Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #167

Daedalon
2 jaren geleden
Welkom bij Build your card #167

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Deze keer...... laten we maar experimenteren met de nieuwe Dungeon mechanic, maak maar een dungeon aan

Deadline is.... 31 juli?
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Interessant...en hoe kunnen we een Dungeon het best formatten? Wellicht een bestaande Dungeon editen?
Vetesse
2 jaren geleden
Zou een kaart kunnen maken gelijk een maat van mij, als hij dungeon master is.

Zijn ability is: wat ik zeg zijn de regels
TheRobinros
2 jaren geleden
Cave of Shepherds Revenge

Room 1: Lair of the Thousand Lambs - You skip your next four turns. Venture into the dungeon.
Room 2: Tomb of Despair - Goad each creature target opponent controls.
Room 3: Dreamer's Paradise - Target opponent can't cast noncreature spells until your next turn.
Room 4: Gate to Redemption - Sacrifice all creatures you control.
Room 5: Pain's Reward - If you're not the active player and you hadn't taken a turn since entering this dungeon, you may cast spells this turn as though they have flash this turn, spells you control have Storm until end of turn and whenever a creature dies this turn, you gain 3 life and draw a card.

Na Room 1 kun je kiezen tussen Room 2 en Room 3.
Room 2 en Room 3 komen beiden uit in Room 4.
Room 4 komt uit in Room 5.

Een boze schaapherder heeft alle schapen op de wereld onder zijn hoede genomen en wil het vlees en wol monopoliseren. Het idee is dat je in Lair of the Thousand Lambs in een heel diepe slaap terecht komt door het schaapjestellen. Door de herder wordt je meegenomen naar een van de volgende kamers. In Tomb of Despair denkt men dat je dood bent, dus het geen zin meer heeft om je aan te vallen, terwijl je in Dreamer's Paradise in een warm bed ligt, waar men stil (Silence) moet zijn! Lukt het om twee keer verder de dungeon in te venturen, dan ontwaak je en neem je de hoede schapen over
 bijgewerkt door TheRobinros 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Dit was wel even een werk om uit te schrijven, vooral omdat ik meteen wist welke dungeon (of campaign eigenlijk) ik ervoor wilde pakken. Mijn homebrew campaign:


Long Live the King!

Room 1. Maze of Qu'fim : Scry 1, draw a card then discard a card.
Room 2a. Castle Terborg: Creatures can't attack until the end of your next turn.
Room 2b. The Retching Rabbit: Gain 4 life
Room 3. City Escape: Return target creature to its owners hand
Room 4a. Depths of Garlage Citadel: Each player sacrifces a creature
Room 4b. Market of Movalpolis: Create two 1/1 red Goblin tokens.
Room 4c. Library of Bastok: Create Orinna, a legendary 3/1 white Human Paladin token with first strike
Room 5a. Castle Zvahl (vanuit 4a/4b): Create Ameryllis, a legendary 3/2 black Vampire token with lifelink
Room 5b. Qu'Bia Arena (vanuit 4b/4c): Create Hornn, a legendary 3/4 blue Giant token with ward 1
Room 6. Confrontation at Norg: If you control 5 or more creatures, create The Raven Queens Flail and equip it to a creature you control. If you control less then 5 creatures, sacrifice them and create Ozymandas, Reborn.

The Ravens Queens Flail
Legendary Artifact
Equip
Equipped creature has +3/+3 and protection from Zombies and Skeletons.
You may sacrifice The Raven Queens Flail to exile target Zombie or Skeleton.

Ozymandas, Reborn
Legendary Creature - Zombie Wizard

Undying
Ozymandas has Protection from everything except zombies.
During your upkeep, lose half your life rounded down.

7/7

Grofweg gebaseerd op mijn eigen campaign over een koning zo geobsedeerd door het vermijden van de dood dat hij de phylactery van de lich Ozymandas in zijn eigen lichaam liet plaatsen en zo hun beiden samen smolt om een ondood leger op te zetten en eeuwig te leven. Dit liep niet goed af
Doel van de campaign was dat de party op zoek ging naar de geschiedenis van de lich en zo er achter kwam wat zijn zwakheid was (een wapen gecreëerd door de Raven Queen, zijn eigen god die hem verstoten had nadat hij een undead was geworden) en dit wapen opnieuw liet smeden om zo de lich te doden.
Tijdens de campaign hebben ze veel NPC's ontmoet waarvan de nodige gecorrumpeerd werden door Ozymandas en ook als tegenstanders terug kwamen. Slechts de adviseurs van de koning (Ma'zy, elf wizard) en zijn dochter (Orinna, half elf paladin) bleven gespaard in de eindstrijd waarin tijdens de strijd het wapen werd gesmeed door de Fire Giant Hornn.

