Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #117

Daedalon
5 jaren geleden
oops xD zal t dan veranderen
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@Daedalon: Je ability: "Creatures you control with power or toughness 1 or less gains +1/+1" werkt niet zo lekker als je zou willen. Want zodra hij de bonus krijgt, is hij niet meer vatbaar voor de bonus. Het is me een beetje onduidelijk of dit regeltechnisch nou zou werken of niet, maar er is een heel bewuste reden voor dat Wizards dit niet op deze manier doet.

@TheDouweGames: Leuk verzonnen, maar de spelregels voor Saga's laten een Saga automatisch naar de graveyard gaan nadat de 3e ability is afgegaan, dus transformen doet op deze manier niet zo heel veel .
Thedouwegames
5 jaren geleden
oh jammer, dan schrap ik em maar....
bartist
5 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
...
When Tuktuk the Golem dies, transform it.
...


Ik zou kijken naar de verwoording van Accursed Witch kijken, die laat zien hoe je transfomr-when-dies moet verwoorden.
(die verwoording kan Thedouwegames misschien ook verbruiken)
Daedalon
5 jaren geleden
@magnus heb t anders gedaan
 bijgewerkt door Daedalon 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Manifestation of Woe

Instant

Destroy target creature

: If there are ten or more creature cards total in all graveyards, Put Manifestation of Woe from your graveyard onto the battlefield transformed. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
------------------------
Ghost of Woe

Creature - Ghost

Fear
When Ghost of Woe becomes blocked, return it to its owner's hand and destroy target creature.
6/5
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@Koendert: Mooi gemaakt, maar Startled Awake doet ongeveer hetzelfde als jouw ontworpen kaart

@Daedalon: Ja, dat werkt veel beter! Je kunt het trouwens beter zo verwoorden: Creatures you control with base toughness 1 enter the battlefield with an additional +1/+1 counter. Dat is niet exact hetzelfde (een Triskelion krijgt in dit geval een extra counter en in jouw geval niet), maar werkt wel lekker in de regels
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
57 minuten geleden
@Koendert: Mooi gemaakt, maar Startled Awake doet ongeveer hetzelfde als jouw ontworpen kaart


Daar was deze ook op geinspireerd, ik vind het een mooi concept waar te weinig mee gedaan wordt,

daarbij Avatar of Woe is een afgezant van Woe en deze komt eigenlijk niet meer terug in de lore dus vandaar.
misschien dat ik de transform nog aanpas om hem minder op Startled Awake te laten lijken maar daar had ik nog weinig idee bij
Archranex
5 jaren geleden
Hierbij dan mijn poging tot inzending



Grathorax, Incarnation of Greed

Legendary Artifact Creature - Dragon

Flying, trample
As long as you control less than seven artifacts, Grathorax, Incarnation of Greed isn't a creature.
: Create a colorless Treasure artifact tokens with ", sacrifice this artifact: Add one mana of any colour to your mana pool".
Sacrifice a creature or artifact: create X colorless Treasure artifact tokens, where X is the sacrificed creature or artifact's converted mana cost.
Whenever Grathorax, Incarnation of Greed deals combat damage to a player, you may gain control of target artifact that player controls.

(9/9)



Op het eerste gezicht lijkt het misschien wat sterk om voor vijf mana een 9/9 creature te hebben, maar zijn grote zwakte is dat je minstens 7 artifacts op het veld moet hebben opdat hij een creature zou zijn en zou kunnen aanvallen of blocken. Hij gaat dus quasi nooit 'on curve' al een sterke creature zijn en het is niet makkelijk om dit te bereiken (dus misschien dat het je zelfs niet lukt om hem een creature te maken).

Dus, hoe werkt hij? Zolang hij geen creature is, kun je hem elke beurt tappen voor een treasure token (die je weliswaar niet kunt gebruiken voor mana als je hem wilt houden om Grathorax een creature te maken). Je kunt ook creatures en artifacts sacrificen voor treasure tokens om zo sneller aan de nodige 7 artifacts te komen (maar dan ben je natuurlijk wel dat creature of artifact kwijt). De treasure tokens die hij aanmaakt helpen om hem een creature te maken, maar om hem op tijd een creature te maken, zul je ofwel een deck moeten spelen met bijna alleen maar artifacts, ofwel artifacts/creatures opofferen.

Zijn laatste ability (dat hij als hij combat damage doet een artifact mag stelen) heb ik toegevoegd omdat ik wilde dat je toch wat beloond wordt voor hem een creature te kunnen maken en hem iets positiefs te laten doen eens hij een creature is. Natuurlijk zal je tegenstander niet altijd een artifact hebben in welk geval deze ability niets doet. Heeft je tegenstander wel een artifact maar ben je er zelf niet veel mee? Dan kun je het altijd sacrificen voor treasure tokens eens je het hebt gestolen.

