel te zien. Ik speel daarom Wall of Roots als 2-drop. Hij speelt Knight of the Reliquary en eind van zijn beurt speel ik Abrupt Decay op de Stony Silence, door met de Birds en de Wall mana te maken. In mijn beurt neem ik wat damage om Birthing Pod te spelen en te activeren en vervang de Wall of Roots door een Aven Mindcensor, waardoor de Knight niet echt groot kan worden. Als hij een Primeval Titan in het spel cheat met Through the Breach moet ik de Knight chumpen met Deathrite Shaman en ga ik naar 3. Ik pak een nieuwe deathrite en speel die. Hij speelt nu een nieuwe titan, maar die mag niet aanvallen. Hij is tapped out, dus nu chump ik de Knight met een Spellskite en heb ik genoeg mana om Chord of Calling te spelen voor een Archangel of Thune, die infinite gaat met de Spike Feeder die ik al had liggen.

3-0

De 4e ronde speel ik tegen Benedikt, een vriendelijke Duitse kerel, die blijkbaar ook met Melira-Pod speelt. Game 1 opent hij met een mana-dork en een beurt 2 Spike Feeder, gevolgd door een beurt 4 Archangel of Thune; uit zijn hand uitgecombo’d, lekker begin. Game 2 is interessant, omdat hij een Scavenging Ooze heeft en ik dus niet uit kan combo’en met Persist-beesten. Ik houd Chord of Calling de hele tijd vast en zodra ik een Birthing Pod topdeckte had ik genoeg mana om die te spelen en activeren (Ranger of Eos wordt een Archangel of Thune) en met Chord of Calling een Spike Feeder te vinden. Game 3 wordt eveneens interessant door zijn Scavenging Ooze, gevolgd door een Linvala, Keeper of Silence. Een Murderous Redcap van hem was al gekopieerd door mijn Phyrexian Metamorph. Zodra hij tapped out is zie ik mijn kans en schiet ik met Dismember mijn Phyrexian Metamorph af. Omdat die Persist had (hij was een Redcap!) komt hij terug en mag ik iets nieuws kopieren. De nieuwe Legend-regel zorgt dat ik veilig Linvala kan kopieren en zijn Scavenging Ooze deactiveren. Hij valt aan met zijn Linvala die ik met een tweede Dismember afschiet, waardoor ik de volgende beurt uit kan combo’en.

4-0

Met mijn huidige stand ben ik al zeer tevreden, op mijn eerste (individuele) GP had ik dit al niet verwacht. In deze 5e ronde speel ik tegen Christophe Gregoir, die maarliefst 114 pro-punten heeft, onder andere door de top 8 van Pro Tour Honolulu in 2009 te halen. Ik was hier totaal niet van onder de indruk, omdat ik pas na het weekend er achter kwam wie het was. Hij speelt met UWR control en game 1 heeft hij gauw in de pocket als ik een ietwat matige hand houd en hij alles kapot kan schieten om vervolgens met Gideon Jura al gauw de pot naar zijn hand te draaien. Game 2 kan ik me zo even niet herinneren, maar win ik in ieder geval wel, volgens mij door Voice of Resurgence die ervoor zorgde dat hij continu tapped out was omdat hij dingen in zijn beurt wilde spelen. Game 3 speel ik een vroege Thoughtseize, waarmee ik Stony Silence weghaal en zie dat hij slechts twee land had: de Arid Mesa die hij al gespeeld had en een Tectonic Edge. Daar staat tegenover dat zijn hand stacked is met meerdere Lightning Helixen, een Mana Leak en een Lightning Bolt. Ik speel mijn Voice of Resurgence de Mana Leak, zodat die weg is voor Birthing Pod. Hij speelt echter een Pithing Needle om te voorkomen dat ik die kan gebruiken. In plaats daarvan ga ik beesten uitspelen en zet ik hem onder druk. Hij vindt een 3e land en kan Lightning Helixen gaan spelen. Een tweede Tectonic Edge aan zijn kant rekent af met een Gavony Township, maar niet voordat ik hem kan gebruiken. Hij blijft daarna op 3 land steken, waarop ik een Thoughtseize speel om zijn hand te zien. Een Wrath of God verdwijnt uit zijn hand en een Snapcaster Mage en Cryptic Command blijven zitten. Als wanhoopsdaad cast hij de Snapcaster Mage om te gaan blocken. Voor damage wil hij zijn Snappie op een Path to Exile sturen om zijn mana-problemen op te lossen, maar mijn Spellskite nam een klein hapje uit mijn nog heel veilige levenstotaal om dat te voorkomen. Hij topdeckt geen land voor de Cryptic en steekt zijn hand uit.

