Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Boy meldt zich als nieuweling

BoyApfel
5 jaren geleden
Hey allemaal,

Ik ben Boy uit het dorpse Bergambacht. Allereerst ben ik nieuw op het forum, maar ook nieuw met MTG.

Onlangs heb ik een toernooi meegemaakt vanaf de zijlijn en speel ik Arena om de regels een beetje te begrijpen.

Uiteindelijk hebben ze me in de winkel overgehaald een rood/blauw deck te kopen van Ral. Achteraf denk ik wel dat ik misschien meer de witte kant op wil, want ik hou wel van de spells die daarin gebruikt worden.

Ik hoop dat ik binnenkort mezelf goed genoeg vind om eens mee te doen met een shop event, want ik denk dat ik nu afgeslacht zou worden .
Dordledum
5 jaren geleden
Hoi Boy, welkom!
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik hoop dat ik binnenkort mezelf goed genoeg vind om eens mee te doen met een shop event, want ik denk dat ik nu afgeslacht zou worden .


Om heel eerlijk te zijn raad ik je juist aan om naar een shop event te gaan, ook al ben je misschien nog niet heel goed. Als ik kijk naar hoe enorm veel ik heb geleerd van mijn eerste prerelease heb ik achteraf dikke spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan. Ik speelde toen al 2 jaar magic, maar juist door die ontspannen sfeer en mensen die je graag helpen bij het maken van een deck leerde ik veel. Kijk, tijdens de game sta je er uiteraard alleen voor, maar een beetje tegenstander geeft je achteraf gerust tips over wat je beter wel / of niet kan doen, wees daar maar niet bang voor.

Kijk, ik raad je hier niet aan om meteen een Standard deck te halen en een FNM te winnen, idem dito met Commander Nights. Maar zeker een Prerelease, of een Beginner's Day (die de Bazaar eens in de zoveel tijd gratis host!) zijn dan uitstekend om het spel te leren kennen.

Als laatste tip, kijk of je andere spelers rondom Bergambacht kan vinden, en uitnodigen voor een potje! Arena is hartstikke leuk, maar niets verslaat met een groep om de keukentafel zitten.

In ieder geval, welkom, Boy!
n4ppy
5 jaren geleden
Welkom!

En ik zou zeggen ga lekker naar de prerelease. Is altijd een heel leuk event en de sfeer is niet om af te slachten maar om samen lekker de set te ontdekken. De setup is zo dat je als je verliest naar de hogere tafels gaat en de beste spelers gaan richting tafel 1.
Daardoor speel je de laatste twee a drie rondes tegen vergelijkbaar nivo en blijft het een uitdaging.

Dus voor de ervaring zeker doen en dan heb je het al een keer mee gemaakt zodat je de volgende keer als je weer beter speelt weet hoe het werkt en meer focus op het spel kunt leggen
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Hoi Boy!

Van harte welkom op het Bazaar of Magic forum en bij Magic zelf . Goede keuze

De links die nielsbap hierboven deelt zijn voor de Prerelease die volgende week zaterdag en zondag is. Ik kan je van harte aanraden om daar heen te gaan! Of voor mijn part naar een andere prerelease die bij je in de buurt. Prereleases zijn leuk en gezellig en je krijgt nieuwe kaarten die nog niet te koop zijn (dus niemand heeft die nog) en het is er heel relaxed. Sure, je gaat niet veel winnen, maar het meedoen is echt een hele leuke ervaring!

Het Magic Open House event is ook zeeeeer aan te raden, omdat we je daar verder kunnen helpen met vragen die je als beginnende speler vaak hebt, en je krijgt ook wat gratis kaartjes
BoyApfel
5 jaren geleden
Wow! bedankt voor de reacties.

Ik heb vaker gehoord van de prerelease en de beginners dag op 4 mei, maar laat het nu zo zijn dat ik op beide evenementen niet kan.

Denk dat ik wel ga proberen om de evenementen daarna te kunnen bijwonen, want ik wil toch wel in real life met/tegen andere personen spelen. Arena is inderdaad wel leuk, maar menselijke interactie is toch een stuk beter lijkt me zo .

Bij mij in de buurt zit een winkel in Gouda, daar schijnen ze nog wel wat evenementen te doen volgens mij. En anders kom ik wel een keertje naar Delft.

Oh ja, @BluezamX, hier in de directe omgeving zitten volgens mij niet zoveel spelers. Of jullie moeten er nog een paar kennen .
Blasty
5 jaren geleden
Welkom Boy!

Veel plezier op het forum
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Maakt niet uit, er zijn iets van 4x per jaar Prereleases en die Open House komt ook wel terug
BoyApfel
5 jaren geleden
Kijk, dat klinkt goed. Heb in ieder geval net een post geplaatst om wat spelers in de omgeving te verzamelen .

Dus het moet goed komen .
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Oh ja, @BluezamX, hier in de directe omgeving zitten volgens mij niet zoveel spelers. Of jullie moeten er nog een paar kennen .


Zelf heb ik geen idee, maar je kan even rondvragen of er mensen in Bergambacht / de buurt zijn. Of even de zoekfunctie gebruiken bij Toernooien / Speelgroepen op de fora
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post BluezamX 5 jaren geleden
  • Gemaakt door BoyApfel 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top