Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

n4ppy
5 jaren geleden
Het zou nuttig kunnen zijn om te kijken wat iemand in hand heeft maar dan heb je al wel uitgegeven voor een 2/2 dus nee te weinig effect en te onzeker.
Magicfreak
5 jaren geleden


Ik vroeg me af, of hier misschien wat leuks mee te doen is in commander.
Wat denken jullie?
Dordledum
5 jaren geleden
Leuk als je iets met tapped creatures kan doen. Moet er wel omheen bouwen, maar potentieel prima
BluezamX
5 jaren geleden
Die "or player" is vooral mooi. Lijkt me in een Goblin EDH deck of mogelijk Prossh, Skyraider of Kher nog best een alternatieve win condition
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden
Die "or player" is vooral mooi. Lijkt me in een Goblin EDH deck of mogelijk Prossh, Skyraider of Kher nog best een alternatieve win condition


De bijgewerkte oracle tekst is nu ook het "moderne" to any target

As an additional cost to cast this spell, tap any number of untapped creatures you control.
Burn at the Stake deals damage to any target equal to three times the number of creatures tapped this way.

Maar 10 creatures is in een Edgar Markov deck snel te halen als je de kans krijgt = 30 damage.

Toch maar eens naar kijken
Thedouwegames
5 jaren geleden


heeft deze kaart nog iets leuks voor EDH?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het is niet onspeelbaar, maar er zijn zo veel betere hard counterspells dat deze zelden een decklist haalt. Nadeel is oom dat hij later in het spel vaak veel minder goed wordt omdat spelers veel meer mana hebben, dus ook vaak meer mana open hebben.
Thedouwegames
5 jaren geleden
maar als je er een weet te counteren kan hij niks meer spelen toch?
Eclavyrr
5 jaren geleden
Hooguit die versie om nostalgische art redenen. Unless X is paid counterspells zijn zelden effectief in commander, dan kun je beter kijken voor een counter die je eventueel ook een extraatje geeft (bv scry, untap of card draw).
Sunitram
5 jaren geleden
Je kan ook Render Silent spelen; kost maar 3 mana en doet ongeveer hetzelfde. Het is geen onspeelbare kaart, maar hij komt iets te vaak neer op OF jij hoeft er maar heel weinig mana in te steken, want je tegenstander heeft na het casten van zijn spell nog maar een paar manasources untapped; en dan kun je je afvragen of je niet veel liever Condescend o.i.d. had gespeeld zodat je er zelf ook voordeel aan had; OF jij houdt al je mana open om één speler tegen te houden, wat vaak ook niet is wat je wilt. Bij mij haalt ie de cut niet
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
maar als je er een weet te counteren kan hij niks meer spelen toch?


Dat klopt, maar dat kost jou ook veel mana, dus kun je zelf ook niets doen.
Thedouwegames
5 jaren geleden
Quote:
54 minuten geleden
Je kan ook Render Silent spelen; kost maar 3 mana en doet ongeveer hetzelfde. Het is geen onspeelbare kaart, maar hij komt iets te vaak neer op OF jij hoeft er maar heel weinig mana in te steken, want je tegenstander heeft na het casten van zijn spell nog maar een paar manasources untapped; en dan kun je je afvragen of je niet veel liever Condescend o.i.d. had gespeeld zodat je er zelf ook voordeel aan had; OF jij houdt al je mana open om één speler tegen te houden, wat vaak ook niet is wat je wilt. Bij mij haalt ie de cut niet

ah, ik kende het bestaan van Render Silent niet.
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Het is niet onspeelbaar, maar er zijn zo veel betere hard counterspells dat deze zelden een decklist haalt. Nadeel is oom dat hij later in het spel vaak veel minder goed wordt omdat spelers veel meer mana hebben, dus ook vaak meer mana open hebben.

het is absoluut niet de beste maar vaak wordt er en combo voorbereid en dan kan je die altijd nog wel een beurtje uitstellen of iig hinderen, het is ook een politiek spelletje natuurlijk en dan vind ik dit soort kaarten altijd wel charmant.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mee eens, en soms kan het juist superhandig of leuk zijn om zo'n specifieke counterspell te spelen die de mana van je tegenstander opmaakt. Het is alleen dat er ook veel gevallen zijn waarin de kaart zo goed als niks doet, en dan heb je toch liever een counterspell die in meer situaties nuttig is, ook al is die dan in sommige situaties net iets minder goed.
n4ppy
5 jaren geleden
Afgelopen weekend was dat precies mijn probleem. Mocht maar een spel spelen per turn en hij haalde met Brago, King Eternal en een of andere wall tekens zijn counter ellende terug. Uiteindelijk lukte het me met een Bedevil in zijn beurt een lastig beestje wegspelen en kon ik een Blasphemous Act op de rest loslaten in mijn beurt dus uiteindelijk gewonnen

Maar liep beurten lang te wachten want teveel mana open aan de andere kant. Dus een Power Sink was wel leuk geweest ware het niet dat Zurgo Helmsmasher geen heeft. (En Breya, Etherium Shaper past ook niet helemaal niet )
 bijgewerkt door n4ppy 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden


Ben benieuwd of hier leuke dingen mee te doen zijn in commander, en naar de bevindingen van Magnus
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Consulate Dreadnought en genoeg mana indien nodig een Volt Charge er achteraan
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb Hateflayer in Mairsil, the Pretender zitten en hem nog nooit zelfs maar op hand gehad, dus ik heb er nog weinig ervaring mee
Triskelion88
5 jaren geleden
ik speel hem in een Xira Arien commander deck waar ik een thema heb rondom wither erg nare kaart kan het zijn omdat de meeste spelers er geen rekening mee houden dat je hem kan untappen terwijl je aanvalt en dan kan je een groter beest prima slopen.
Daarbij met wat tap effecten gaat hij als een raket
n4ppy
5 jaren geleden


Leuk of te duur?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top