Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

offspring
2 jaren geleden
Ik zal ook weer eens een mening spuien

Reins of Power: onderschatte kaart! In mijn meta is combat weer wat belangrijker geworden dan een paar jaar terug, en daarmee is deze zijn relavantie absoluut nog niet kwijt. Als je wordt aangevallen door speler A een legertje blockers overnemen van speler B en daar strategisch mee blocken, kan voor vier mana echt veel effect hebben. Ik vind dit echt een van de betere combat tricks in commander. Volgende vraag is waarom ik hem dan niet speel . Ik maak even een aantekening.

Krark, the Thumbless heb ik toevallig gisteren in mijn Okaun/Zndrsplt lijst op de site gepost. Hij was (vooruit, samen met zijn duim, Krark's Thumb dus) de reden dat Okaun een 1536/1536 trample werd in een van de eerste potten die ik met dat deck speelde - dus ik ben onder de indruk. Maar waar 'ie ECHT shinet is in de command zone samen met Sakashima of a Thousand Faces. De value die je er daar uit kunt halen samen met cast triggers (denk aan Talrand, Sky Summoner, Archmage Emeritus en Veyran, Voice of Duality) is echt belachelijk.
 bijgewerkt door offspring 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Krark is heel leuk en kan ook sterk zijn. Ik wil hem gaan spelen met Kediss, Emberclaw Familiar in een deck dat die kleine creatures een stuk groter maakt
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Reins of Power heb ik een tijdje gespeeld in mijn Niv-Mizzet, Parun deck. voornamelijk om vervelende token decks een beetje in toom te houden. werkte een tijd heel goed, maar toen ik mn curve omlaag ben gaan schoppen om meet te stormen heb ik hem weggedaan.

Krark, the Thumbless...... (vietnam flashbacks..)
ik heb een beetje trauma's aan krark door het ''krarkeshima'' deck, (Krark, the Thumbless+Sakashima of a Thousand Faces) TheStovinator9000 heeft dit deck en het is bijna nooit te stoppen. hij wint of door zn spells zoveel te kopieren dat hij ze bounced en kan spelen en een loop creeert. en als je krark van het veld af weet te houden dan ga je wel ten onder aan 15 Krenko, Mob Bossen of 12 Torbran, Thane of Red Fells.

HEEL STERK
maus
2 jaren geleden
Een paar keer tegen een coinflip deck gespeeld en daar was ik niet zo fan van, beurten duurde 10 minuten. Maar als spellslinger commander is hij erg leuk.
offspring
2 jaren geleden
OK, ik zou een keer een wat meer high-end kaart voor willen leggen.



Natuurlijk is deze top in decks waar je makkelijk je graveyard vult. Meren of Clan Nel Toth, Muldrotha, the Gravetide, en misschien ook dingen als Rielle, the Everwise en met een beetje goede wil Gavi, Nest Warden bijvoorbeeld. Maar spelen jullie deze ook in decks waar je veel fetchlanden in speelt? Of dat nou Polluted Delta, Fabled Passage of Terramorphic Expanse is, als je er één hebt plus Crucible, mis je de rest van de pot geen landdrop meer. Tegelijkertijd voelt dat een beetje.. clunky?
 bijgewerkt door offspring 2 jaren geleden
Timebug
2 jaren geleden
Ik zou er graag 1 willen spelen in m'n Jaya Ballard, Task Mage deck. Maar daar is die kaart veelst te duur voor. (en het deck veelst te clunky)
MitchDeBaas
2 jaren geleden
ik heb deze zelf helaasniet in bezit, maar ik heb er wel een aantal keer naar gekeken.
in mijn Muldrotha, the Gravetide deck vind ik hem een beetje overbodig want die kan zelf al een landje uit de GY halen.

in Lord Windgrace kan deze kaart wel echt heel erg sterk zijn, dan hoef je de -2 amper te gebruiken.

maar hoe goed deze kaart ook is, als ik naar de prijs kijk kies ik toch liever voor de Ramunap Excavator...
offspring
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
in mijn Muldrotha, the Gravetide deck vind ik hem een beetje overbodig want die kan zelf al een landje uit de GY halen.


Klopt. Je zou voor de redundancy kunnen gaan, plus het feit dat Muldrotha 6 mana kost natuurlijk en crucible maar 3. Maar die overweging snap ik.

