Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

EDH deck of Intropack/Planeswalker deck?

FinlayDaG33k
6 jaren geleden
Hoi Daar,

Tijdje niet gezien (laatste tijd niet echt druk met MTG ivm werk ed.)

Nu had ik een vraagje uit een kleine discussie met mijn vriendin:

Mijn vriendin is iemand tegengekomen die wilt starten met MTG (en wellicht ook naar FNM wilt gaan, of een speelgroep wilt joinen, niet zeker, maar we gaan er maar vanuit).
Zij is van mening dat een Intropack/planeswalker deck veel beter is omdat zij er meer plezier aan had.
Ik ben van mening dat een EDH deck (gewoon een kant-en-klaar) beter is, omdat Intropacks en planeswalker decks niet echt een lekker upgrade path hebben, en het vaak niet echt lekker doen doen op FNM en in een speelgroep, en veel speelgroepen vaak EDH spelen.

Nu vroeg ik mij af, wat is jullie mening?

Wel een intropack/planeswalkerdeck, of een paar extra euros steken in een EDH deck?


Cheers!
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Nou, het ligt eraan met wie die nieuwe speler in eerste instantie gaat spelen. Als hij altijd met en tegen dezelfde decks gaat spelen, dan kun je best een Commander precon kopen.

Nadeel van Commander is dat je meteen 4 * 100 nieuwe kaarten heb als je gaat multiplayen met 4 man en dat de kaarten zich uitstrekken over 25 jaar Magic. Dat is een flinke duik in de Magicgeschiedenis .

Het enorm grote voordeel van een Intro pack of Planeswalker deck is dat deze gemaakt zijn voor beginnende spelers en dat ze niet overweldigd worden door honderden nieuwe kaarten, tientallen abilities en vage onduidelijke regels van 20 jaar geleden.

Dus in principe raad ik hem aan een Intro/PW deck te halen. Maar als jullie hem in Commander gaan onderdompelen en hem daarin rustig begeleiden, dan kan dat wellicht ook wel. Maar realiseer je dat als je hem te hard en te diep onderdompelt, hij wellicht geen Magic meer wil spelen.

Verder zou ik je echt niet druk maken over een pad richting FNM. Laat hem nou eerst maar eens rustig leren spelen, en hij kan altijd nog gaan draften op FNM als hij daar graag heen wil gaan.
Dordledum
6 jaren geleden
Op de langere termijn heeft hij/zij meer aan de kaarten in de commander pre-cons, als hij/zij commander gaat spelen!

Op de korte termijn en om het spel te leren zijn Planeswalker decks beter.

Als hij/zij standard of modern wil gaan spelen, dan kan je beter gewoon boosters kopen denk ik. Modern event decks bestaan helaas niet meer.
n4ppy
6 jaren geleden
Of morgen naar het Gratis Magic Event gaan om te starten
FinlayDaG33k
6 jaren geleden
@MagnusMagicus: We willen hem niet meteen volledig commando laten gaan natuurlijk, maar ik heb ondertussen even gekeken naar wat "mijn" speelgroep (mijn vriendin, een vriend van ons, nog iemand evt. die ik ken en ik) voornamelijk speelt, en lijkt EDH het beste om mee te starten in een oogpunt van: hoef je niet later nóg een deck te halen..
Ik speel voornamelijk EDH, mijn maat speelt EDH, mijn vriendin speelt EDH (maar vind casual dus leuker, voornamelijk omdat ik haar steeds keihard inmaak met 10x 30/30 trample elfjes xD) en hij weet het dus nog niet.
Mijn vriendin heeft hem wat informatie gegeven (all-be-it compleet mijn hele punt waarom ik EDH aanraad niet vermeldend), dus nu hopen dat ie de dark-side (EDH) kiest

@Dordledum: Boosters halen bij Standard is inderdaad beter (na natuurlijk ff in mijn kleine collectie van Standard-legal kaarten gekeken te hebben).
We hebben de nieuwe speler de keuze voorgeschoteld, en hij komt binnenkort beide spelvarianten spelen (ga ik vanuit, regelt mijn vriendin).
Hopelijk joined ie de dark-side (EDH) MUAHAHHAAH

@n4ppy: dat gaat hem helaas niet worden
We komen uit Arnhem-Nijmegen, en om nou in nog geen avond het helemaal te plannen ed. is geen handig idee XD
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top