Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #76

bartist
6 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, waar je je magic kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan bij deze, het thema voor deze keer is: Opening hand Advantage!

In een van m'n eerdere deckjes zat de Leyline of Singularity, een kaart die altijd interessant het gevonden omdat je eigenlijk al begint met een voordeel. Een aantal ByC geleden heb ik zelf met het concept geexperimenteerd, wat niet geslaagd genoeg was om te winnen.
Dus, deze keer mogen jullie het proberen. Maak een kaart die voordeel heeft om aan het begin van het spel te hebben. Dit hoeft dus niet een effect te zijn wat afgaat in je openingshand, maar het moet een kaart zijn die early-early-game op z'n best is. (Denk aan een 0-mana creature die wat doet als hij als enige is als hij het veld betreed.)

Een extra dingentje: Dit onderwerp nodigt uit om een nieuwe legacy/vintage staple te ontwerpen. Dat mag, maar dan moet het wel leuk zijn. Ik heb meer behoefte aan leuke kaarten dan kaarten die de winst garanderen.

Bij deze het voorbeeld:


Deadline: 28 Mei 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 6 jaren geleden
TheRobinros
6 jaren geleden


Een erg interessant onderwerp, duss... een erg interessante kaart
Volgens mij niet direct breekbaar, maar meer een card advantage machine die wat tijd nodig heeft
bartist
6 jaren geleden
Het topic is een beetje ondergesneeuwd, maar ik wil meer kaarten zien!
 bijgewerkt door bartist 6 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden


Mijn inzending

Je krijgt de kans om meteen aan het begin van het spel je hand te optimaliseren, maar wel tegen een prijs....
De bewoording is zo gekozen dat deze kaart gespeeld kan worden vooraleer er een officiele beurt is geweest om bijvoorbeeld die Force of Will te zoeken tegen dat beurt 1 infinite mana deck
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
Pelgrim1994
6 jaren geleden
The Call for Reïnforcement

Instant -

You may reveal this card from your opening hand. If you do, Exile it with 2 time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost.

Put three 1/1 white Soldier creature tokens onto the battlefield.
 bijgewerkt door Pelgrim1994 6 jaren geleden
AncientOne
6 jaren geleden


Voor 1W 'slechts' een 1/1 vanilla token is nogal matig, zelfs op instant speed, maar de bonus-beeble als deze kaart in je openingshand zit maakt een boel goed, en voor Modern maakt het feit dat dit een Tribal-kaart is, de kaart ook nog wat beter.

"More Beebles!"

(dit is dus in tegenstelling tot de gebruikelijke Beebles eens een keer níet een irritantje, vandaar ook zijn naam (die wèl net als alle andere Beeble-kaarten (uiteraard) allitereert!))
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
kolonelnick
6 jaren geleden


Heb even zitten puzzelen op dit kaartje om te zorgen dat deze niet te op zou zijn. Ik heb ervoor gekozen dat ze specifiek basic forests zoekt, om zo land shenanigans niet al te sterk te maken (precies de landjes in je hand stoppen die je nodig hebt wordt wel sterk)
Waarom ik ervoor gekozen heb dat je het landje in je hand stopt. Stel je voor dat je deze drie keer in je hand hebt en de landjes in play mocht leggen. Dat is pas op. Verder wilde ik haar toch iets sterker maken dus heb ik op de etb ook een land search gevoegd.
Met deze kaart in je hand zou je misschien zelfs one-landers durven te houden. Verder is het een elf, want relevant creature type.

edit: Bonuspunten voor degene die de flavor text snapt
 bijgewerkt door kolonelnick 6 jaren geleden
Dinkleberg
6 jaren geleden
Seeker of New Dimensions
Creature - Wizard

Warp (When you mulligan a hand that contains this card, you may exile this card instead of shuffling it into your deck. If you do, draw a card at the beginning of your first upkeep.)

When Seeker of New Dimensions enters the battlefield, draw a card.

1/1
 bijgewerkt door Dinkleberg 6 jaren geleden
Pelgrim1994
6 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 23-05-2017 om 16:49
edit: Bonuspunten voor degene die de flavor text snapt


May the force be with you. Alleen al om de flavor text zou ik je laten winnen, gelukkig host ik niet.
Sunitram
6 jaren geleden
Consulate Research Regulations

Enchantment

You may reveal Consulate Research Regulations from your opening hand. If you do, each player may draw a card. Each player who draws a card this way can't cast spells during their first turn.

At the beginning of each players upkeep, that player may draw a card. If he or she does, that player can't cast spells this turn.

"We'll grant you a small fund and access to our Aether supply. We'll check back with you regularly to ensure that the airship you are building is absolutely safe for use." - Kambal, Consul of Allocation
 bijgewerkt door Sunitram 6 jaren geleden
Skywise
6 jaren geleden
Kings Proclamation
Sorcery
If a card named Kings Proclamation is in your opening hand, you may reveal it: you become the Monarch, then discard Kings Proclamation.

