Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Fun topic! Gewoon je favoriete kaart!

MarcelN
12 jaren geleden
Hey iedereen,

het is potvolkoffie alweer een poos terug dat we een gewoon "fun" topic startten, dus ik doe nog 's een poging..

Wat is gewoon je allerfavorietste kaart en waarom?

Mijne:


Waarom? Het is gewoon supertof om als je damage naar je toe krijgt 't spul hierop kunt gooien en dan lekker verdelen met de juiste kaarten eromheen werkt dat geweldig!!

Zo heb ik laatst vrij vroeg in de game (weet de precieze beurt niet meer) dit liggen:

- 1 Shaman en-Kor (ook nog met Pariah erachter, gewoon lekker alles doorlaten )
- 2 Wall of Essence
- 1 Ajani's Pridemate
- 1 Cho-Manno, Revolutionary

Met elke aanval die ik eventueel te verduren kreeg ik een paar levens en werd m'n kattebeestje lekker sterk Het restant van de damage stuur je richting Cho-Manno, Revolutionary, and Bob's your uncle!!

(note: met de Shaman en-Kor stuur je telkens 1 damage door, dus krijg je als je 3 (x1) damage doordoet naar de Wall of Essence ook 3 counters op Ajani's Pridemate)

Ik heb in dat deck nu ook Cradle of Vitality zitten, nog niet in actie gehad, maar dat zou dan ook wel errug lekker zijn

Ik ben benieuwd naar jullie uitspattingen, zo ff ertussendoor

Grtz M
 bijgewerkt door MarcelN 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Leuk! Wel een opmerking voor iedereen: doe dit met een goed verhaal, net zoals hierboven!.

Dat is namelijk veel leuker om te lezen dan: "Mijn favoriete kaart is Black Lotus, want die heb ik." ofzo.

Ik ben benieuwd naar goede verhalen!
Cas146
12 jaren geleden
^^Geloof me, dat deck is een kriem om puur aggro tegen te spelen, je maakt gewoon geen kans meer XD

Het is heel moeilijk voor mij om een favoriete kaart te kiezen, omdat ik van zo veel speelstijlen hou, maar als ik er 1 zou MOETEN kiezen zou dat denk ik Counterspell zijn.

In de decks waarin ik deze speel worden mensen helemaal gek van de 2 blauwe mana die open klaarligt en worden ze helemaal kriegelig omdat ze niet weten of ik er 1 in m'n hand heb. Vervolgens laat ik een zwakkere spell door, denken ze dat ik er geen heb, spelen ze een big guy of een goede spell, en "zullen we dat nou maar niet doen?"

Mensen worden er helemaal gek van, beetje psychologische oorlogsvoering mag ook wel
Blasty
12 jaren geleden
Leuk onderwerp!

Eén van mijn favorieten is:


Zowiezo ben ik erg fan van de Amplify ability omdat ik een thema freak ben

Dit draakje vraagt er natuurlijk om niet gecast te worden, omdat je dan vaak niet veel meer in je hand hebt. In mijn Dragon deck gebruik ik Quicksilver Amulet, Pattern of Rebirth en Oath of Druids om ze tevoorschijn te toveren.

Hij komt gemiddeld met 6 +1/+1 counters op tafel, maar de laatste keer was het echt epic:
In de 5e beurt Devourde mijn Hellkite Hatchling een Wall of Roots met Pattern of Rebirth erop, dus zocht ik de Kilnmouth op en toonde 5 dragons uit m'n hand...

