Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

ExodiaReignited
6 jaren geleden
In ieder geval is die kaart beter dan Glorious End in commander xD. Ik denk dat het misschien iets kan doen in het juiste deck? Als je weet dat je volgende beurt kan winnen met een combo misschien. Buiten full-on combo decks heeft de kaart denk ik meer nadelen dan voordelen.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Ik speelde 'm in een min of meer combo deck... Heartless Hidetsugu + Thousand-Year Elixir + Final Fortune + Fireball.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Extra turn is extra turn. Meh.

n4ppy
6 jaren geleden
Je moet wel winnen anders verlies je 6 punten
edit 3 punten verlies is als je extra extra turn neemt
 bijgewerkt door n4ppy 6 jaren geleden
Waus
6 jaren geleden
Gespeeld in een Nekusar, the Mindrazer die onder andere ook Hive Mind(ook voor de Pacts) bevatte. Dan is het gewoon : I win, maar soms ook gewoon als een goedkope extra turn, zodat ik weer genoeg mana had om een zooi Winds of Change etc.. te casten voor dmg draw kills met nekusar. (ondertusse is dat deck allang uit elkaar, aangezien iedereen het maar een nazideck vond )
IAmAC00kie
6 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart. Vandaag een reeks:



Wat vinden jullie van deze en de anderen uit de reeks (Coral Atoll, Everglades, Dormant Volcano en Jungle Basin)?
Dordledum
6 jaren geleden
jammer dat het landje dat je terughaalt untapped moet zijn en dat deze tapped in het spel komt. Ik speel ze niet.
Blasty
6 jaren geleden
Voor de kleuren die moeilijk mana rampen is dit een optie, of voor budget redenen een alternatief voor de iets duurdere mana steentjes.
Ik vind zelf dat ze te traag werken en speel ze nooit.
n4ppy
6 jaren geleden
Als je die volgende turn een Angel's Grace speelt? Of je hebt een Exquisite Archangel liggen? (en je speelt wit)
Ok Platinum Angel die kan in een rood deck. Of Sundial of the Infinite?
bartist
6 jaren geleden
Heb de Volcano een tijdje gespeeld, maar was niet onder de indruk. Ik kan het geen ramp noemen omdat hij zelfs trager is dan het gewoon spelen van een basic land.
Sunitram
6 jaren geleden
Wat Dordledum zegt. Tenzij je veel "untap target land" abilities speelt, haal je namelijk totaal geen voordeel uit deze landjes. In de beurt dat je 'm speelt kun je een van je landjes niet gebruiken, dan komt deze nog eens tapped in play en volgende beurt zit je met hetzelfde aantal mana als wanneer je een gewoon landje had gespeeld. Zelfs om budget redenen speel ik dan nog liever basic land. Of Dimir Aqueduct en z'n vriendjes. Tapt voor 2 kleuren en het landje dat je bouncet kan je in de beurt zelf ook gewoon gebruiken
Waus
6 jaren geleden
De voordelen die je eruit kan halen zijn; Handig voor Landfall. En met weinig land op hand mis je 1 turn geen landdrop. Nog iets kleins voor Titania, Protector of Argoth dat je het groene landje kan droppen en sacrificen voor een 5/3. Maar zelfs daarin speel ik hem niet in. In feite kost het je gewoon 2 mana en zoveel positiefs krijg je er niet voor.
Panoramix
6 jaren geleden
Ik ben geen fan van de kaart, voornamelijk omdat je een untapped landje terug naar je hand moet halen. Bij niet mono-color decks speel ik ook liever een Dimir Aqueduct zoals sunitram al noemde. In mono wit zou ik hem alleen spelen als mijn plains op zijn.
 bijgewerkt door Panoramix 3 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik ben ook absoluut geen fan van de Karoo landjes. Traag en onhandig.

Elke beurt een Plains:
1 + 2 + 3 + 4 + 5 mana

Elke beurt een Plains, behalve beurt 2 een Karoo:
1 + 0 + 3 + 4 + 5 mana

Voordeel is dat je maar 4 land nodig hebt om op de 5 mana te komen. Nadeel is dat het je een keer 2 mana kost en dat je niet krijgt (wat uit 2 Plains zou komen), maar . Die is niet zo heel boeiend, maar je bent ook gevoeliger voor land destruction.

Al met al vind ik de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Aan de andere kant is het ook niet heel vaak heel boeiend .
RSelen
6 jaren geleden
Ik heb deze kaart zelf ook wel eens geprobeerd, maar zoals iedereen al zegt wordt het spel er niet sneller op. Je hebt er dus niet heel veel profijt van.
SimonVanHoudt
6 jaren geleden
Ik vind die bouncelands alleen maar nuttig als je extra landdrops kan spelen met bijvorobeeld Exploration of Azusa, Lost but Seeking. Daarbuiten zou ik ze niet zo snel in mijn deck stoppen.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
De tempo drawback is hetzelfde als Transguild Promenade & Rupture Spire, toch? En die speel ik ook wel eens, niet zo'n drama. Zeker niet als je weinig 1-2 CMC kaarten hebt. De gevoeligheid voor land destruction is wel jammer.

Het feit dat je een kaart bespaart voor dezelfde manabase vind ik wel aantrekkelijk klinken voor voornamelijk Wit en Rood.
Sunitram
6 jaren geleden
Quote:
EnchantedBunny 05-05-2017 om 22:52
De tempo drawback is hetzelfde als Transguild Promenade & Rupture Spire, toch? En die speel ik ook wel eens, niet zo'n drama. Zeker niet als je weinig 1-2 CMC kaarten hebt. De gevoeligheid voor land destruction is wel jammer.


Ik kan je niet helemaal ongelijk geven, maar de Promenade en de Spire tappen voor alle kleuren en worden daarom voornamelijk als budget manafix gespeeld. De Karoo en consorten komen eigenlijk neer op een basic land met de drawback van Transguild Promenade. En zie jij jezelf dat spelen?

Je zou heel misschien nog het punt kunnen maken dat deze landjes leuk zijn in combinatie met landjes met een enter-the-battlefield effect, maar zelfs daar zijn VEEL betere oplossingen voor.
MarcelN
6 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart:



Fijne ramp/fix kaart.. toch?
 bijgewerkt door MarcelN 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Zeker! Vooral voor decks die dit zelf niet heel goed kunnen. En je hoeft alleen maar aan te vallen, niet eens door te komen. Pareltje
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top