5-0

Ja echt, zelf kon ik het ook niet geloven. Ik mocht nu op tafel 4 (van de +/- 800) spelen tegen Sascha, een Zwitser die ook met Melira-Pod speelt. Naast mij op tafel 5 zit Shahar Shenhar, de wereldkampioen en op de tafel daarnaast zit met Kenny Oberg nog een pro. In game 1 gebeurt het onwaarschijnlijke dat we allebei snel infinite life gaan zonder de ander te doden. Mijn combo gebruikt echter de graveyard en hij heeft een Scavenging Ooze. Hij kan untappen en voor infinite aanvallen en groene mana openhouden om mijn ‘response’ infinite life tegen te houden. Game 2 eindigde met een normale aanval, toen ik Murderous Redcap speelde om zijn ene beest (Spike Feeder) weg te halen. Hij reageert met Chord of Calling en zoekt Harmonic Sliver om mijn Phyrexian Metamorph (kopieert denk ik Linvala) te slopen. Hij is nu tapped out en ik sac de Redcap aan Viscera Seer, door persist kan ik nu de Sliver afschieten en voor lethal aanvallen. Game 3 hebben we beiden een Linvala. Hij sloopt de mijne, ik de zijne. Ik cast een Archangel of Thune en moet hopen dat hij er niet zelf een vind, want hij heeft Spike Feeder. Hij vind geen Angel, maar wel een Cartel Aristocrat. Nu speel ik een Phyrexian Metamorph en vraag of die resolved, hij kan namelijk leven gainen met Spike Feeder om te voorkomen dat ik die kopieer en direct win. In dat geval kan ik de Cartel Aristocrat kopieren en met Kitchen Finks en mijn Archangel infinite gaan. Hij gebruikt zijn Spike Feeder niet en ik win de pot direct.

6-0

Incredible! Sta ik toch maar even 6-0. Bij 7-2 of beter mag je door naar dag 2 van de GP en kun je voor de knikkers spelen. Iso Been, een Leidenaar, is mijn volgende tegenstander. Hij speelt BG, dat eigenlijk gewoon mono-removal en antwoorden is. Game 1 verpruts ik misschien wel een beetje: hij staat op 6 leven met een Dark Confidant in het spel. Ik val aan met mijn enkele Voice of Resurgence en zonder na te denken blockt hij, waarna ik nooit meer een kans heb gehad hem dood te krijgen, terwijl de Confidant hem zelf misschien wel gedood had. Game 2 krijg ik direct Grafdigger's Cage en Pithing Needle op Birthing Pod tegenover me, terwijl ik een Pod op hand had en er vervolgens nog twee topdeck.

6-1

Mijn volgende tegenstander, Ricardo, speelt eigenlijk hetzelfde als mijn vorige tegenstander, maar dan met wit erbij voor Path to Exile en Lingering Souls. Hij neemt veel damage van Thoughtseizes en Dark Confidant, maar houdt mijn bord goed leeg. Ik kopieer zijn Deathrite Shaman en speel nog een Shaman. Doordat ik nu meer Shamans heb dan hij kan ik in 2 beurten de laatste paar schade doen, net iets sneller dan zijn Tarmogoyf. In game 2 lijk ik aardig in de buurt te komen, maar twee Infests gooien behoorlijk roet in het eten. Daarna topdeckt hij twee Goyfs en ik geen gas en gaan we door naar game 3. Even vergeten hoe, maar helaas win ik die ook niet en heb ik nog maar 1 kans over om naar dag 2 te mogen.