Quote:
2 uren geleden
Maar hoe goed deze kaart ook is, als ik naar de prijs kijk kies ik toch liever voor de Ramunap Excavator...

Ja eens hoor. Alleen dat is in mijn Grixis list een beetje een uitdaging :-D
Morph
2 jaren geleden
Ik speel deze in The Gitrog Monster waar die uiteraard zeer goed tot zijn recht komt.

Quote:
6 uren geleden
Maar spelen jullie deze ook in decks waar je veel fetchlanden in speelt? Of dat nou Polluted Delta, Fabled Passage of Terramorphic Expanse is, als je er één hebt plus Crucible, mis je de rest van de pot geen landdrop meer. Tegelijkertijd voelt dat een beetje.. clunky?

In een deck dat verder geen synergie heeft met Land-Fall/Land-drops zou ik deze niet spelen.
Om de zekerheid van je Land-drops te hebben, dat los ik liever op met meer Card-draw, dan kom je je landen vanzelf wel tegen.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
voor vandaag:



Gister heeft Nissa me echt keihard geholpen o de game te winnen in mijn Landfall deck. ik kon elke beurt Omnath, Locus of Rage terughalen en winnen met een combinatie van omnath, Field of the Dead en Impact Tremors. hele leuke game
offspring
2 jaren geleden
Dat klinkt als mooie synergie! Ik heb deze Nissa nog nooit gespeeld en zelfs nog nooit tegen gehad volgens mij. De +1 is wel een toffe ability met landen die voor meer dan 1 mana tappen moet ik zeggen. Leuke kaart, prima starting loyalty.
Jeff
2 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden
Dat klinkt als mooie synergie! Ik heb deze Nissa nog nooit gespeeld en zelfs nog nooit tegen gehad volgens mij. De +1 is wel een toffe ability met landen die voor meer dan 1 mana tappen moet ik zeggen. Leuke kaart, prima starting loyalty.


Voor het doeleinden van landjes untappen om meer mana te maken zijn er wel betere opties dan Nissa. Nissa is een overduidelijke must play in een landfall deck; en daar houdt het wat mij betreft wel een beetje op.
Timebug
2 jaren geleden
Als je gaat proliferaten kan je deze nissa gebruiken om je commander terug te halen. Misschien in een superfriends shell. Maar het nadeel daarvan is dat je eigelijk weinig creatures speelt, dus alleen relevant is als je elke beurt je commander terug wil halen.
MarcelN
2 jaren geleden
Jongens.. jongens… (en meisjes)

Waarom toch al die hypermoderne kaarten enzo?

Vandaag…



Hoe vet is t als je Orzhov spirits zou spelen… en je kunt ze in t vagevuur doen en weer terughalen…my flavorsenses are tingeling!

Overigens… Gijsneus… jij hebt volgens mij een deck waar deze wel in past! (Of hoort
 bijgewerkt door MarcelN 2 jaren geleden
SceneFizza
2 jaren geleden
Mooie kaart wel, alleen ben je wel 8mana en 2leven verder voordat je er wat aan hebt, besides de flavour that is.
Ik zou em wel eens in actie willen zien.
Netjes
2 jaren geleden
Ik speel hem in mijn The Ur-Dragon deck, want die draken zijn allemaal veel mana en dan is 4 generic en 2 leven per keer heel ok,
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Leuke, licht overbodig ingewikkelde, kaart
Archranex
2 jaren geleden
Op zich leuke kaart, maar kost nogal veel mana om gebruik van te maken. Debtors' Knell kan een goed alternatief hiervoor zijn denk ik; kost slechts één keer zeven mana voor (mogelijks) meerdere creatures terug te krijgen, en hij kan ook creatures uit je tegenstanders graveyard halen.
 bijgewerkt door Archranex 2 jaren geleden
Daedalon
2 jaren geleden
wat vind men van deze?



Heb The Wanderer uit mn superfriends deck ervoor geswapped, velen malen beter
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
Wodi!
2 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart.



Ik heb het idee dat deze kaart ondergewaardeerd wordt, maar misschien heb ik het mis. Zeker in een go-wide commander deck kan je hier, naar mijn idee, leuk kaarten mee rapen. Zeker met de juiste untap-je-kaarten-in-je-tegenstanders beurt (zoals Seedborn Muse etc)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top