Als er een 20/20 vlieger op tafel ligt die ook timmie doet voor 15 dmg, dan ben je wel target Nr. 1 kan ik je vertellen! Hij boezemt gewoon angst in
MarcelN
12 jaren geleden
@Cas: Ja inderdaad!! Een casual deck tegenover je hebben en 2 untapped Islands is altijd zenuwslopend Rage-quiten was bij mij ook aan de orde van de dag in dat soort gevallen

@Blasty: Dat is inderdaad ook een errug toffe kaart!! Ik heb zelf ooit 's geprobeerd een leuk draaiend Dragon deck te bouwen rondom deze en Vampiric Dragon, maar is er op de 1 of andere manier nooit van gekomen.. De beteuterde gezichtjes die je ziet als je een kaart als deze een beetje buffed opgooid is onbetaalbaar!!
 bijgewerkt door MarcelN 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik ben zelf een enorme fan van spelen met creature types. Dus ik nomineer als een van mijn favoriete kaarten om mee te spelen:



Eigenlijk heeft Amoeboid Changeling hem ingehaald qua wat hij doet, maar ik heb al 50+ Imagecrafters, dus hij blijft toch mijn favoriet .

Ik vind het superleuk om daarmee maffe dingen te doen. Zoals Imagecrafter activeren en van jouw creature een Knight te maken...en dan Knight of the Mists te casten. Of er een Knight van maken als jij er een Doom Blade op cast...want ik heb ook Knight Exemplar liggen. Of er een Sliver van maken terwijl ik Crystalline Sliver heb liggen. Of je creature veranderen in een Reflection met Spirit Mirror op tafel, of een Djinn met King Suleiman. Daar word ik blij van .
Eclavyrr
12 jaren geleden
Als 'die hard' (Dread) Necromancer speler in Dungeons en Dragons (met af en toe een uitstapje naar wat socialere characters zoals o.a. Orcish Bards) en liefhebber van alles wat met de Underdark te maken heeft heb ik een voorliefde voor de wat duistere zijdes van Magic. Vanuit daar zou ik mijn favoriete kaarten als Liliana Vess/Liliana of the Veil bestempelen. Daarnaast ben ik fan van de kaart Elves of Deep Shadow en alle 'evil' elfjes uit het Lorwyn block (Lorwyn, dus niet Shadowmoor!)... Voor mij zijn dat de Ilythiiri van Dominaria. Udos ph'ilythiiri, sarn udossa!
 bijgewerkt door Eclavyrr 12 jaren geleden
MarcelN
12 jaren geleden
@Magnus: Ja, da's inderdaad wel lachen!!! Creature type kun je leuke dingen mee doen, hoewel ik er nooit echt diep mee ben gegaan.. ik had ooit de combo Coffin Queen / Endemic Plague als oplossing tegen tribal decks.. is wel een aantal keer leuk uitgepakt

@Eclavyrr: Duister typje dus Gewoon is ook een toffe kleur om te spelen!! En inderdaad tijdens 't spelen een beetje de enge gast uithangen!!
Van de laatste opmerking die je maakte kan ik geen kaas maken, maar Good on ya, mate!!
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
MarcelN 12-01-2012 om 15:05
Van de laatste opmerking die je maakte kan ik geen kaas maken, maar Good on ya, mate!!


Let me Google that for you
MarcelN
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 12-01-2012 om 15:28
Quote:
MarcelN 12-01-2012 om 15:05
Van de laatste opmerking die je maakte kan ik geen kaas maken, maar Good on ya, mate!!


Let me Google that for you


Ja had ik ook al ff gedaan... iets met role playing... IMVU... Was ik niet mee bekend
 bijgewerkt door MarcelN 12 jaren geleden
Cas146
12 jaren geleden
Nooit van gehoord zelfs, en de vertaling staat ook niet op het internet
Die Kilnmouth Dragon is wel tof, potentieel deck kandidaat!
Leuk om iedereens speelstijlen te zien!
Eclavyrr
12 jaren geleden
Vertaald:
We are the Drow, beware us!
MarcelN
12 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 12-01-2012 om 15:47
Vertaald:
We are the Drow, beware us!


Ah thanx Ja, dat past wel bij de flavor

Nou mensen!! Wie volgt?? Vind het wel tof dat je zo inderdaad, zoals Cas al zei, ook een beetje leuke deckideeen kunt opdoen... KOM MAAR DOOR!!
 bijgewerkt door MarcelN 12 jaren geleden
Cas146
12 jaren geleden
Aan de ene kant vind ik de flavor helemaal tof, duistere verdoeming, aan de andere kant vind ik de groei van groen erg cool, en de misleiding van blauw. Wit/Rood voor mij iets minder aantrekkelijk, al kunnen die natuurlijk ook erg leuk zijn!

