Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Leuke regelvraag: denk mee! :)

LeKrutes
6 jaren geleden
Wat een reacties al. De rest nog niet doorgelezen. Maar leuke uitdaging.

Vraag 1. Clones van een dubbelface kaart krijgen alleen de eigenschappen van de kant die nu zichtbaar is. Dus garruk blijft liggen met 2 loyalty.

Edit: Na garruk nog eens gelezen te hebben. Zijn ability blijft trigger en wordt daardoor een loopje en het spel wordt een draw. Tenzij iemand een Lightning Bolt of iets dergelijks heeft.

Vraag 2. Containment pries heeft een if (replacement effect) ability. Die werkt voordat beesten het spel betreden. Deze ability is nog niet aanwezig als de Priest aan het terug komen is. Dus de priest komt gewoon op de battlefield. Dan is de ability van de pries actief en exiled hij creatures die niet gecast zijn.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden (Edit. Typos)
MagnusMagicus
6 jaren geleden
AncientOne heeft het inderdaad goed, de ability blijft maar triggeren omdat, nadat hij resolved is, er niets veranderd is en hij weer opnieuw triggert en hierdoor, tenzij iemand reageert door Garruk kopie te slopen, wordt de game een draw.

Als ik weer mooie vragen tegenkom zal ik ze delen
JEV
6 jaren geleden
Leuke vragen Mark! Wel echt een lullige manier om een game te eindigen.
TheRobinros
6 jaren geleden
Oeh wat mooi, van die Garruk. Ik had er totaal niet aan gedacht dat hij dan wéér triggert

Een deck wat erop draait gelijk te spelen in slechte matchups, klinkt zo ineens best wel te doen? Beurt 3 door ramp Garruk neerleggen, een wolfje maken om te blocken en de beurt door geven. Beurt 4, maak een wolfje, speel Clever Impersonator, vecht met je pasgemaakte wolfje en schud de hand van je tegenstander
Speel een Simic/Temur/Sultai/Bant midrange-list in je favoriete format en zorg dat je je goede matchups wint en je slechte drawt

EDIT: De flipkant van Garruk Relentless geeft zelfs een manier om Clever Impersonator op te zoeken
Als de impersonator in het spel komt als de getransformde Garruk, wat gebeurt er dan? Een copy van de unflipped kant (denk ik)? Een copy van de flipped kant die direct dood gaat omdat hij geen loyalty heeft?
Als dat werkt, mocht je tegenstander een winnend bord hebben liggen, kan je gewoon de singleton impersonator uit je deck vissen en de game drawen
 bijgewerkt door TheRobinros 6 jaren geleden
EnchantedBunny
6 jaren geleden
De kant die open ligt wordt gekopieerd, dus met een getransformeerde Garruk kun je geen draw forceren. =]
Denk ook dat je Clever Impersonator meteen dood gaat, want hij krijgt geen loyalty counters als hij het slagveld betreedt.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Dat is correct. Je kopieert de kant die boven ligt, maar die kant geeft geen loyalty als hij in het spel komt, dus heb je een geflipte (pun intended ) Garruk met 0 loyalty die meteen doodgaat.
TheRobinros
6 jaren geleden
Okay!

En even voor de zekerheid: hij gaat dood aan 0 loyalty, maar ook omdat ik nog een Garruk had liggen, dus aan de Legend-rule. Het zijn allebei SBA's, dus aan welke gaat hij eerst dood? Is er een "eerst"? Mocht er ooit een kaart komen die geeft om planeswalkers die doodgaan aan 0 loyalty ofzo.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Hij gaat aan beide tegelijk dood (maar je kunt natuurlijk ook de originele Garruk dood laten gaan als je ze graag beide in de graveyard wil hebben ).
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
AncientOne heeft het inderdaad goed, de ability blijft maar triggeren omdat, nadat hij resolved is, er niets veranderd is en hij weer opnieuw triggert en hierdoor, tenzij iemand reageert door Garruk kopie te slopen, wordt de game een draw.

Als ik weer mooie vragen tegenkom zal ik ze delen

Voor de compleetheid: dit is dus een 'state-trigger'. State-triggers hebben specifieke regels, om te zorgen dat ze niet altijd direct de game in een draw laten eindigen. Waren die er niet dan zouden er namelijk oneindig veel van dezelfde transform-triggers bovenop elkaar op de stack gaan en de game altijd in een draw eindigen. Bij Garruk is het lastig dit te misbruiken, maar neem bijvoorbeeld Phyrexian Devourer: Exile een aantal kaarten totdat de Devourer power 7 of meer hit. Sacrifice trigger gaat op de stack en in response kun je nog je hele bieb exilen om hem heel groot te maken. Je kan hem dan nog sacrificen aan bijvoorbeeld Jarad, Golgari Lich Lord om je tegenstanders heel veel leven te laten verliezen...

In het geval van Garruk-clone gaat dus de trigger niet opnieuw op de stack als die nog op de stack ligt, maar zodra die trigger geresolved is (en niets gedaan heeft) kan de ability wel weer triggeren.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Jup, dat dus
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top