6-2

Stephen is een Brit die vooral naar GP’s gaat als ‘mannenweekend’ met vrienden. Hij opent met Grove of the Burnwillows en Chromatic Star, waardoor ik direct weet dat hij ‘Tron’ speelt. Het Tron-deck probeert om Urza's Mine, Urza's Power Plant en Urza's Tower op tafel te krijgen en dan powerhouses als Karn Liberated te spelen. Voor zover ik weet is Tron echt heel erg duidelijk de slechtst mogelijke matchup voor Melira Pod. Game 1 verziekt zijn Pyroclasm mijn plannen en game 2 kan ik na een mulligan naar 6 niet voorkomen dat hij beurt 3 een Karn Liberated speelt. Ik krijg die nog van tafel, maar een tweede is teveel van het goede.

6-3

Met 6-3 heb ik een resultaat gehad dat beter is dan ik van tevoren had durven hopen en dus ben ik supertevreden met deze GP. Het is echter toch stiekem best wel zuur om niet dag 2 te halen nadat ik 6-0 stond. Nu heb ik op zondag een groot side-event standard gespeeld, waar ik met onderstaand deck op 5-2 speelde voor een plekje in de top 16, die 18 boosters waard was. Ook daar verloor ik de laatste ronde, waardoor ik opnieuw met lege handen naar huis moet. Desalniettemin heb ik een top weekend gehad, dat zeker voor herhaling vatbaar is. Ik kijk dan ook al enorm uit naar GP Utrecht komende zomer!

 bijgewerkt door Jeff 10 jaren geleden
MB070
10 jaren geleden
Jeff, het was een prachtig toernooi en zeer gezellig! Goede resultaten en erg jammer dat je op een haar na dag 2 niet haalde. Je kunt het, daar ben ik van overtuigd. Leuk van je shout-out naar mijn resultaat op de trial.
Harakesh
10 jaren geleden
Vet verslag! Lijkt me een ongelovelijk vette ervaring zo dicht bij de 'pros' zitten haha, ik wacht nog rustig een jaartje voor de GP in Utrecht!
Nijntje
10 jaren geleden
Mooi verslag! Van de magic spelers in Bergen Op Zoom zijn ook of 6-7 personen naar Antwerpen afgerezen, waarvan 1 man dag 2 heeft gehaald met 8-1 Hatebears-deck. Hoe het hem is verlopen op dag 2, weet ik nog niet, had wel een modern deck, wat helaas nog half in de proxy`s zit en nog te weinig speelervaring in dit formaat, anders was ik zelf wellicht meegegaan.
 bijgewerkt door Nijntje 10 jaren geleden
Darkgizmo
10 jaren geleden
Nice, wie was dat Nijntje? Klinkt alsof je en prima weekend hebt gehad Jeff. Ik hou het voorlopig zelf toch nog maar bij casual spelen en af en toe een FNM
Fjaulnir
10 jaren geleden
Ik ben zelf tegen 1 speler uit de Gameforce Eindhoven aangelopen (die ook Affinity speelde), jullie waren er naar 't schijnt met n man of 50 (zei-t-ie)
Eclavyrr heb ik nog gevraagd of ie niet kende, de naam zei hem vaag iets en die zou op het toernooi aanwezig geweest moeten zijn, maar hij kende 'm ook niet persoonlijk.