You become the Monarch. If you already are the Monarch, draw a card.

"Stand by me, your rightful ruler"

-----
Ik heb de Monarch smaak nog steeds te pakken, dus hierbij weer een nieuwe twist
 bijgewerkt door Skywise 6 jaren geleden
Dwergkip
6 jaren geleden
Hand of Control

Land -

If a card named Hand of Control is in your opening hand, you may reveal it: Target opponent shows his or her hand and you choose one card that he or she can not play in his or her first turn.

Hand of Control enters the battlefield tapped
Sacrifice Hand of Control: Search your library for a basic landcard and put it onto the battlefield tapped.
 bijgewerkt door Dwergkip 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
9 inzendingen tot nu toe, ik ben tevreden maar nog niet voldaan!
Er mogen meer bij

Voor iedereen wel een dingentje: let op je verwoording en hoe Providence is verwoord qua timing enzo!

Succes!
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Mana Allergic Elemental
Creature - Elemental
Mana Allergic Elemental costs less to cast if it's your first turn.
Mana Allergic Elemental gets -1/-1 for each land you control.
4/4
bartist
6 jaren geleden
Intern gesprek met mezelf: ByC beoordeelt 1 dag na de deadline? Aan wie heb jij je ziel verkocht om dat voor elkaar te krijgen?
Ja, ik heb interne gesprekken. Bij deze de beoordelingen van de kaarten!

TheRobinros met Delayed Thoughts
Eerste kaart en ik ben meteen enthousiast! Een leuke single-card engine die je card-draw laat vervangen voor... card-draw! Als je hem in je openingshand hebt, dan hoef je maar 1 keer card-draw te missen voor drie kaarten, een goed voordeel tegenover de 3 keer card-draw die je moet opgeven om hem normaal te casten.
De cost is goed, draw 3 zonder negatief effect voor 5 is prima. Relevant late-game of als je hand al vol zit, handig om in je openingshand te hebben, en eventueel al meteen af te loaten gaan als je misschien een land tekort op hand hebt (zonder mull heb je dan 9 kaarten, dus dan is een 1-drop wel handig).
Goede inzending!

Eclavyrr met Fiendish Contract
Goede kaart, zware cost. Een tutor die je de exacte kaart geeft voor je openingshand, ten kosten van de helft van je levens, een flinke prijs om te betalen. Dit is een prijs die in een life-gain deck best kan overkomen, maar in iedere andere situatie moet de kaart die je wil hebben echt heel goed zijn om met zo'n achterstand te beginnen.
Daarom twijfel ik aan de speelbaarheid. In een pillow-fort taktiek of super aggro-deck, of in combo met Providence om weer op 26 levens te komen. Ik weet niet hoe goed speelbaar dit is in de wat uitgebreidere formaten (legacy en vintage), maar ik geloof dat deze kaart daar bruikbaar is om het juiste hand-voordeel te krijgen.
Ik zie dat je de timing bewust voor de eerste beurt hebt gedaan. Ik weet niet of je kaarten kunt casten voor het begin van de eerste beurt, je tegenstander moet ook de optie krijgen om zijn/haar Force of Will te kunnen casten.

Pelgrim1994 met The Call for Reïnforcement
3 tokens voor CMC 3 zonder drawback, dat is altijd prima. Het type Soldier maakt het ook nog relevant, voor verschillende kaarten die voordeel halen uit meer soldiers op het veld.
De kaart kan ook nog beginnen met een Vanishing effect. M'n opmerking over timing was onder anderen naar deze kaart gericht, want zoals het er nu staat heb je op beurt 2 drie tokens erbij. Dit kan de bedoeling zijn, maar zo'n field presence op beurt 2 kan behoorlijk hard zijn. Niet overpowered, maar er zijn wel flink wat kaarten die profiteren van vroeg veel field-presence te hebben, ook speciefiek voor soldiers (Field Marshal, Veteran Armorsmith, Mobilization).
Dat terzijde gesteld is het een leuke kaart. De cost is prima voor een kaart met dit effect, en de tokens zijn bruikbaar maar niet te lastig om vanaf te komen (een overloaded Electrickery of de nieuwe Blazing Volley).

