Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #125: Exploring The Unknown!

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Wat AncientOne zegt klopt. Met jouw bewoording gaat je 0/0 creature dood voor hij de bonus krijgt.

Wat er namelijk gebeurt:

1. Het token komt op de battlefield als 0/0.
2. De triggered ability dat hij +2/+2 krijgt gaat op de stack.
3. Nu krijgen spelers priority om te reageren, maar eerst checkt het spel of alles klopt. Die ziet een 0/0 creature, dus maakt die dood.
4. Je triggered ability resolved, maar er is geen Knight meer om te buffen.

Als je krijgt naar bijvoorbeeld Arcbound Bruiser, dan gebeurt er dit:

1. Het token komt op de battlefield als 0/0 met 3 +1/+1 counters en is dus 3/3.

Klaar .

Wat jij wil doen kan veel simpeler:
III: Create The Black Knight, a legendary 2/2 black Knight creature token with haste. Sacrifice it at end of turn.

Eclavyrr
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Mooie referentie, Eclavyrr. En dank dat ik me nu weer eens echt oud voel dat ik hem snap


Ik voel me oud omdat ik hem bedacht hahahaha! Sommige dingen ben je echter nooit te oud voor
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Threepwood's Journal

Legendary Artifact

Whenever a creature you control explores, gain 1 life.
Whenever a non-land card is put into your graveyard from your library, you may pay life equal to its converted mana cost. If you do, put it into your hand instead.

"Day seventy-three: still no sign of the three-headed monkey"


De instead kun je weg laten. Dat zou van toepassing zijn bij een replacement effect, maar dit is een trigger (begint met When), dus er valt niets te vervangen. If you do, return that card to your hand. is hoe het verwoord zou worden volgens mij.
Flut123
4 jaren geleden
Quote:
30 minuten geleden
Wat AncientOne zegt klopt. Met jouw bewoording gaat je 0/0 creature dood voor hij de bonus krijgt.

Wat er namelijk gebeurt:

1. Het token komt op de battlefield als 0/0.
2. De triggered ability dat hij +2/+2 krijgt gaat op de stack.
3. Nu krijgen spelers priority om te reageren, maar eerst checkt het spel of alles klopt. Die ziet een 0/0 creature, dus maakt die dood.
4. Je triggered ability resolved, maar er is geen Knight meer om te buffen.

Als je krijgt naar bijvoorbeeld Arcbound Bruiser, dan gebeurt er dit:

1. Het token komt op de battlefield als 0/0 met 3 +1/+1 counters en is dus 3/3.

Klaar .

Wat jij wil doen kan veel simpeler:
III: Create The Black Knight, a legendary 2/2 black Knight creature token with haste. Sacrifice it at end of turn.




ik doe t anders ik maak er n 0/1 van... 't moet wel n monty python quote blijven he... hij moet t overleven...
BluezamX
4 jaren geleden
Order of the Eagle
Creature - Human Scout

Whenever you Explore, if you reveal a land that doesn't share a name with a land you control, you may put it on the battlefield tapped instead of in your hand.

0/3

Vernoemd naar de Amerikaanse Order of the Eagle, een van de hoogste onderschijdingen die een Scout kan krijgen. Zelf ben ik ook al lang lid van de scouting, en vond dit mooi aansluiten op het thema. Het idee is om multicolor lekker hard te laten rampen, met een klein risico eraan verbonden. Promoot ook het gebruik van gekke landjes
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Order of the Eagle
Creature - Human Scout

Whenever you Explore, if you reveal a land that doesn't share a name with a land you control, you may put it on the battlefield tapped instead of in your hand.

0/3

Vernoemd naar de Amerikaans Order of the Eagle, een van de hoogste onderschijdingen die een Scout kan krijgen. Zelf ben ik ook al lang lid van de scouting, en vond dit mooi aansluiten op het thema. Het idee is om multicolor lekker hard te laten rampen, met een klein risico eraan verbonden. Promoot ook het gebruik van gekke landjes


leuke kaart ik zit zlef ook al jaren bij scouting
Sunitram
4 jaren geleden
Overzealous Forerunner

Creature - Vampire Scout

Haste

Whenever Overzealous Forerunner attacks, it explores. If a creature card is put into your graveyard this way, Vampires you control get +1/+1 until end of turn.

