Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

MagnusMagicus
3 jaren geleden
Het nadeel van de orignele Partner mechanic is dat de losse kaarten eigenlijk relatief zwak moeten zijn, omdat je anders snel overpowered combinaties kunt krijgen. En dat merk je dan ook aan de paar partners die eigenlijk iets te sterk zijn.

Maar goed, er staat heel bewust target player omdat de set Battlebond ook was gemaakt voor Two-Headed Giant, zodat je exact dat kon doen wat jij voorstelt . In Commander kan dat ook, maar gebeurt het wel veel minder dat je echt samen speelt.

Ik speel zelf Sylvia Brightspear en Khorvath Brightflame in mijn Syr Gwyn, Hero of Ashvale deck, waarbij Khorvath de enige non-Knight is .
offspring
3 jaren geleden
Ik heb beide een tijdje in mijn Changelings deck gehad maar ze er na een tijdje uitgehaald. Inmiddels run ik meestal The Ur-Dragon als commander ervan, dus is het misschien wel weer heel tof om Sylvia en Khorvath weer toe te voegen. Alles double strike / flying / haste geven is op zich een uitstekend, al vind ik met name de 6cmc van Khorvath wel echt aan de hoge kant.

Overall vind ik partner een veel leukere mechanic dan partner with vanwege de flexibiliteit, maar in Battlebond vond ik het heel tof.
 bijgewerkt door offspring 3 jaren geleden
Sunitram
3 jaren geleden
Ik was toen ze uitkwamen echt helemaal lyrisch over de originele partners, maar ik heb er uiteindelijk nooit een deck mee gebouwd. Blijkbaar mis ik de creativiteit om wat leuks te maken van 2 commanders die mechanisch vaak amper overlappen. Maar de partner pairings uit C20 vind ik wel super bruut! Ik heb al een deck met Cazur, Ruthless Stalker en Ukkima, Stalking Shadow (wat ik nog wel moet tunen, want een boardwipe verrampeneert m'n complete dag) en het Jeskai duo heeft ook zeker mijn interesse.

Maar ik denk dat het voornamelijk persoonlijke voorkeur is. Thrasios, Triton Hero schijnt aan het roer van diverse cedh decks te staan, dus er valt echt wel wat te doen met partners
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Thrasios is een wincon met infinite mana, dus je hoeft alleen nog maar die infinite mana te maken, en dan met Thrasios die klaar staat in de Command Zone je hele deck pakken.
stefke78
3 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart

Wat vinden jullie van:
MarcelN
3 jaren geleden
Geinige kaart, maar 9 van de 10 keer denk ik een beetje een dud in je hand. Iets te klein / eenmalig effect.

Heb er een keer een Serra Avatar mee getapt in een casual potje. Dat was wel lachen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Geweldige kaart om te zorgen dat je tegenstander stefke78 niet met zijn Dromoka, the Eternal je kan aanvallen
Triskelion88
3 jaren geleden
Prima kaart, verrassend effect. timing is alleen wel altijd lastig van dit soort kaarten.
Dordledum
3 jaren geleden
Leuke kaart. Inderdaad ook defensief te gebruiken en potentieel een lethal blow tegen Voltron spelers.
burtyoungsters
3 jaren geleden
Deze kaart is super in Obosh, the Preypiercer

EDIT: nevermind, kaart verkeerd gelezen...
 bijgewerkt door burtyoungsters 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ja, er is niet zoveel interactie met Obosh, of je moet je eigen creatures tappen

Wat vinden we vandaag van.....

burtyoungsters
3 jaren geleden
Leuke kaart, maar kost wel wat om te casten natuurlijk. Maakt in groen niet echt uit, maar de ervaring die ik met mijn deck had, was dat Damia eigenlijk meteen werd weggehaald. En 2/3x commander tax betalen tikt aan.

Misschien leuk om deathtouch tribal mee te maken?
Dordledum
3 jaren geleden
Ik had haar ooit als Commander van mijn sultai landfall deck. Geweldige draw engine. Maar relatief dure Commander als je niet bergen mana hebt liggen.
Sunitram
3 jaren geleden
Sowieso goed als control commander, maar ik ben benieuwd hoe ze het zou doen als gezicht van een spellshaper tribal deck! Dat gezegd hebbende, ze is met 7 mana wel wat duur als commander en, gezien de insane carddraw die ze kan aanmaken, ik denk dat ze best vaak removal zal moeten koppen...
Triskelion88
3 jaren geleden
ik weet niet of deze al eerder is geweest, maar wat vinden jullie van


ik vind het zelf een erg leuke kaart en zeker in een theros thema deck, maar zouden jullie hem ook in een ander deck spelen?
Dordledum
3 jaren geleden
Grappig, beetje dure activated ability, maar zeker niet slecht.
Triskelion88
3 jaren geleden
5 mana voor commander is toch niet zo veel
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dat iets veel mana kost maakt het nog niet een goede kaart .

Hanna, Ship's Navigator kost een stuk minder mana (al is dat natuurlijk wel een kwetsbaar creature in twee kleuren). Maar de ability kost vind ik gewoon te veel mana. Als je goed rampt en veel enchantments speelt kan het wel hoor, maar het is wel heul traag.
BluezamX
3 jaren geleden
Terug naar je hand maakt hem zwak. Speel dan Starfield of Nyx! En als je iedere beurt 5 mana over hebt gaat er ook al wat mis. Als je doorrekenent:
8 mana return 1 Enchantment
13 return 2
18 return 3...

Dan kan je veel beter een kaart spelen die meerdere dingen vanuit je graveyard naar je hand haalt, of iets als Eerie Ultimatum als je kleuren het toelaten
Dordledum
3 jaren geleden
Misschien hebben we hem al eens gehad. Wat vinden we van:



Ik vermoed dat deze niet gewaardeerd/gespeeld wordt in Commander? Je legt zo elke speler plat die weinig basics speelt (iedereen in 3 of meer kleuren).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top