AncientOne met Benevolent Beeble
Dapper, een common! Het is een vreemde tribal kaart, maar buiten Tarmogoyf-"voer" kan ik mij nog niet echt voorstellen hoe het binnen een set verder veel impact zou hebben.
De kaart is wel echt een common. Misschien zelfs iets te common, Gather the Townsfolk heeft twee tokens in een relevant type voor die set/dat block en kan zelfs nog sterker worden.
De openingshand advantage is dat je kan beginnen met een token. Mijn opmerking over timing was ook richting deze kaart, door de verwoording heeft de token "haste", want hij was aanwezig voor het begin van de beurt. Ik weet niet of dat de bedoeling was.

kolonelnick met Blind Seeress
Ooeh, een kaart die iets met landjes doet, nu heb je m'n aandacht Een 2/2 elfje met een beperkt Attune with Aether effect in de openingshand. Op het veld heeft het een beperkt Farhaven Elf effect
Voor een dubbel had het ETB effect misschien toch een basic land mogen zijn ipv de forest. Of misschien zelfs beide! Het zou 2 commons combineren (zie eerdere voorbeelden) zonder extra kosten.
Voor de rest gewoon een goede kaart, binnen een elfjes deck zou je zelfs voor een hand zonder land, met deze kaart en een 1-drop-manadork gaan en alsnog als een tierelier gaan!
(sidenote: is dat je eigen set-symbool? gaat deze je nieuwe set in?)

Dinkleberg met Seeker of New Dimensions
Je hebt meerdere openingshanden, waarom daar niet gebruik van maken! Ik laat het effect heel ff terzijde, omdat ik daar het meeste van m'n feedback over ga geven. De kaart is een 1/1 met een draweffect voor CMC 3, dus opzich een Council of Advisors. Niets mis mee, en is geen dode kaart in je deck.
Het is echter lastig te beoordelen. Regeltechnish zegt mulligan "To take a mulligan, a player shuffles his or her hand back into his or her library, then draws a new hand of one fewer cards than he or she had before." Als ik deze kaart exile uit een hand van 7, mull ik dan naar 6 of naar 5? Ik neem aan het laatste, want deck-filtering en een handvoordeel is erg krachtig, zeker als er meerdere kaart zijn met warp.
Je raakt dan wel echter bruikbare kaarten kwijt, dus dat risico moet je willen lopen. Ik kan best lang doormalen op hoe het op sterkere of zwakkere kaarten zou staan, maar die kaarten heb je niet gemaakt, Seeker of new Dimensions wel En op die kaart staat het prima!

Sunitram met Consulate Research Regulations
Een restrictie kaart die zijn effect eenmalig af laat gaan als je hem revealt. De verwoording is niet geheel compleet ("If you do, each player" zal "If you do, then each player" moeten zijn), maar dat is niet ergelijk genoeg om de kaart meteen af te keuren
Een kaart pakken om een beurt niets te doen. Voor de eerste beurt vind ik dat een prima effect als je gemulligand heb naar minder dan 7 kaarten en geen 1-drop hebt. Als hij (aannemende dat er geen ramp plaatsgevonden heeft) beurt 4 op het veld ligt, dan zou ik de kaart alleen pakken als geen bruikbare kaarten op hand had en ik geen kaarten zou hebben die met een mana meer bruikbaar zouden zijn. De kans dat ik later van het gebruik zou is vrij klein, wat de kaart al veel minder krachtig maken.
Het openingseffect is gaaf, maar ik ben stuk minder onder de indruk van het lopende effect. Je moet een goede board-state hebben (met genoeg activated/running/triggered abilities) en/of een enorme baggerhand wil je die extra kaart willen pakken.

Darksoul93 met Kings Proclamation
Nog een Monarch kaart, zou bijna het gevoel krijgen dat je weer wil winnen met hetzelfde trucje Beginnen als Monarch, wie wil dat nu niet. Op zich een goed effect om mee te openen en zeker goed in balans met de kaart doordat je het moet discarden.
De verwoording is een beetje vaag (lees: incorrect), maar duidelijk genoeg om je punt over te brengen. Als je hem later krijgt, kun je hem nog inleveren voor een kaart, wat best prima is.
Hij is wel vrij goedkoop, als je bedenkt dat Throne of the High City "effectief" 5 mana kost (eigen cost plus je sacct een landje). Hij is wel sorcery qua snelheid en strict in wit, dus er valt nog wel wat voor te zeggen.
In het geheel gewoon een mooie eenvoudige kaart, die meteen een target op je hoofd zet maar wel carddraw geeft.

Dwergkip met Hand of Control
De verwoording van deze kaart had ook iets soepeler gekund. Daarbij oogt de kaart niet als een common door 1 woord: play. Dit betekend namelijk ook dat je kan voorkomen dat je tegenstander landjes kan spelen. Dit kan voorkomen dat je tegenstander het landje speelt wat hij/zij "moet" spelen om een 1-drop neer te leggen, of om te moeten voorkomen dat een bepaalde 1-drop word gespeeld (of dat je op beurt 1 ge-Force of Will-ed word, maar dat is een enorme side-case en alsnog niet een effect voor een common.)
Als je meerdere in je begin-hand hebt, dan kun je zelfs misschien de eerste beurt van je tegenstander gegarandeerd platleggen. Twee op hand en je tegenstander heeft twee land op hand? dan mag hij/zij hopen dat de eerste kaart die gepakt word een land is.
Voor de rest begrijp ik dat de kaart op het veld een trage Evolving Wilds is. Dit is echter niet het geval, want Hand of Control hoeft niet te tappen om gesacrificed te worden, dus de "tappen into play" doet helemaal niets.

