Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Azorius vs andere guilds

dstoo
11 jaren geleden
allevijf de guilds uit return to ravnica hebben natuurlijk hun sterke en zwakke punten. Toch heb ik het idee dat in sommige guilds wat meer moeite is gestoken dan andere. Selesnya, Golgari en Rakdos hebben allemaal goede synergy's en er lijken zeer goede decks mee te maken. Izzet, en met name Azorius, hebben een paar goede kaarten, en, zoals ik het zie, een hoop 'crap'. kaarten als azorius justiciar, azorius arrester, isperia's skywatch, soulsworn spirit, etc. zijn wel leuk in draft, maar het is niet heel erg fantastisch. Toch vraag ik me af, is er voor azorius een deck te maken dat zich kan meten met decks van andere guilds ? (gekeken naar het maken van decks met exclusief return to ravnica-kaarten)
Tamar
11 jaren geleden
Ja en ook vrij makkelijk. Op de eerste prerelease waar ik aan mee heb gedaan is Azorius eerste geworden. Ik snap ook niet hoe jij er bij komt dat Azorius slechte kaarten heeft of dat er minder werk is in gestopt.

Na mijn pre release ervaringen moet ik zeggen dat Azorius en Rakdos het sterksts waren. Azorius de guild die iedereen wou hebben en ook verwachtte dat het goed was. En Rakdos de guild die bij onze pre releases altijd over was kwam sterk uit de hoek als de agressiefste decks. Opmerkelijk was ook dat veel spelers van andere guilds een kleur splashde en Rakdos dat niet nodig had omdat het alles binnen hun eigen kleuren konden vinden, snelle en dikke unleash beesten en removal.
dstoo
11 jaren geleden
okee, ik ben benieuwd dan, misschien heb ik gewoon een slechte kijk op die dingen, noobs he
Jeff
11 jaren geleden
Ik heb Azorius erg sterke dingen zien doen, maar op de midnight prerelease waar ik speelde zaten 0 Azorius decks in de top 16 (waar de prijzen verdeeld werden). Voor zover ik heb kunnen zien is Azorius vooral heel lastig om goed te spelen, waar bijvoorbeeld Rakdos en Golgari relatief simpel zijn om aardig mee te kunnen spelen. Ik heb zelf niet met Azorius gespeeld, dus meer dan dit kan ik er helaas niet over zeggen.
royalroy1990
11 jaren geleden
bij ons had selesnya gewonnen, koppel azorius en rakdos(zoals verwacht)
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Dustin heeft wat statistische analyse op de resultaten van Delft en Leiden losgelaten en het resultaat: het maakt geen klap uit, alle guilds zijn even sterk .

In Delft zat er geen Azorius in de top 8 en won Rakdos. In Leiden won Izzet en zaten er 6(!) Azorius decks in de top 8. Het ligt dus toevallig aan de pool die men opent en de ervarenheid van de spelers.
beany
11 jaren geleden
ik heb 3x azorius en 1x golgari gespeelt
2x in singele azorius redelijke pool en 2/2 en 1/3 gegaan
in 2h golgari ik en partner slechte pool 1/3 door een drop out
in 2h met azorius met izzet beide redelijke pool ben walls gegaan met groen gesplashed en gedeelde eerste plek met 4 andere teams wij op resistance eerste

het is net wat je pool is en welke tegenstander je treft en of die wel/niet een goede pool heeft
kv83
11 jaren geleden
@Magnus: In delft won Golgari iig op za. ochtend

Elke guild kan winnen. Het ligt beetje aan je pool, maar er is niet een guild die sterker is dan de andere. Ik ben nog steeds van mening dat je in sealed het best voor Golgari of Izzet kan gaan, omdat deze sterke rare's hebben en je makkelijk kan splashen naar de guilds met goede commons (Rakdos, Selesnya en Azorius)
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Oh, ik had even er niet aan gedacht dat er meerdere 5-0 spelers waren natuurlijk . Mijn enige los was van Rakdos, die dus 5-0 ging
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 01-10-2012 om 11:55
Oh, ik had even er niet aan gedacht dat er meerdere 5-0 spelers waren natuurlijk . Mijn enige los was van Rakdos, die dus 5-0 ging

Volgens mij ging er 1 rakdos en 1 golgari deck 5-0 op zaterdagochtend en werden de 4-1 slots ook door deze decks gedomineerd, waaronder jij (golgari) en ik (rakdos). Correct me if I'm wrong...

Edit: wat niet wil zeggen dat ze statistisch beter waren trouwens. Al kwam het redelijk in de buurt...
 bijgewerkt door robbertvanderkleij 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Nee, wat ik eerder al zei: het is statistisch absoluut niet relevant . In Leiden waren Izzet en Azorius de winnaars en Dustin heeft uitgerekend dat (ok, met een beperkte set data) alle Guilds even goed hebben gescoord.
Cas146
11 jaren geleden
Op het moment is Azorius voor mij in constructed favoriet, je moet echt heel snel winnen, of je wint nooit meer, want je gaat gewoon in een lockdown terechtkomen met alle Supreme Verdict, Terminus en Tamiyo, the Moon Sage.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Cas146 11 jaren geleden
  • Gemaakt door dstoo 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top