Wat betekenen de stappen van de dungeon?
1. De party werd ingehuurd om een scroll met scrollcase te zoeken in een labyrinth en die aan de koning af te geven (dit was de phylactery). Dit was onder het mom dat deze een genezende spreuk bevatte die de koning zou kunnen genezen van een ziekte (niet compleet een leugen, Ozymandas was een high level Cleric)

2. Hier splitste de party zich trouwens tijdelijk. Ze gingen of:
a. Op wacht staan in het kasteel om te kijken of de genezing voorspoedig verliep.
b. De stad in om te feesten in de nabije tavern.


3. De zombie apocalypse brak uit en de party moest rennen voor hun leven om te ontsnappen uit de stad die zich in rap tempo vol met ondoden begon te begeven.

4. De party ging research doen om te achterhalen wie Ozymandas was in
a. Zijn oude verblijfplaats, waar ze een party member verloren
b. Een ondergrondse Goblin stad vol oude artefacten en vriendschap sloten met de goblins
c. De hoofdstad van de mensen, waar een bibliotheek was en Orinna zich permanent bij de party voegde.

5. Uiteindelijk gingen ze naar het koude noorden waar een vete was tussen Giants en Vampires (die ze vreedzaam oplosten, een uitzondering op de regel bij deze groep). Dit leverde ze sterke allies op! Hier leerden ze van het wapen wat Ozymandas kon verslaan en gingen ze op zoek naar de onderdelen ervan (wat een dungeon op zich zou zijn)

6. De strijd tegen Ozymandas, die uiteraard hun de optie gaf om Ma'zy en Orinna te doden en zich bij hem aan te sluiten.... Hoe het afliep... Tsja....
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden
Cave of Shepherds Revenge

Room 1: Lair of the Thousand Lambs - You skip your next four turns. Venture into the dungeon.


Moet dit niet zijn Venture into the dungeon instead oid?
Anders ga je nooit de laatste kamer kunnen halen.
TheRobinros
2 jaren geleden
Dat is het risico inderdaad Je moet nog twee keer kunnen venturen en mana over hebben om nut uit de schatkamer te halen, maar dan ga je de game wel winnen
InsectToken
2 jaren geleden


Deze hier is niet gebaseerd op een gespeeld Dungeons & Dragons avontuur (al zou dat wel gaaf zijn). De inspiratie kwam voort uit de vraag of het leuk was om iets anders te maken dan een typische kerker. Uiteindelijk was een nucleaire basis het interessants. In de effecten kon ik veel ideeën kwijt, neem bijvoorbeeld de Radiation Zone, of misschien bezoek je liever het Laboratory. Aan het einde kun je er nog voor kiezen om op die verleidelijke rode knop te drukken. Al met al is dit een goed voorbeeld van een Dungeon in science fiction stijl.
 bijgewerkt door InsectToken 2 jaren geleden (Kaart aangepast)
InsectToken
2 jaren geleden
Nog even mededelen dat ik tot zondag 30 augustus op vakantie ben. Het zal mij waarschijnlijk niet lukken om een byc aan te maken binnen die tijd.
BluezamX
2 jaren geleden
Ik ben te laat, maar hopelijk mag mijn inzending nog meedoen.

Ice Dragon's Hoard

1. You lose 3 life.
2. Tap target creature you control. It doesn't untap during its controller's next untap step.
3a. Create a 0/1 red Kobold creature token.
3b. Destroy target artifact.
4. Each player discards a card.
5. Search your library for an equipment card, put it onto the battlefield, then shuffle.

Deze is, net als een aantal anderen, geïnspireerd op een D&D avontuur, waarbij we een schat moesten stelen uit de vault van een ice dragon. De eerste en tweede kamers reflecteren de bittere kou van het poolklimaat waar we waren. Vervolgens kwamen we bij een Kobold dorp dat de draak diende, dat we besloten te verwoesten. Hadden we dit niet gedaan waren er nog Kobolds geweest!

Vervolgens kwamen we bij de hoard. We wisten dat de draak er op dat moment niet was, maar we hadden niet verwacht dat de schat bewaakt zou worden door een Oblex! Dit psychische wezen stal onze energie, wat hier gereflecteerd is. Vervolgens kwamen we bij de echte hoard aan, waar we het magic item vonden dat we nodig hadden.

Hier ook een beetje een thema van "betaal de prijs voor een grote beloning". Ik denk dat de kaart zo wel balanced is, een paar negatieve effecten om mee te beginnen, gevolgd door iets beters, iets algeheel slechts en uiteindelijk een aardig goede beloning.
Daedalon
2 jaren geleden
ik denk dat ik deze ene keer maar gelijk een winnaar kies, en de reden erachter, ookal was het wel een close one tussen 2, maar ik denk dat ik toch ga voor.................................

Eclavyrr met long live the king - een lange adventure waarbij uiteindelijk de boardstate bepaald hoe de game verder gaat, en niet zo zacht ook

Gefeliciteerd!

en nog een fijne vakantie InsectToken
Eclavyrr
2 jaren geleden
Dank allen, ik moet me even wat laten invallen voor een nieuwe BYC
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Eclavyrr 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Daedalon 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top