MagnusMagicus met Mana Allergic Elemental
Last but not least: een kaart die de eerste beurt gratis is. Dat is inderdaad iets wat je graag in je openingshand wil hebben. Om op de manacurve te blijven kun je dus de tweede beurt voor 3 schade meppen. Een goede aggro-kaart, zeker als je meerdere in je openingshand hebt en je mana-curve laag is.
Ik zie wel problemen als je de kaart later krijgt. krijg je deze kaart in je hand als je 4 of meer land op het veld hebt, dan is dit een dode kaart en niet meer eens de moeite om te casten. Voor 2 mana heb je een easy "dies" trigger, maar meer ook niet. Een klein ETB effect had misschien leuk geweest.
Leuk in je openingshand: JA! Leuk durende de rest van het spel: ...Meh.


Dan nu, de top drie in non-relevante volgorde:
TheRobinros met Delayed Thoughts
kolonelnick met Blind Seeress
Dinkleberg met Seeker of New Dimensions

Het was een lastig thema, dus bedankt aan iedereen die mee heeft gedaan! Verassend genoeg geen nieuwe Leylines, dat is ook best een prestatie.
Genoeg uit m'n nek gekletst, de winnaar is:....



TheRobinros met Delayed Thoughts!
Succes met het organiseren van ByC #77!
Dinkleberg
6 jaren geleden
Gefeliciteerd TheRobinros!

@bartist: Het idee van Warp is dat als je mulligant van 7 naar 6, je nog steeds naar 6 gaat als je een kaart warpt. Zo heb je dus betere mulligans, maar met de prijs dat je een niet zo goede kaart speelt in je deck.
Sunitram
6 jaren geleden
Quote:
bartist 29-05-2017 om 19:12
Sunitram met Consulate Research Regulations
Een restrictie kaart die zijn effect eenmalig af laat gaan als je hem revealt. De verwoording is niet geheel compleet ("If you do, each player" zal "If you do, then each player" moeten zijn), maar dat is niet ergelijk genoeg om de kaart meteen af te keuren


Het is maar goed dat je 'm niet afgekeurd hebt, want "If you do, then..." staat (bijna?) nooit op een Magic kaart. Kijk maar naar je voorbeeld Providence

En Consulate Research Regulations had ik ontworpen vanuit het oogpunt van een control speler. Die speelt namelijk bijna nooit iets in z'n eigen beurt, dus die restrictie boeit 'm niet. Je tegenstander zal vroeg of laat meer speelbare kaarten willen, maar heeft ie daar die prijs voor over?

Neemt niet weg dat dit een leuke BYC was. Gefeliciteerd TheRobinros!
 bijgewerkt door Sunitram 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
@Dinkleburg: bedankt voor de verduidelijking!

@Sunitram: De "may" in de zin maakte de zin in m'n hoofd anders, dus dat is dan een foutje van mijn kant geweest. Mijn excuses!
Pelgrim1994
6 jaren geleden
Quote:
Pelgrim1994 met The Call for Reïnforcement
3 tokens voor CMC 3 zonder drawback, dat is altijd prima. Het type Soldier maakt het ook nog relevant, voor verschillende kaarten die voordeel halen uit meer soldiers op het veld.
De kaart kan ook nog beginnen met een Vanishing effect. M'n opmerking over timing was onder anderen naar deze kaart gericht, want zoals het er nu staat heb je op beurt 2 drie tokens erbij. Dit kan de bedoeling zijn, maar zo'n field presence op beurt 2 kan behoorlijk hard zijn. Niet overpowered, maar er zijn wel flink wat kaarten die profiteren van vroeg veel field-presence te hebben, ook speciefiek voor soldiers (Field Marshal, Veteran Armorsmith, Mobilization).
Dat terzijde gesteld is het een leuke kaart. De cost is prima voor een kaart met dit effect, en de tokens zijn bruikbaar maar niet te lastig om vanaf te komen (een overloaded Electrickery of de nieuwe Blazing Volley).


Het was deels bewust. Ik twijfelde nog wel om hem een extra time counter te geven. Mijn idee was ook dat de kaart voor modern interessant zou worden. Was een leuk en uitdagend thema!
TheRobinros
6 jaren geleden
Oh jippie!

Als het even meezit, probeer ik morgenavond de volgende online te zetten, anders overmorgen

Dank u
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top