Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Geld uitgeven aan Standard

jereke007
7 jaren geleden
Ik ben Jeroen en student. Ik wil graag in mijn buurt standard toernamentjes meedoen omdat ze georganiseerd worden op zaterdag en ik dan tijd heb. Ik heb echter ontdekt (ik ben nog vrij nieuw) dat enkel de laatste paar sets worden toegelaten. Nu vroeg ik mij dus af hoeveel jullie jaarlijks spenderen aan het legaal houden van jullie deck. Inschrijving voor evenementen niet meegerekend natuurlijk.

Hopelijk vinden jullie het niet erg om dit mee te delen.
Met vriendelijke groet
Jeroen
Roboreaper
7 jaren geleden
ik heb meestal geen budgets gebonden per deck maar meer dat ik voor me zelf een maandelijks budget heb.

voor mij is dat ~75 per maand.

als er een GP is waar ik heen ga dan ga ik wel eens over dat limiet heen om mn deck "op orde" te krijgen.
LegoRobster
7 jaren geleden
Het kost meestal wat om je deck up to date te maken als er een nieuwe set uit komt. Na de rotatie ben je meestal wat meer kwijt, vooral als je naar een compleet nieuw archetype switcht.
Als je echter 'min of meer hetzelfde' blijft spelen (zeg: WB control), hoef je vaak maar in enkele kaarten te investeren. Er roteert wat removal, een PW of een wincon, maar daar komt ook weer wat voor in de plaats. Soms zul je misschien een kleurtje meer of minder splashen (zo was het rond BFZ/Tarkir heel normaal om 4C goodstuff te spelen), wat werk vereist aan je manabase.

Het is moeilijk om hier een bedrag per maand aan te hangen. Dat hangt er gewoon heel erg van af hoe competitief je wilt dat je deck is. Daar komt bij dat er vaak ook een relatief goedkoop niche deck in de meta is (zoals er nu het UR Fevered Visions/burn deck is). Nadeel is, die verschijden meestal sterk van elkaar, zodat het moeilijker is na rotatie slechts enkele kaarten te vervangen. Dan moet vaak gewoon het hele deck op de schop.
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik ben zelf ook student en heb niet absurd veel te besteden aan magic, daarom bouw ik meestal een deck wat toch minimaal twee rotaties meegaat. Zo heb ik nu een elven deck waarvan de meeste kaarten roteren met de release van kaladesh, maar dit deck speel ik al sinds origins (al zeker een jaar dus) met de release van SOI ben ik overgestapt op vampires (een iets grotere investering dan elves) maar dit deck zal ik pas hoeven te vervangen als SOI roteert (wat dus nog wel even duurt).
Op deze manier kan ik lekker standard blijven spelen, zonder er bakken aan geld aan uit te moeten geven, ik bouw meestal het deck en tot aan de rotatie koop ik soms wat kaartjes bij om het te verbeteren.
zo heb ik toen origins net uitkwam ongeveer 30 euro uitgegeven aan elves en met de release van zendikar nog eens 20.
vampires waren wat prijziger daar heb ik ongeveer 75 euro aan uitgegeven en met de release van eldritch moon nog eens 25 (en met kaladesh waarschijnlijk ook wel weer zoiets)

Voor de echte top tier decks betaal je al snel wat meer, maar als je gewoon casual standard in je LGS op de fnm's wil spelen doen goeie budget decks het prima, ik vermaak me elke vrijdag weer.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top