"The Immortal Sun is gone! If there's anything left on Ixalan that will bring us salvation, we will find it! None will stand in our way!"

1/2
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Leuke kaart . Je kunt het laatste stukje trouwens zo schrijven: "....this way, Vampires you control..."
TempuranJames
4 jaren geleden


Ben zelf altijd wel een fan geweest van de nieuwe timelines voor Tarkir, dus hier een klein homage aan Reyhan's moedige prestaties.

Is ook wel weer iets wat we nog wat meer van mogen zien van mij
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Leuk bedacht, maar als ik eerlijk mag zijn: onnodig gecompliceerd. De mana cost is echt een puzzel om uit te zoeken en ik zie geen enkele reden dat deze kaart zwart moet zijn (behalve dat je graag een Abzan kaart wilde maken ). Deze kaart kan volgens mij makkelijk kosten en Outlasten voor ofzo. Oh, en in de mana cost zet je de kleurloze mana eerst, dus zo: . Verder zou ik ook de remindertekst van Explore erop zetten, ziet er wat vreemd uit dat je het wel doet voor Outlast, maar niet voor Explore. Lifelink is niets mis mee verder, maar komt wel een beetje random over . Verder staan er mannen met bogen op de kaart, maar heeft hij geen reach. Geen eis, kan best zonder, maar dat viel me op.
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
Leuke kaart . Je kunt het laatste stukje trouwens zo schrijven: "....this way, Vampires you control..."

Oja, dat kan ook! Aangepast!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nou nog Vampires met een hoofdletter en je bent echt compleet
Blasty
4 jaren geleden
Magical Cave of Qutacl

Legendary enchantment

Whenever a creature you control explores, target opponent reveals the top card of their library. You may cast that card and spend mana as though it were mana of any color to cast that spell.

-----

Een mysterieuze grot met daarin diep verborgen een betoverd meertje met water zo glad als een spiegel... Moedige verkenners zullen daarin visioenen van verre landen zien. Mits ze voldoende magische kracht uit zichzelf putten zullen ze terugkeren met de meest wonderlijke creaties!


 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Thomas34
4 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Veel succes en ik kijk uit naar de kaarten!
PS: de deadline is zaterdag de 19e middernacht.
bedoel je zaterdag (17 augustus?)
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Magical Cave of Qutacl

Legendary enchantment

Whenever a creature you control explores, taget opponent reveals the top card of their library. You may cast that card and spend mana as though it were mana of any color to cast that spell. (Timing restrictions still apply)

-----

Een mysterieuze grot met daarin diep verborgen een betoverd meertje met water zo glad als een spiegel... Moedige verkenners zullen daarin visioenen van verre landen zien. Mits ze voldoende magische kracht uit zichzelf putten zullen ze terugkeren met de meest wonderlijke creaties!


Ik snap de toevoeging "timing restrictions still apply" niet helemaal. Betekend dit niet dat je alleen Flash / Instants mag casten, aangezien het effect op de stack van de Explore trigger gaat? Want dat maakt de kaart een stuk zwakker naar mijn mening.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Wat hij bedoelt is dat je een een sorcery of creature niet tijdens de beurt van je tegenstander mag casten. Maar zijn bewoording klopt dan ook niet helemaal, want die is juist dat je op het moment van exploren die spell cast, of helemaal niet. Wat hij denk ik bedoelde is dit:

Whenever a creature you control explores, target opponent reveals the top card of their library. You may cast that card this turn and spend mana as though it were mana of any color to cast that spell. (Timing restrictions still apply)

De reminder tekst is niet nodig, maar alleen om duidelijk te maken dat je niets kunt casten in de beurt van je tegenstander behalve instants.
Blasty
4 jaren geleden
Ah ja, ik pas het aan.
Jeff
4 jaren geleden
Ik zou er, zoals Magnus voorstelt, wel nog een restrictie aan toevoegen tot wanneer je die top-kaart mag casten.
Blasty
4 jaren geleden
Ik dacht, laat het maar zoals ook bij Etali, Primal Storm en Mind's Dilation geldt - nu of nooit casten. Dan hoef ik enkel de reminder tekst te verwijderen.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 56 posts
  • Laatste post Eclavyrr 4 jaren geleden
  • Gemaakt door NinoVDR 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top