Verder was het zo druk & slopend die 9 rondes, dat ik er hoe dan ook niet aan toe ben gekomen om tussendoor op zoek te gaan naar 'bekende' mensen v/h forum via hun seatings/pairings - ik heb het 1x aangedurfd om tussen rondes in de zaal ernaast wat in de shops te gaan kijken, en heb zo een gameloss gekregen omdat nergens duidelijk werd omgeroepen dat ronde 3 begon en ik dus 8 minuten te laat op m'n stoel zat.
Daarna dacht ik; ik blijf wel braaf in de zaal want de microfoon was echt onverstaanbaar helaas

Ronde 8 keek ik nog tevreden tegen een mooie 50% aan (4-4, was ik blij mee), maar ronde 9 nog zwaar de mist in gegaan tegen een Spanjaard met een of ander bant control deck.
Op dat moment was ik al zo gaar, dat ik uberhaupt niet meer wist wat ik deed en zomaar wat kaarten neerpleurde elke beurt, 4-5 uiteindelijk.

PS: Modern Legacy doen vergeten? Mhmhhh... ik heb gelijk mn modern deck in mn ruilmap gestoken, zodat ik weer wat meer $ heb om m'n Legacydecks te onderhouden ja
 bijgewerkt door Fjaulnir 10 jaren geleden
Twigwalker
10 jaren geleden
Leuk om te lezen Jeff, jammer dat ik al wist dat je de top 8 niet zou halen Ik kijk uit naar het volgende "grote toernooi verslag".
bazmagicmarty
10 jaren geleden
superleuk om te lezen, well played! Hoe hebben Sean, Martijn en Marco gepresteerd op het hoofdtoernooi?
Jeff
10 jaren geleden
Bedankt voor alle leuke reacties!

Quote:
bazmagicmarty 29-10-2013 om 02:48
superleuk om te lezen, well played! Hoe hebben Sean, Martijn en Marco gepresteerd op het hoofdtoernooi?


Sean heeft een 2-3 omgebogen in eveneens een 6-3 resultaat. Marco is bij 4-3 gedropt. Martijn heeft van een 4-3 ook nog een 6-3 resultaat gemaakt, dus best goed eigenlijk!
Rody
10 jaren geleden
Mooi verslag Jeff, leuk om te lezen. Jammer dat je de tweede dag net niet hebt kunnen halen maar wel een mooie prestatie! De rest ook gefeliciteerd met hun resultaten uiteraard
Eclavyrr
10 jaren geleden
Goed verslag! Ik heb zelf last minute besloten niet te gaan, aangezien ik een erg druk weekend had en eigenlijk er geen tijd voor vrij kon maken. Mijn hatebears waren wat teleurgesteld, maar die mogen 9 en 10 november naar het spellenspetakel
AncientOne
10 jaren geleden
Ik begon zelf met 2 byes (wegens planeswalkerpoints).
Ik had besloten om Rgb Goblins te gaan spelen (ja, dat lees je goed!). Dat is momenteel het meeste aggressieve deck dat je in modern kunt spelen (het KAN turn 2 killen!), games zijn dus niet lang, je hoeft je dus niet lang te concentreren, dus dit is eenvoudig 7 rondes lang te spelen... Het is alleen niet bepaald Tier1, waarschijnlijk zelfs niet Tier 2...

Ronde 3 mocht ik meteen op tafel 1 starten (ik kan dus als achievement melden dat ik op een GP op tafel 1 heb gespeeld !) en verloor 2 snelle games van een Living End deck, dat telkens beurt 3 zijn combo kon doen.
Ronde 4 mijn eerste close match, maar toch verloren tegen BG Control.
Hmm... 2 byes, en na ronde 4 toch slechts een 2-2 resultaat, waarom speel ik ook niet een ècht deck (bv. RG Tron, dat ik eerst had willen spelen)...

Maar goed, vervolgens de volgende 4 rondes allemaal gewonnen en dus 6-2. Nog 'even' een ronde winnen en dag 2 zat in de pocket.

