Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

LeKrutes
6 jaren geleden
Ik denk dat als iemand dit het boeiendste te landje vind om op te blazen. Dan is denk ik niemand echt wat aan het doen. Opzich een leuk kaartje vooral dat hij untapped in het spel komt. Maar zou ik hem bewust aanruilen zeker niet. Tenzij ik de top wil controleren.
JEV
6 jaren geleden
In mijn meta gelukkig niet zoveel land destruction. Vooral Ghost Quarter en Beast Within zo uit m'n hoofd, en die worden wel bewaard voor Cabal Coffers e.d.

'Speel de bovenkant van je deck gratis'-effects worden ook wel beter hiervan. Cascade, etc.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Het is ook inderdaad niet echt een heel boeiend landje, dat is waar. Maar ik denk dat ik liever een bounceland zou spelen dan deze kaart. Allen in mono- zie ik hem heel wellicht een plaatsje hebben. Kortom: cute, niet heel spannend, niks mis mee, vooral spelen als je hem hebt, en niet teveel moeite voor doen .
Dordledum
6 jaren geleden
Nu we het over land destroy hebben, bij mijn groep is het voornamelijk Ghost Quarter en Field of Ruin. Zelf speel ik bijna alleen nog maar de laatste.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik heb een paar Strip Mines en Wasteland, die speel ik random in wat decks en verder inderdaad Ghost Quarter, Tectonic Edge en Dust Bowl, dat soort kaarten. Kan zijn dat ik ook ergens een Wave of Vitriol speel, weet ik niet uit m'n hoofd. En Vindicate speel ik ook, maar zelden om land te slopen. Is inderdaad eigenlijk alleen om utilityland te slopen, of een extreme accelerator als Cabal Coffers.
Magicfreak
6 jaren geleden
Soldevi Excavations gaat opzicht wel goed in combinatie met Blood Sun. Bijna alle land-remaval werkt niet meer, maar je kan ook alleen de mana ability activeren. Werkt goed als het je echt om de mana verkrijgen gaat
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Wave of Vitriol is toch wel prima? Als je daardoor lam wordt gelegd, speel je misschien wel erg weinig basics? Prettig is anders, natuurlijk, maar dat is toch de prijs die je betaalt om (3/)4/5 kleuren te spelen?

Iemand ervaring met:

MagnusMagicus
6 jaren geleden
Combo't leuk met Personal Sanctuary en Urza's Armor. Leuk in een rood burn-down-the-world deckje. Nooit gespeeld, nooit tegen gespeeld. Lijkt me wel geinig
goeth78
6 jaren geleden
Deze kaart zit voor mij op het randje van "anderen kunnen niet spelen" dus heel groot fan ben ik niet direct.
JEV
6 jaren geleden
Ik heb wat deck ideeën met vrijwel enkel basics, past deze ook vrij goed in. Decks zijn 4 en 5 kleuren, maar in iemands mono- goblins past deze misschien ook wel.
LeKrutes
6 jaren geleden
Vind het wel kaar die prima is. Het straft vooral de dure manabases over het algemeen (of ik met 5 kleuren deck met guilds en shard/wedge landjes) heb zelf ook nog nooit tegen gespeeld.

Wil deze en Overabundance graag nog keer spelen in een deck.

Manabarbs daar in tegen is echt een vervelende kaart.
Dordledum
6 jaren geleden
Geen fan, ik hou van mijn non-basics. Voor mijn decks zou het eigenlijk snel hetzelfde zijn als Manabarbs.

Nu valt er om beiden heen te spelen, maar ik zou wel hard gaan investeren in meer enchantment-destroy effecten.

Overabundance daarentegen vind ik erg leuk. daar is het voor iedereen een extra mana voor 1 leven en dat is top!
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
Meer enchantment destroy is altijd belangrijk. Hoe vaak ik wel niet in potjes zit en ik een van de weinige ben die de irritante artifact en enchantment aan het opruimen ben.

