Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card nr. 79

hellhound
6 jaren geleden
yay, ik mag weer eens een ByC hosten

Laten we beginnen met de spelregels, voor zij ze nog niet kennen. Tevens staan de regels ook op de Build Your Card pagina

1. Maar een kaart per deelnemer. Je mag wel een eerdere inzending deleten en een nieuwe maken, maar aan het eind van de week word er maar een kaart per persoon gejudged.
2. Wees aardig, de ByC is net zoals MtG maar een spel
3. heb vooral veel lol met elkaar

een kaart word beoordeeld op de volgende criteria

1. Hoe leuk is het om met/tegen de kaart te spelen
2. Trouw aan het Thema
3. Is de kaart een samenhangend geheel
4. Power Level
5. Is de kaart niet te ingewikkeld, we willen geen Shahrazad zien
6. Originaliteit
7. Is de kaart Compleet? naam, rarity etc.
8. Past de kaart bij zijn kleuren?

En dan nu het Thema van deze Build your Card: Dinosaurs

De set Ixalan komt er later dit jaar aan, en het enige wat we horen te weten van de set is dat het gaat over Piraten, Dino's en avontuur. Ik vind de dinosaurus van deze drie toch het leukste. bij mijn weten is dit thema nog niet gelanceerd, en daarom doe ik het nu. Zijn dino's alleen en , of zijn ze net zoals draken in alle kleuren te vinden? Wil je een Dino maken, of toch een kaart die synergy met dino's heeft. Is Dinosaur een creature type, of zijn het Lizards zoals wizards het doet? Misschien zijn ze bij jouw wel birds. Ik wil jullie hier de complete vrijheid in geven.

P.S. Ik ga niet streng zijn over de diersoort die je namaakt. Officieel worden de Ichtyosaurus en de Pteranodon niet als dino's gerekend, maar voor deze ene keer zijn ze het wel.

Veel Succes!

-----Voorbeeld-----
Archeopteryx Litographica

Creature - Bird

Flying, Haste

Whenever a creature enters the battlefield, if Archeopteryx Litographica is untapped, that creature and Archeopteryx Litographica fight.

[4/3]
-----------------




DEADLINE: DINSDAG 4 JULI, 23:59
 bijgewerkt door hellhound 6 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
Mag het ook een kaart zijn die een interactie heeft met dinosaurs?

Mesozoic Tar Pit
Land -
When Mesozoic Tar Pit enters the battlefield destroy target Dinosaur without flying and put X tar counters on Mesozoic Tar Pit where X is that creatures converted mana cost.

, Remove a tar counter from Mesozoic Tar Pit, pay 1 life: add to your mana pool.
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
hellhound
6 jaren geleden
Dat is prima Eclavyrr, ik zal het nog wel even in de uitleg zetten dat dat ook mag
MarcelN
6 jaren geleden
Oeh nice!!

Cataclysmic Impact

Sorcery -

Destroy all creatures with power or toughness 2 or higher.

In an instant rock turned to liquid and seas heated to a boil. In the wake of this violence and destruction, only the smallest saw the new light of day.

----------------------

Refereert naar de meteoor die met de inslag in Chicxulub Mexico, de dino's heeft uitgeroeid. De kleine organismen, zoals knaagdieren en andere kleine zoogdieren hebben dit, door een poos "underground" te blijven kunnen overleven. Zo is het reptiel van de troon gestoten en heeft het zoogdier overgenomen.

----------------------

Edit: Toch de kleur maar aangepast naar . Dit is een soort WoG effect en dat is heul wit. Had t gemaakt vanwege de meteoorinslag, maar dan zou ik op z'n roods met damage moeten werken en dat zou betekenen dat 't effect wat ik wilde bereiken van kleine beestjes die overleven teniet gedaan zou zijn.
 bijgewerkt door MarcelN 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Pterodactylus
Creature - Dinosaur
Flying, menace
When Pterodactylus blocks a creature without flying, it loses flying and gains first strike.
: Pterodactylus gains flying and loses first strike.
Once on the ground, getting up in the air again is very hard for the ptyrodactylus.
3/2
TheRobinros
6 jaren geleden
Floods of the Comet
Enchantment
When ~ enters the battlefield, exile it until you sacrifice a land.
Whenever a land leaves the battlefield, target creature gains Evolve.
Sacrifice 3 untapped lands, exile ~: Put all nonland permanents without Evolve on the bottom of their owner's library.
Extinction suddenly didn't seem so unreasonable
hellhound
6 jaren geleden
Er is nog maar zo'n anderhalve dag om een kaart te posten. als je nog een leuk idee hebt, vergeet het niet te posten
 bijgewerkt door hellhound 6 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Pack Velociraptor

Creature - Dinosaur

Haste

Whenever Pack Velociraptor attacks, if it isn't a token, put a token that is a copy of it onto the battlefield tapped, attacking and banding with Pack Velociraptor.

Bands with other creatures named "Pack Velociraptor"

If there are 3 or more creatures in Pack Velociraptor's band, all creatures in the band have first strike.