Hoogtepunt tot dat moment was game 3 in ronde 8 tegen RG Tron. Hij begint. Ik speel beurt 2 Warren Instigator. Hij speelt in zijn 3e beurt een Forest en Sylvan Scrying voor zijn ontbrekende Tron-landje (om dan in zijn beurt 4 Oblivion Stone + BOEM! te kunnen doen). Maar goed, in mijn 3e beurt val ik aan met de Instigator: "no blocks, I go to 18?". Nee zeg ik: betaal 2 leven: Mutagenic Growth op Instigator. "Ah, so I go to 14?" Nee dus: betaal 2 leven: Mutagenic Growth op Instigator! "Wow, so I go to 10?" Yes, you go to 10. Tap Mountain: Lightning Bolt on you. Tap Stomping Ground: Lightning Bolt on you. "So I'm at 4?" Yes! Tap Stomping Ground for Goblin Grenade, sac Instigator: 5 damage on you. I win!
Turn 3 kill! (met 21 schade "uit het niets" )...

In ronde 7 een soortgelijke dikke Instigator: Turn 2 sloopt mijn tegenstander een Warren Instigator met Abrupt Decay. Turn 3 sloopt hij een Boggart Ram-Gang met Abrupt Decay. Turn 4 speel ik nog een Warren Instigator. Turn 5 staat hij op 16 en heeft 2 Lingering Souls tokens met 2 mana () open. Ik val aan met Warren Instigator, hij blockt met 1 token. Ik tap RG en pomp Instigator met Ghor-Clan Rampager. Ik tap nogmaals RG en pomp Instigator nogmaals met Ghor-Clan Rampager (is al lethal, maar ik heb óók nog Simian Spirit Guide en een (ingeboarde) Brute Force om mijn Instigator 12/12 trample double strike te maken...). Hij heeft geen Abrupt Decay meer...

Ik ga dus zitten voor ronde 9. Mijn tegenstander laat lang op zich wachten. Maar goed, ook op de tafel naast me zit pas 1 speler. De start van de ronde zal dus nog wel even duren? Nee dus, de headjudge zegt dat we mogen beginnen, de klok begint te lopen, en ik roep met mijn buurman in koor "Judge!".
De judge noteert eerst bij mijn buurman een gameloss voor zijn (Portugese) tegenstander. Terwijl hij dit op de resultslip noteert, komt zijn tegenstander net aanlopen. Hem wordt dus de gameloss uitgelegd. Daarna noteert de judge voor mijn tegenstander ook de gameloss en legt (ten overvloede) uit, dat mijn tegenstander bij een no-show na 10 minuten een matchloss krijgt. Pas als de judge net alles heeft genoteerd komt mijn tegenstander (ook een NL-er, dat maakte het wel een beetje jammer) aanlopen. Hij had totaal de aankondiging niet gehoord in de zaal ernaast. Dat klopt inderdaad: ik was in ronde 5 zelf ook bijna te laat, doordat ik niets had gehoord. Maar goed, dit ging om plaatsing voor dag 2, dus dan zorg je er toch voor dat je zoiets niet gaat gebeuren en blijf je in de grote zaal? Ik wel...

Hij mag dus beginnen en opent met Blood Crypt, Goblin Guide, attack. Wat? Ga ik echt de mirror spelen?
Maar de beurt erna blijkt van niet: hij trekt geen land bij en speelt Bump in the Night op me... Mijn tegenstander speelt dus Rb Burn, een deck waar de meeste spelers niets voor in hun sideboard hebben zitten, en ik inderdaad ook niet... Dit kon dus toch nog wel eens close worden.
Mijn tegenstander trekt echter 4 beurten lang geen land bij en heeft ook nog eens alleen maar creatures (Spark Elemental, Hellspark Elemental en zo en (gelukkig!) geen burn. Ik kan hem dus toch vrij snel doodslaan en haal dag 2! Voor het eerst dat ik een GP dag 2 heb gehaald, 11 jaar na mijn 1e GP (ook in Antwerpen: het cirkeltje is mooi rond!)