Speel zelf ook best veel nonbasic. Zeker ook veel taplandjes.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
Quote:
2 maanden geleden
Meer enchantment destroy is altijd belangrijk. Hoe vaak ik wel niet in potjes zit en ik een van de weinige ben die de irritante artifact en enchantment aan het opruimen ben.


Interssante afdwaalvraag. Ik probeer meestal 2 a 3 kaarten per deck te reserveren voor artifact en enchantment destroy (meestal kan een kaart allebei).

Hoeveel spelen jullie?
goeth78
6 jaren geleden
Quote:

Interssante afdwaalvraag. Ik probeer meestal 2 a 3 kaarten per deck te reserveren voor artifact en enchantment destroy (meestal kan een kaart allebei).

Hoeveel spelen jullie?


Dit is de vraag waar ik de laatste tijd misschien wel het meest mee bezig ben: hoeveel ruimte wil ik in decks opnemen voor artifact & enchantment destruction, card draw, ramp, creature removal, etc. Zonder dat alle decks op elkaar moeten gaan lijken overigens

In de praktijk hangt het een beetje van de kleur af. Groen heeft het nogal eens gekoppeld aan een seminuttig beestje bijvoorbeeld, andere kleuren moeten hard hun best doen voor dit soort removal. Maar een minimum van een kaart of 3 a 4 op dat vlak probeer ik in ieder geval wel aan te houden.
LeKrutes
6 jaren geleden
De stel regel die de command zone aanhoud, hou ik redelijk aan. Is ook makkelijk om je deck mee te bouwen. Zorgt dat het deck redelijk vaak normaal loopt.

10 ramp
10 card draw
5 board whipes
5 removal (ik merk dat dit bij mij eerder 10 is)

Liefst al deze kaarten passend bij het thema van een deck.
Neem Atraxa, Praetors' Voice met een +1/+1 counters thema

Goeie removal daarin in thema is: Ainok Survivalist, Collective Effort, Hidden Dragonslayer, Abzan Charm
Voor ramp bijvoorbeeld: Fertilid, Map the Wastes
Voor card draw: Prime Speaker Zegana, Armorcraft Judge, Fathom Mage, Inspiring Call, Abzan Charm
Boardwhipes in thema: Bane of Progress, Planar Outburst
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
Zelf speel ik meestal bijna geen board wipes (vind dikke board states juist wel lekker) en vooral multifunctionele targeted removal. Daarmee doel ik minder op kaarten die alleen creatures targeten en meer op kaarten die "card"s of "creature, artifact and/or or enchantment" s targetten en het liefst de optie hebben om meerdere targets te kiezen of vaker te gebruiken zijn (enchantments / creature abilities).

lekker veel ramp en card draw is ook (bijna) altijd goed, maar dan het liefst wel op thema. New Horizons in een +1/+1 thema deck en Sakura-Tribe Elder in een sacrifice deck bijvoorbeeld.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik vind de hoeveelheden van LeKrutes erg hoog. Je hebt het over ruim 30 kaarten. 35-40 land erbij en je hebt niet veel ruimte meer over voor de echte inhoud van je deck.

Ik ben niet heel consequent met aantallen van dit soort dingen, maar ik denk meer aan 1-3 board wipes, 2-5 card draw, 1-5 targeted removal en 1-5 ramp kaarten.

Artifact/enchantment removal probeer ik vaak te combineren met overige removal, zoals Utter End of Austere Command.
Dordledum
6 jaren geleden
De aantallen van Mark lijken me ook wat leuker. Dan heb je meer ruimte om nog te spelen.
LeKrutes
6 jaren geleden
Zijn ook richtlijnen. Is ook geen regel. Wil je alleen een goed soepel lopend deck zijn dat wel handige waarden.

Toch is genoeg card draw (scry, tutors tellen als halve draw) en ramp wel handig om je deck soepel te laten lopen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top