Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Kleur van de innistrad kaarten

BasicB
12 jaren geleden
Ik ben vandaag en nieuw deck aan het samenstellen met vooral innistrad kaarten.

Nu is mij opgevallen dat de kleuren van dezelfde kaarten verschillen, heb dat eigenlijk nooit eerder bij magic kaarten gezien.

Ligt het nu aan mij of zit er echt verschil in de druk van de kaarten???
beany
12 jaren geleden
geef eens een link naar zoon kaart
MagnusMagicus
12 jaren geleden
De kaarten uit Fatpack boosters hebben soms een iets donkerdere kleur dan die uit andere boosters.
Firebolt
12 jaren geleden
Dit heb ik ook met Belbe's Portal's...
Dus vroeger was dit ook wel eens het geval
 bijgewerkt door Firebolt 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik weet niet of er toen ook al Fatpacks waren Maar volgens mij worden niet alle kaarten op dezelfde locatie gemaakt, dus dan kan een kleurverschil ontstaan.
Darkgizmo
12 jaren geleden
Kan er ook gewoon aan liggen aan de hoeveelheid inkt toen ze gedrukt werden, scheelt zowieso altijd of het een van de eerste drukken of een van de laatste drukken is.
Victorvndoom
12 jaren geleden
chinezen zijn weer bezig de wereld aan het veroveren met goedkope herdrukken en prints ..dacht dat carta mundi in belgie toch magickaarten printen of niet ?
BasicB
12 jaren geleden
heb eens gekeken, maar er zit inderdaad verschil in de kaarten van de pre-release en die uit m'n fatpack komen.
Eclavyrr
12 jaren geleden
Volgens mij was Carta Mundi failliet of zo iets vaags had ik gehoord. Er was in elk geval iets aan de hand. Dat terzijde, ik denk dat het ervan af hangt waar de sheets gedrukt worden. Engeland zal bv andere inkt en drukmethodes gebruiken dan bv Spanje. ik weet ook niet precies hoe het zit.
MarcelN
12 jaren geleden
Ik zit zelf in t grafisch...

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de inkten en drukmethodes gelijk zijn in zowel Engeland en Spanje. Wat misschien een factor is, is het klimaat. Engeland is kouder en natter dan Spanje. En gek genoeg heeft dat veel effect op druk, inktdekking, werking van het papier, enz.. Velen werken met uitgebreide klimaatbeheersing in een drukkerij, maar sommige aspecten valt niet tegen te beheersen. Ik denk dat dat te maken heeft met de kleurverschilllen...

Qua inkthoeveelheid klopt ook wel, maar daarom heeft elke drukgang voor- en uitlopers, dat wil zeggen dat de pers eerst een paar keer draait totdat ie op kleur is en als de inktbakken weer gevuld worden gebeurd dat opnieuw. De 'probeerseltjes' die daardoor van kleur afwijken worden niet gebruikt / afgeleverd.
 bijgewerkt door MarcelN 12 jaren geleden
Vode
12 jaren geleden
Zolang ze maar niet van papier gaan wisselen zoals dat vroeger nog eens gebeurde...
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Vode 11-10-2011 om 00:07
Zolang ze maar niet van papier gaan wisselen zoals dat vroeger nog eens gebeurde...


Dat zegt me niets? Wat bedoel je precies en waar merk je dat aan?
Jeff
12 jaren geleden
Ik heb van meerdere sets tussen Shards of Alara en nu kaarten met totaal verschillende tinten. No biggie eigenlijk, sommige donkere art is niet echt meer art te noemen though, meer een zwarte vlek ^^
MarcelN
12 jaren geleden
Ze mogen van mij misschien wel ander papier gaan gebruiken bij foils... die trekken nog al 's krom door de extra laag met glittertjes
nvdwel
12 jaren geleden
Ik heb vanaf Ice Age al gemerkt dat er kleurverschillen zijn. Teveel Rood, te donker, wazige tekst. Zal altijd gebeuren. Er worden er miljoenen van gedrukt en kunnen nooit exact hetzelfde zijn. Willen ze de kwaliteit exact hetzelfde hebben zullen de boosters ook wat duurder worden.... Wie wil er 7-8 euro betalen voor een booster??
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Alleen als er 15 mythics inzitten
BasicB
12 jaren geleden
Het nadeel van kleurverschillen is natuurlijk wel dat dat de waarde van de kaart veranderd of niet??
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 17 posts
  • Laatste post BasicB 12 jaren geleden
  • Gemaakt door BasicB 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top