1/1

There's never just one.
---

Een prehistorisch creature, met een prehistorische ability
AncientOne
6 jaren geleden


65 miljoen jaar geleden was Chicxulub een ondiepe zee, vandaar de blauwe mana. Daarna sloeg die meteoor daar in (dus de beurt van activatie en de beurt erna geen mana), en vervolgens was Chicxulub een grote krater met lava/magma, vandaar de rode mana.
Het set-symbool slaat uiteraard ook op het uitroeien van de Dinosauriërs, wat door de activatie van Chicxulub wordt uitgebeeld.

EDIT: Hmm, ik zie net dat MarcelN iets soortgelijks heeft... Hopelijk is die van mij (als Land) voldoende afwijkend van zijn creatie...
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
MarcelN
6 jaren geleden
Quote:
AncientOne 03-07-2017 om 18:14


65 miljoen jaar geleden was Chicxulub een ondiepe zee, vandaar de blauwe mana. Daarna sloeg die meteoor daar in (dus de beurt van activatie en de beurt erna geen mana), en vervolgens was Chicxulub een grote krater met lava/magma, vandaar de rode mana.
Het set-symbool slaat uiteraard ook op het uitroeien van de Dinosauriërs, wat door de activatie van Chicxulub wordt uitgebeeld.

EDIT: Hmm, ik zie net dat MarcelN iets soortgelijks heeft... Hopelijk is die van mij (als Land) voldoende afwijkend van zijn creatie...


Mijn zegen heb je! Coole kaart, plaatje is ook vet!
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
MarcelN 03-07-2017 om 18:38
Quote:
AncientOne 03-07-2017 om 18:14
(...)
EDIT: Hmm, ik zie net dat MarcelN iets soortgelijks heeft... Hopelijk is die van mij (als Land) voldoende afwijkend van zijn creatie...


Mijn zegen heb je! Coole kaart, plaatje is ook vet!


Tenkjoe!
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik vind het een stomme kaart. Hij sloopt Mistform Ultimus!
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 04-07-2017 om 10:42
Ik vind het een stomme kaart. Hij sloopt Mistform Ultimus!


Intended design uiteraard!
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Daar was ik al bang voor

Ik bedenk me nu wel net dat hij momenteel Mistform Ultimus nog met rust laat, omdat Dinosaur momenteel nog geen supported Creature type is
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 04-07-2017 om 11:59
Daar was ik al bang voor

Ik bedenk me nu wel net dat hij momenteel Mistform Ultimus nog met rust laat, omdat Dinosaur momenteel nog geen supported Creature type is


Dat komt vast nog wel met Ixalan...
En zo niet:
Quote:
hellhound 27-06-2017 om 07:56
(...)Wil je een Dino maken, of toch een kaart die synergy met dino's heeft. Is Dinosaur een creature type, of zijn het Lizards zoals wizards het doet? Misschien zijn ze bij jouw wel birds. Ik wil jullie hier de complete vrijheid in geven.

P.S. Ik ga niet streng zijn over de diersoort die je namaakt. (...)
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ja, dat gaat 100% zeker met Ixalan gebeuren, is al confirmed. Maar tot die tijd kan ik nog slapen met de gedachte dat mijn Mistform Ultimus deze meteoorinslag kan overleven .
MarcelN
6 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 04-07-2017 om 12:13
Ja, dat gaat 100% zeker met Ixalan gebeuren, is al confirmed. Maar tot die tijd kan ik nog slapen met de gedachte dat mijn Mistform Ultimus deze meteoorinslag kan overleven .


Zullen we 't met mijn meteoorinslag moeten doen, AncientOne.. Hij zal 't hoekje om, dat beest!
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
MarcelN 04-07-2017 om 12:16
Quote:
MagnusMagicus 04-07-2017 om 12:13
Ja, dat gaat 100% zeker met Ixalan gebeuren, is al confirmed. Maar tot die tijd kan ik nog slapen met de gedachte dat mijn Mistform Ultimus deze meteoorinslag kan overleven .


Zullen we 't met mijn meteoorinslag moeten doen, AncientOne.. Hij zal 't hoekje om, dat beest!


Die Eldrazi Nightmare God heeft geen protection from sorceries èn geen protection from lands, dus we krijgen hem er hoe dan ook onder!
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
MarcelN
6 jaren geleden
Quote:
AncientOne 04-07-2017 om 16:15
Quote:
MarcelN 04-07-2017 om 12:16
Quote:
MagnusMagicus 04-07-2017 om 12:13
Ja, dat gaat 100% zeker met Ixalan gebeuren, is al confirmed. Maar tot die tijd kan ik nog slapen met de gedachte dat mijn Mistform Ultimus deze meteoorinslag kan overleven .


Zullen we 't met mijn meteoorinslag moeten doen, AncientOne.. Hij zal 't hoekje om, dat beest!


Die Eldrazi Nightmare God heeft geen protection from sorceries èn geen protection from lands, dus we krijgen hem er hoe dan ook onder!


Zo is 't! Het zijn creatures als Mistform Ultimus waarom ik zo'n hekel heb gekregen aan Faerie Squid Badgers!!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top