De volgende dag dus met frisse moed met dag 2 gestart:
Ronde 10: Loss
Ronde 11: Loss
Ronde 12: Loss
Ronde 13: Loss
Ronde 14: Loss
Ronde 15: Loss

Hmm, dag 2 was dus "suboptimaal"...

Maar toch een boel lol gehad! Met name doordat mijn tegenstanders de meeste kaarten moeten lezen om te weten wat ze doen...: Tattermunge Maniac, Warren Instigator, Boggart Ram-Gang, Ghor-Clan Rampager, Goblin Grenade, Boartusk Liege, Mutagenic Growth, wie speelt al die rommel? Ik dus! En dat haalt dag 2? Inderdaad!

EDIT: Mijn decklist:
modern
Rgb Goblins
door AncientOne4 jaren geleden
 bijgewerkt door AncientOne 10 jaren geleden
Zoockey
10 jaren geleden
Gave verhalen heren!
Lkoelewijn
10 jaren geleden
Erg leuk (en leerzaam ;-) ) om te lezen!
robbertvanderkleij
10 jaren geleden
Gaaf heren!
burtyoungsters
10 jaren geleden
Man, AncientOne, respect: gewoon lekker goblins spelen op een GP

En echt toffe verhalen!

Marruh, een n00b vraag: hoe ga je met kitchen finks en de archangel dan wel spike feeder infinite?
Jeff
10 jaren geleden
Quote:
burtyoungsters 29-10-2013 om 18:54
Man, AncientOne, respect: gewoon lekker goblins spelen op een GP

En echt toffe verhalen!

Marruh, een n00b vraag: hoe ga je met kitchen finks en de archangel dan wel spike feeder infinite?


Spike Feeder en Archangel of Thune:
Heb beiden in het spel, Spike Feeder nog met twee counters. Activeer de laatste ability van de feeder door er een counter af te halen. Je gaint twee leven en Archangel triggert en legt op al je beesten een counter. Je hebt nu 2 leven gegaind, een counter op al je beesten behalve Spike Feeder gelegd en hebt weer 2 counters op je Spike Feeder. Herhaal voor infinite leven.

Kitchen Finks, Archangel of Thune en een sac-outlet (Viscera Seer of Cartel Aristocrat):
Sacrifice de Kitchen Finks aan Viscera Seer. Finks Persist en komt terug in het spel met een -1/-1 counter. Finks triggert en je gaint twee leven. Archangel of Thune triggert en legt op al je beesten een counter. De +1/+1 counter en -1/-1 counter op de Finks heffen elkaar op en je bent weer terug bij af, maar dan met twee leven meer en een +1/+1 counter op al je beesten behalve de Finks. Herhaal voor oneindig leven.
Fjaulnir
10 jaren geleden
AncientOne: cool!

Een maat van me speelde goblins (zonder groen en pumpspells), en is ook (zonder byes) naar dag 2 gegaan (8-1 of 7-2), en daar nog 3-2-1 gegaan op D2 [niet genoeg voor top 64 helaas] dus Goblins zijn zeker viable in modern!
 bijgewerkt door Fjaulnir 10 jaren geleden
AncientOne
10 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 29-10-2013 om 21:40
AncientOne: cool!

Een maat van me speelde goblins (zonder groen en pumpspells), en is ook (zonder byes) naar dag 2 gegaan (8-1 of 7-2), en daar nog 3-2-1 gegaan op D2 [niet genoeg voor top 64 helaas] dus Goblins zijn zeker viable in modern!


Ik had al gehoord van een 2e Goblins-lijst op dag 2... Had alleen geen flauw idee hoe die eruit zag. Mocht je achter zijn lijst kunnen komen (en deze openbaar mogen maken), dan hoor ik graag hoe die eruit zag...
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Leuk om te lezen allen, dank!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 23 posts
  • Laatste post LeKrutes 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Jeff 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top