Feedback op de kaart is altijd welkom! Ik hoop dat jullie het alleszins een beetje een leuke kaart vinden. Het idee van de kaart is losjes gebaseerd op de enchantment creature gods die geen creature zijn als je devotion tot hun kleur niet hoog genoeg is
Thedouwegames
5 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Quote:
5 dagen geleden
...
When Tuktuk the Golem dies, transform it.
...


Ik zou kijken naar de verwoording van Accursed Witch kijken, die laat zien hoe je transfomr-when-dies moet verwoorden.
(die verwoording kan Thedouwegames misschien ook verbruiken)


Ja, ik heb dat ook al bedacht, maar ik moet eerst die hele kaart opnieuw typen, doe ik voor vrijdag nog wel even hoor
bartist
5 jaren geleden
Zolang je het maar niet vergeet
bartist
5 jaren geleden
Nog 2 dagen! vergeet niet wat te bedenken!
Magicfreak
5 jaren geleden
Oh nog twee dagen maar, dan moet ik snel nog wat bedenken!
kolonelnick
5 jaren geleden
Ajani was een albino leonin, deze werde gezien als een slecht omen binnen de pride. Echter was Ajani een van de beste healers die ze hadden. Na een celebratory feest werd er dark magic losgelaten op zijn pride en stierf zijn broer in zijn armen, hierdoor ignite de spark van ajani





De voorkant is simpel en een typische ajani ability.
De achterkant is licht gebasseerd of ajani vengeant, met ajani flavors woven in. de +1 is een mini lightning healix, iets wat de oude ajani vengeant deed op zijn -
de +1 is een combinatie tussen het feit dat Ajani regelmatig +1/+1 counters geeft, maar hij is boos dus hij geeft ook first strike (in tegenstelling tot loyalty geven aan planeswalkers)
De laatste ability is een throwback naar de armageddon op ajani vengeant. Echter landjes slopen is niet leuk, en zomaar dingen slopen past ook niet zomaar. dus hij sloopt niet alleen van een speler, maar alle spelers, met de tapped restrictie
Thedouwegames
5 jaren geleden
Bijna vergeten, maar hier is ie toch!

Time of Changes

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrefice after III.)

Transform all other cards that are able to transform. Turn all other nonland permanents face down. (They're 2/2 creatures)

All lands become 1/1 creatures with indestructible and haste, they're still lands.

Return time of changes transformed to the battlefield under your control.

Enchantment - Saga

——————————————————————————————

Alfwyn, The Changer

legendary planeswalker — Alfwyn

+1 turn target nonland permanent face up or face down

-2 transform target permanent

-7 destroy all face down permanents

starting loyalty: 5
 bijgewerkt door Thedouwegames 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Vanwege een overvol weekend verplaatst ik de deadline naar maandag avond
carlovdm
5 jaren geleden
Arbor Reborn
Creature - Dryad

Hexproof

When Arbor Reborn dies, you may have it become a copy of target land instead. If you do, tap it.

2/2
Magicfreak
5 jaren geleden
Demonic Cave
Legendary Land

Demonic Cave enters the battlefield tapped unless you reveal a Demon card from your hand.

: Add

At the beginning of your upkeep, you may reveal any number of Demon cards from your hand. If you do, each opponent loses X life, where X is the number of Demon cards revealed this way. Then, if there are 10 or more life lost this way, exile Demonic Cave, and return it to the battlefield transformed under your control at the beginning of your next end step.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Threxas, Leader of the Demon Pack
Legendary Creature - Demon

Defender, flying, trample

At the beginning of your upkeep, if an oponent attacked you during their last turn, Threxas loses defender until end of turn. Then pay . If you can't, sacrifice Threxas.

6/6

Mostly, Threxas is sleeping and harmless, but if you wake him, he can be very cruel.





 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Urborg, the Risen Empire

Legendary Land - Swamp
: Add to your mana pool
: Urborg, the Risen Empire becomes a */* Zombie Army creature until end of turn, with power and toughness each equal to the amount of Swamps you control. It still counts as a land.

When Urborg, the Risen Empire is put into a graveyard from play, return it to play transformed under its owners control if it was a creature with at least 5 power at that time.

//

Essence of Urborg
Enchantment
Each land you control is a Swamp in addition to its normal type.
Basic Swamps you control have ': add '.


Ik hoop dat ik de bewoording juist heb, ik wilde voor een triple threat gaan

Edit: wat tekstuele aanpassingen en ik heb de transform iets moeilijker gemaakt.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
De activatie zou ik meer als Svogthos, the Restless Tomb herschrijven. De When trigger gebruikt play ipv battlefield. En ik zou hem zo schrijven: When Urborg, the Risen Empire is put into a graveyard from the battlefield, if it was a creature, return it to the battlefield transformed under its owner's control.

Verder is de kaart ziek overpowered. Hij moet minimaal tapped etb'en, geen Swamp zijn en/of tappen voor ipv .

Over de achterkant: Swamp moet moet een hoofdletter en ik zou de tweede ability verwoorden als: Basic Swamps you control have ": Add ." Dat, of: Whenever you tap a basic Swamp for mana, add an additional .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top