Kytheon, Hero of Akros (foil)

Prerelease

At end of combat, if Kytheon, Hero of Akros and at least two other creatures attacked this combat, exile Kytheon, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.
: Kytheon gains indestructible until end of turn.
----
+2: Up to one target creature an opponent controls attacks Gideon, Battle-Forged during its controller's next turn if able.
+1: Until your next turn, target creature gains indestructible. Untap that creature.
0: Until end of turn, Gideon, Battle-Forged becomes a 4/4 Human Soldier creature with indestructible that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
€ 30,00

Momenteel niet op voorraad

Kaart informatie

Kytheon, Hero of Akros 
Prerelease 
Legendary Creature - Human Soldier
At end of combat, if Kytheon, Hero of Akros and at least two other creatures attacked this combat, exile Kytheon, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.
: Kytheon gains indestructible until end of turn.
----
+2: Up to one target creature an opponent controls attacks Gideon, Battle-Forged during its controller's next turn if able.
+1: Until your next turn, target creature gains indestructible. Untap that creature.
0: Until end of turn, Gideon, Battle-Forged becomes a 4/4 Human Soldier creature with indestructible that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
2/1
Artiest: Willian Murai

Decks met Kytheon, Hero of Akros

modern
jeskai humans
door sinaaspit 5 maanden geleden
commander
Rune-Tail EDH - WIP
door sibrand 3 maanden geleden
standard
Mardu
door Hop 3 maanden geleden

Reacties op Kytheon, Hero of Akros

kdejong
2 jaren geleden
Ja ik snap hem nu! We hadden gister deze situatie met me zwager dus toen wisten we het niet zeker. Gelukkig hebben we het forum voor deze vragen
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Klopt! Het zou trouwens ook gelden als er een Pacifism op ligt of als je tegenstander een Ghostly Prison zou hebben liggen. Dan is hij niet able (want je hoeft de Prison niet te betalen) en hoeft hij nie aan te vallen.
kdejong
2 jaren geleden
Okee duidelijk, thanks .!
LegoRobster
2 jaren geleden
Het 'if able' slaat op het in staat zijn van een creature om aan te vallen. Er is niks mis mee om voor het declaren van je attackers Krenko te tappen voor zijn ability. Zodra je dan naar declare attack gaat, is Krenko 'no longer able' om aan te vallen, dus hoeft (/kan) het niet.
kdejong
2 jaren geleden
Ik heb een vraag over de eerste abilitie van gideon. Mijn tegenstander heeft de gideon liggen en kiest om mijn Krenko, Mob Boss hem aan te laten vallen in mijn beurt. Als ik dan in mijn beurt krenko zijn abilitie gebruik om hem te tappen voor tokens kan die niet aanvallen. Ik twijfel omdat er If able staat., Klopt dit.?
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Altijd graag gedaan!
thewoodcutter
3 jaren geleden
Dang it!
Toch bedankt voor het duidelijke antwoord.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Nope!

Quote:
6/22/2015
Kytheon’s first ability will count creatures that attacked but are no longer on the battlefield (perhaps because they didn’t survive combat damage being dealt). It will not count any creatures that were put onto the battlefield attacking, as those creatures were never declared as attackers.
thewoodcutter
3 jaren geleden
Vraagje: als ik Kytheon, Hero of Akros combineer met Brimaz, King of Oreskos en deze twee laat aanvallen, transformeert Kytheon dan wel door het feit dat er een cat token bijkomt van Brimaz? Aangezien er hier pas aan het einde van combat geteld wordt (in tegenstelling tot sommige andere met "whenever ? attacks" triggers.)
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dan had je naar de SDCC moeten gaan (San Diego Comic Con). San Diego ligt in Amerika .
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top