Voor mij wordt het leuk als je kleuren gaat combineren en nog weet wat je ermee moet ook, dan krijg je leuke potjes imo Maar ach, wie ben ik
Thorsten
12 jaren geleden


Ik speelde met een groep vrienden voornamelijk tegen decks waar veel zwart werd gespeeld. Daarbij liep ik vooral veel tegen de kaart Terror aan. Als / control speler was het voor mij veel moeilijker om van beesten af te komen tot ik deze kaart in mijn collectie Swords to Plowshares tegen kwam. Eerst hadden andere nog het idee dat het een slechtere versie van Terror was maar daar dachten ze heel snel anders over. Het is een heerlijke kaart die niets voor niets niet meer in de sets voor komt.
adelstad
12 jaren geleden
De favoriet is zonder twijfel



Toen ik 'm kocht dacht ik al: dit zou wel eens een hele leuke kunnen zijn... Ik heb nog geen deck gevonden (met wit) waarvan ik dacht: hier kan 'ie echt niet in. Voorlopig nog wel mijn favoriet, denk ik...

Als ik met een deck speel waar wit in zit, zijn mijn vaste (tegen)magicers altijd vanzelf bang om grote jongens neer te leggen, zodra ze de eerste gezien hebben. Dit effect wordt met elk potje groter omdat ze weten dat ik dit zo'n leuke kaart vindt, en dat ik er vaak vier in mijn deck stop als ik 'm gebruik. En omdat ze weten dat ik niet bang ben wat levens te verliezen, terwijl ik 'm bewaar voor de grote jongens. Ik heb 'm vaak een aantal beurten in mijn handen voor ik 'm neerleg.

modern
W/G Auradeck
door adelstad6 jaren geleden


(Ik kan het overigens ook niet laten om er heel triomfantelijk bij te kijken als ik 'm tevoorschijn haal...)
 bijgewerkt door adelstad 12 jaren geleden
Bassiuz
12 jaren geleden


De allercoolste merfolk van de seven rivieren! Merfolk beschermen, equipment dragen, General zijn, vaak unblockable zijn, coole art hebben, en what not! Ik vind het de aller coolste Commander, en vind het nog steeds zuur dat hij niet heeft gewonnen in de Hot and Cold .
Malkor
12 jaren geleden


Een vervelende kaart, maar rond de 1995/1996 was dit de basis van mijn favoriete deck. Geweldig om mensen te locken in hun spel. In die tijd vonden we het niet zo erg om een lockout te veroorzaken. Dit was ook mijn eerste echte serieuze deck die ik destijds verder heb uitgebouwd. Ik ben van plan om een nieuwe versie te maken met wat moderne kaarten erin. Misschien vier sensei divining tops om het allemaal wat sneller te maken.
MarcelN
12 jaren geleden
Jongens en meisjes.... Ik wil meer zien kom maar op met die kaarten en verhaaltjes bump
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Ik heb even na zitten denken wat mijn favo kaart is. Kijken of iets Spiritmonger ging overtreffen. Blijkbaar niet...


Als je dit beestje beurt 4 of 5 neerploft (of pas nog, beurt 3) zijn er zat tegenstanders die balen... Met een Rancor of Armadillo Cloak erop wordt het nog veel erger.
In de tijd dat deze uitkwam was hij insane, voor 5 mana een 6/6 was al erg goed en meestal hadden ze toen negatieve abilities. Deze heeft DRIE positieve abilities. Sinds lange tijd zijn ze bij wizards spells zwakker aan het maken en creatures steeds sterker. Maar Spiritmonger is nog steeds een bom.
En (ja, ik ga het zeggen) zelfs Superman (Morphling) heeft knikkende knietjes als hij deze tegenkomt...
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post munio 11 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top