Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Morph
3 jaren geleden
Ik speel Darksteel Mutation nog wel eens, met name om Commanders uit te schakelen die makkelijk terug kunnen komen zoals Derevi, Empyrial Tactician.

Het effect is wel speelbaar, maar Heliod's Punishment dan weer niet. Er zijn betere alternatieven.
stefke78
3 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Meerdere keren meegemaakt dat Porky werd opgezocht met Defense of the Heart, samen met Avacyn, Angel of Hope... no funny... daarom krijg ik vaak een beetje een zuur smaakje in m’n mond van deze kaart. ...


Dat is inderdaad echt goed salty
BluezamX
3 jaren geleden
Punishment lijkt me zeker speelbaar. In mijn playgroup wordt vaak genoeg geboardwiped om 4 beurten meer dan relevant te laten zijn, zeker met Proliferate oid. Lijkt me speelbaar, maar wel een ietwat vreemde eend in de bijt.
Jeff
3 jaren geleden
Als je een beetje kan Proliferaten dan is het het bijna een Pacifism, maar dan doe je hel veel moeite om een kaart minimaal speelbaar te laten zijn. Ik denk dat dit vooral een niche-speelbare kaart is in iets als Tayam en daarbij blijft het.
Coen333
3 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
ik zou personelijk denkik eerder kaarten spelen zoals:

Pacifism
Seal Away
ect.

omdat deze kaarten nog moeilijker te removen zijn. en niet na een paar keer tappen zichzelf removen.

Dat inderdaad.
JEV
3 jaren geleden
Dat weghalen van abilities is wel echt stukken beter idd dan enkel niet aan combat kunnen doen. Hier kwam een tijdje geleden ook al zo'n lijstje van langs Oubliette, Imprisoned in the Moon, etc. Echter heb ik zelf het liefst iets op instant speed.

Met genoeg proliferate of andere counter synergie is het praktisch een permanent effect. Of anders in Ghen, Arcanum Weaver oid. Of je speelt meerdere versies.
Ik denk dat er aan alle alternatieven wel nadelen zitten. Door wat +1/+1 counters bij de Darksteel Mutation heb ik ook wel eens last van een indestructible commander gekregen.
Awvanzijl
3 jaren geleden
Vier beurten is snel voorbij in een trage pot en meer dan genoeg in een pot waar het tempo hoog ligt. Ik kan me echter voorstellen dat als het tempo hoog ligt, dat instant speed wel belangrijk is. Als ik dan toch op sorcery speed moet spelen, dan vind ik de enchantments die blijven liggen wel fijner.
Blasty
3 jaren geleden
Tja ik merk vaak dat abilities weghalen belangrijker is dan combat weghalen, dus de combinatie van beide vond ik wel vet. Vergeet ook niet dat als de laatste counter eraf is, de creature nog een ronde tapped ligt
En gezien ik hem met Tayam, Luminous Enigma op instant speed op een creature met Shroud mag leggen zonder dat daar op gereageerd mag worden, vind ik het wel een (niche) toppertje.
Archranex
3 jaren geleden
Hoi allemaal! Wat vinden we van de volgende twee gelijkaardige kaarten?



Nuttig om haste (en trample) te geven in decks zonder rood? Of de kaartslot en mana niet waard? Benieuwd naar jullie meningen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Drie mana blijkt veel te zijn om de kaart te spelen, maar als ze er eenmaal liggen zijn ze wel fijn. De trample geven is prettig, het haste geven is prettig, maar ik merk wel elke keer: Hexproof en Shroud zijn zoooooooo fijn, dat daarom deze ondergesneeuwd worden.
JEV
3 jaren geleden
Wat hierboven gezegd is, alleen dan voor de trample. Daar speel ik liever Shadowspear voor.
Voor een voltron deck heb je al wat meer slots, maar deze heb ik nog nergens gespeeld. Halen de cut vaak net niet.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ik ben eigenlijk sowieso geen fan van equipment. de keywords zijn zeker fijn om op een creature te leggen.

Quote:
34 minuten geleden
Hexproof en Shroud zijn zoooooooo fijn, dat daarom deze ondergesneeuwd worden.


ik ben zelf wel meer fan van de nieuwe ability counters uit Ikoria. maar die hebben helaas niet zoveel flex als de Swiftfoot Boots
bartist
3 jaren geleden
Ik speel de cloak in Narset, Enlightened Master, waar de 3 abilities precies zijn wat ik nodig heb om door te komen zonder het gevaar van te grote retribution.
3 mana is wel een investering, maar in dat deck is hij of gratis of ter voorbereiding gespeeld als ik niet ramp

Denk dat beide kaarten voor menig decks niet interessant is, alleen als je commander contact wil maken met je tegenstander
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Voor budget decks zijn ze top, maar er zijn gewoon betere equipments, en dat zorgt dat ze de cut vaak niet halen inderdaad.
offspring
3 jaren geleden
Ze worden bij ons aan tafel beiden gespeeld in een Odric, Lunarch Marshal deck. Daar doen ze echt wel genoeg om de mana te rechtvaardigen; leg ze onder een simpele 1/1 flyer en je hele leger wordt een stuk gevaarlijker.

Buiten dat deck zie ik helaas weinig lijsten waar deze de 99 zouden kunnen halen.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik heb ook een Odric, Lunarch Marshal deck, maar mijn deck hebben ze niet gehaald . Ik speel bijvoorbeeld wel Basilisk Collar, Blackblade Reforged, Loxodon Warhammer, Skullclamp, Swiftfoot Boots, Sword of Vengeance. En ik speel Thundering Chariot ipv Chariot of Victory, omdat die ook de abilities heeft en zelf kan aanvallen.
Triskelion88
3 jaren geleden
er zijn inderdaad gewoon betere equipments die je speelt, maar wanneer de meta waar je met je groep in speelt niet gericht is op deckoptimalisatie dan zijn het prima equipments, met name de 1 cost om te equipen vind ik zelf prettig en ik heb zelf ook niet altijd alle optimale equipments meerdere keren om in al mijn decks te kunnen spelen
Dordledum
3 jaren geleden
equip is erg lekker, maar de manacost van is net te hoog om de cut te halen voor de meeste decks inderdaad.
offspring
3 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Ik heb ook een Odric, Lunarch Marshal deck, maar mijn deck hebben ze niet gehaald . Ik speel bijvoorbeeld wel Basilisk Collar, Blackblade Reforged, Loxodon Warhammer, Skullclamp, Swiftfoot Boots, Sword of Vengeance. En ik speel Thundering Chariot ipv Chariot of Victory, omdat die ook de abilities heeft en zelf kan aanvallen.


Ik geef het door ;-). Het is niet mijn lijst, ik durf echt niet te zeggen of ik ze wel of niet zou spelen.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Laten we wel wezen: je hoeft je niet schuldig te voelen om die equipments te spelen, ze zijn nuttig en tof
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top