Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

kunstenares Margaret Organ-Kean

Mango
4 jaren geleden
Soms vind ik het plezierig om weer eens een schoenendoos te voorschijn te halen met daarin oude kaarten (Ice Age, Visons, Mirage etc). Het gaat me er niet om hoe goed of slecht die kaarten nou precies zijn, het gaat me meer om het gevoel. Een kaart die ik steevast tegenkom en mij iedere keer weer boeit door zijn prachtige artwork is Foxfire. Het toont op zich een vrij standaard winters landschap met wat lichtjes in de struiken. Het geheel wordt interessant gemaakt door een horizontale en verticale paarse balk maar daarop pastel gekleurde tegeltjes. Op het snijpunt van de balken zie je de maan, en daarvoor nog weer een zwarte vos. Een merkwaardig geheel. We kunnen slechts raden naar de diepere betekenis. Ik vind het een mooie compositie met goed gekozen pastel kleuren.

De kunstenares van deze kaart is Margaret Organ-Kean. Zij heeft meerdere fraaie artworks gemaakt voor Wizards. In veel van haar werken kiest zij voor een realistische, romantische weergave die wordt onderbroken door een geometrisch patroon van gekleurde tegels. Heel geslaagd vind ik o.a. Cloak of Confusion. Een mooi weergegeven Aziatische jonge vrouw die een gordijn met een fraai motief opzijschuift. Andere voorbeelden zijn Amulet of Kroog, Broken Visage, Tranquility (Tempest) en Autumn Willow.

Aparte vermelding verdient Spore Flower. Dit vind ik toch wel de allermooiste. Het toont een slapende (of bedwelmde?) jonge vrouw. Achter haar staat een bloemen-poort open, die toegang geeft tot een wereld waarin we enkele verre ruines ontwaren. Naar mijn mening een heel geslaagd psychedelisch kunstwerk.

Op deze pagina tref je een overzicht aan van al haar werk:
https://scryfall.com/search?q=a%3A%E2%80%9CMargaret+Organ-Kean%E2%80%9D&unique=art
 bijgewerkt door Mango 4 jaren geleden
LeKrutes
4 jaren geleden
Essence Vortex ga je tegenwoordig niet meer aantreffen in een magic set (qua art)

Ze maakt inderdaad wel mooie schilderijen op kaart formaat.

Hipparion vind ik ook wel mooi.
Toch blijft van deze arts Spore Flower mooi. Maar Foxfire vind ik wel echt het mooist.

Nooit eerder haar naam voorbij zien komen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 2 posts
  • Laatste post LeKrutes 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top