Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Veekeren
3 jaren geleden
Overigens, als alternatieven zijn er vele opties wellicht - maar die hebben wel wat meer restricties... Wat in me opkomt zijn kaarten als Narset's Reversal en Mana Drain (ja ik weet dat die duur is). Niet helemaal hetzelfde, maar wel een soort counteren en zelf profiteren. Kan me voorstellen dat een Control Magic of Confiscate ook in het verlengde liggen van die kaart, maar maar die hebben in een Niv-Mizzet deck natuurlijk minder synergie.
TheRobinros
3 jaren geleden
Gather Specimens doet iets vergelijkbaars voor creatures en vooral Commandeer hoort ook nog in dat rijtje thuis
JEV
3 jaren geleden
Ja, leuk spul. Speel zelf Commandeer, met ook vaak genoeg draw om hem gratis te kunnen spelen. Wel jammer dat deze niet bij creatures werkt.

Gain control of target spell is ook een soort van counterspell, maar alleen als dit geen algemene effecten zijn die je overneemt, zoals Damnation. Torment of Hailfire is altijd leuk, haha.
offspring
3 jaren geleden
Fan van! In mijn Rashmi, Eternities Crafter deck speel ik dit soort effecten (Gather Specimens in combinatie met dure (in CMC) counterspells (Sublime Epiphany, Overwhelming Intellect), en een hoop kaarten die flash geven. Zo probeer ik tijdens mijn eigen beurt zo min mogelijk te doen, en als je dan een AEthersnatch of iets dergelijks speelt, helpt Rashmi je met het geven van een extra 'gratis' spell. Vind het hele leuke effecten!
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Nieuwe dag, Nieuwe kaart:



Ik wil hier misschien een mono zwart aristocrat deck omheen bouwen. wat zijn jullie ideeen of ervaringen hiermee?
offspring
3 jaren geleden
Altijd al een interessant ding gevonden, maar uiteindelijk nooit iets mee gedaan. Persoonlijk vind ik 5 mana voor een 2/2 body best veel, en de upside is mooi maar je moet vervolgens ook Shirei zelf nog de hele beurt beschermen. Zijn best wel wat voorwaarden om hem goed te laten werken. Maar nogmaals: vind het echt een leuke kaart en zou het tof vinden om deze een keer aan tafel te zien als commander.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Shirei is een kaart die mij ook heel erg aanspreekt, maar ik heb er nooit een deck mee gemaakt. Ik speel hem wel in mijn Grenzo, Dungeon Warden "Rakdos Walls" Commander deck, maar ik heb hem nog niet in het spel gehad daar .
Gijsneus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Shirei is een kaart die mij ook heel erg aanspreekt, maar ik heb er nooit een deck mee gemaakt.
Dacht dat jij hier ooit een pauper edh deck mee had?


Anyway; leuke kaart, iets te weinig body voor z'n manacost. In pauper (want ik heb dit zeker weten in actie gezien!) wel erg leuk zolang er niet iemand spotremoval heeft.

Shirei heeft een flink 'te mooi om waar te zijn' gevoel wat mij betreft voor regulier EDH
 bijgewerkt door Gijsneus 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Nee, alleen vage plannen. Nooit gemaakt
Veekeren
3 jaren geleden
Ik heb er ooit een budget-commanderdeck mee in elkaar gepuzzeld (digitaal). Heeft het niet naar papier gered omdat ik het traag en kwetsbaar vond. Duurde lang voor ik Shirei en de engine draaiend kreeg en zonder Shirei deed het niks. Anderzijds, als hij wél draaide was het eigenlijk een deck wat totaal niet tof was om tegen te spelen.

Maar misschien dat het zonder budgetplafond van 60 euro al een heel stuk leuker en interessanter wordt
Morph
3 jaren geleden
Ik val ook onder de categorie "wel eens bekeken, maar nooit een deck meegemaakt" .

Ik kwam al snel uit bij targets zoals Zulaport Cutthroat, Dusk Legion Zealot, Burglar Rat & Blood Artist.
Een gemiddeld creature met power 1 doet niet zo veel. Dus dit zou met name een combo deck worden, en dat is niet helemaal mijn stijl.
Maar Shirei, Shizo's Caretaker heeft zeker potentie.
Gijsneus
3 jaren geleden
Speelt hier iemand


Dit zwijntje lijkt me heel goed in Pauper EDH maar hij is freaking 8 mana. Lijkt me toch niet te doen in regulier EDH?
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ik zou hem normaal niet spelen vanwege de CMC van 8 inderdaad.
ik heb hem wel in mijn Golos, Tireless Pilgrimdeck verstopt zitten, daar is het wel een goed kaartje. hij past niet helemaal in mn landfall thema. maar beschermt wel alles.

zeker wel de moeite waard als je hem kan cheaten dus. maar 8 mana betalen vind ik wel een beetje overdreven voor dit effect.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 3 jaren geleden
JEV
3 jaren geleden
Prima kaartje in m'n Ruric Thar, the Unbowed met flink wat creature ramp, cost reduction en Elvish Piper. Anders wel wat lastig, maar hexproof weghalen is denk ik ook best wat waard.
MarcelN
3 jaren geleden
Meerdere keren meegemaakt dat Porky werd opgezocht met Defense of the Heart, samen met Avacyn, Angel of Hope... no funny... daarom krijg ik vaak een beetje een zuur smaakje in m’n mond van deze kaart.

Op zichzelf is ie goed en moet ie echt aangepakt worden, anders wint ie potjes voor je. De CMC van 8 is, op uncommon, mijns inziens dan ook zeker terecht
Blasty
3 jaren geleden
Hmm goeie optie voor mn ramp ramp ramp fight deck


Hexproof is zo lame, come out and play zegt Kogla!
Dordledum
3 jaren geleden
Volgens mij heb ik hem wel eens gespeeld, nuttig ding hoor, als hij eenmaal ligt. Op zich wel een fan van de meeste archetypes.
Triskelion88
3 jaren geleden
Mono groen commander deck is het denk ik bijna een autoinclude overige decks weet ik het niet alleen wanneer je hem in het spel kan sneaken
Blasty
3 jaren geleden
Nieuwe kaart:



Ik speel hem in Tayam, Luminous Enigma maar kan me voorstellen dat enchantment commanders er ook wel nut aan hebben.
Voordeel is dat de creature niet naar een andere zone gaat (graf, commandzone) dus lastiger om van te herstellen.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ik zou personelijk denkik eerder kaarten spelen zoals:

Pacifism
Seal Away
ect.

omdat deze kaarten nog moeilijker te removen zijn. en niet na een paar keer tappen zichzelf removen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top