Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Geld uitgeven aan Standard

jereke007
7 jaren geleden
Ik ben Jeroen en student. Ik wil graag in mijn buurt standard toernamentjes meedoen omdat ze georganiseerd worden op zaterdag en ik dan tijd heb. Ik heb echter ontdekt (ik ben nog vrij nieuw) dat enkel de laatste paar sets worden toegelaten. Nu vroeg ik mij dus af hoeveel jullie jaarlijks spenderen aan het legaal houden van jullie deck. Inschrijving voor evenementen niet meegerekend natuurlijk.

Hopelijk vinden jullie het niet erg om dit mee te delen.
Met vriendelijke groet
Jeroen
Roboreaper
7 jaren geleden
ik heb meestal geen budgets gebonden per deck maar meer dat ik voor me zelf een maandelijks budget heb.

voor mij is dat ~75 per maand.

als er een GP is waar ik heen ga dan ga ik wel eens over dat limiet heen om mn deck "op orde" te krijgen.
LegoRobster
7 jaren geleden
Het kost meestal wat om je deck up to date te maken als er een nieuwe set uit komt. Na de rotatie ben je meestal wat meer kwijt, vooral als je naar een compleet nieuw archetype switcht.
Als je echter 'min of meer hetzelfde' blijft spelen (zeg: WB control), hoef je vaak maar in enkele kaarten te investeren. Er roteert wat removal, een PW of een wincon, maar daar komt ook weer wat voor in de plaats. Soms zul je misschien een kleurtje meer of minder splashen (zo was het rond BFZ/Tarkir heel normaal om 4C goodstuff te spelen), wat werk vereist aan je manabase.