Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuw en een vraagje om te starten

Hunt85
3 jaren geleden
Hallo iedereen,

Ik ben hier compleet nieuw en zeer weinig ervaring met Magic.
Ik heb dit wel een jaartje gespeeld toen ik 15 was ofzo (20 jaar geleden ongeveer) maar dat was het dan.

Nu ben ik op zoek naar een leuke starter kit om af en toe is met ne kameraad te spelen wanneer we game night houden :-) .
Ik zie dat de Game night 2018 en 2019 wel leuk zijn maar zag hier op deze site ook de Spellslinger Starter Kit Core 2020 .

Het is niet mijn bedoeling om de kaarten terug te gaan verzamelen zoals vroeger maar enkel maar om af en toe is gemakkelijk te spelen zonder zelf decks te gaan samenstellen en zo.

Kunnen jullie mij ofwel één van de game night versie aanbevelen of die starter kit of iets anders ?
En een bijkomen vraagje is welke game night versie (2018 of 2019 het leukste is. De 2019 versie kost toch wel al wat meer en weet niet goed of dit de moeite waard is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz
Hunt
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Hoi! Welkom op het forum van Bazaar of Magic en welkom terug bij Magic .

Het grote voordeel van Magic Game Night 2018 en Magic Game Night 2019 is dat er 5 decks in zitten, die allemaal op elkaar afgestemd zijn, waardoor je dus meer kunt afwisselen. Die lijkt me dan wel erg geschikt voor je. Het prijsverschil zit volgens mij het meeste in het feit dat in elk deck (2018 en 2019) een kaart zit die alleen maar in de Game Night box zit, en de kaarten die in de 2019 box zitten zijn iets gewilder bij de Magic populatie, dus die zijn wat duurder, waardoor de box iets duurder is. Ik zou je daar niet echt door laten leiden, check vooral de decklijsten die bij het product staan om te kijken welke decks je het meeste aanspreken, en ga voor die.

Voordeel van de Spellslinger Starter Kit Core Set 2020 (of Spellslinger Starter Kit 2019) is dat ze vrij goedkoop zijn. Maar je hebt dan ook maar 2 decks, en niet 5 . En ik denk dat het power level van de decks wel iets lager ligt dan bij Game Nights (maar dat weet ik niet helemaal zeker). De Spellslinger Kits zijn wel echt voor hele nieuwe spelers gemaakt.

Nog een andere optie zijn de Challenger Decks. Die hebben zeker een hoger power level en zijn meer gemaakt om in competitief Magic in te stappen. Wel iets prijziger.

De Clash Packs zijn ook weer 2 decks, goed op elkaar afgestemd, maar een wat hoger power level dan de Spellslinger kits. Dat geldt ook voor de Duel Decks.

En je zou ook nog kunnen kiezen voor Explorers of Ixalan. Daar zitten 4 kant-en-klare decks in die goed tegen elkaar opgewassen zijn, met een extra spelelement in de Speeltegels Explorers of Ixalan.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt!
Dordledum
3 jaren geleden
Ik zou je adviseren om te kijken naar de Boosterbox Jumpstart of losse boosters van die set.

Het is een uniek concept waarmee je toch wel echt leuke decks kan krijgen elke keer.

En als tip voor een terugkerende speler, gebruik alsjeblieft sleeves om je kaarten te beschermen. Ik weet dat dat vroeger niet vanzelfsprekend was. Dan kan je ze later nog verkopen of wegruilen als je dat zou willen. Een enigszins beschadigde kaart is tegenwoordig al bijna niets meer waard.
Hunt85
3 jaren geleden
Hey Magnus en Dordledum,

Enorm bedankt voor jullie zeer snelle en geweldige uitleg.
Ik ga hier dit straks is allemaal bekijken.

Ik laat jullie zeker weten naar wat mijn voorkeur is gegaan.

Greetz
Hunt
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Graag gedaan! Jumpstart is ook een goede keuze, omdat je dan in een booster een half deck hebt, en je voegt dan 2 boosters samen en gaat dan spelen! En je kunt die halve decks lekker afwisselen om telkens andere decks te maken.

Qua bescherming van je kaarten ben ik het eens met Dordledum (op zijn dramatische einde wel na een beetje ). Je kunt hier alles sleeves vinden. Het maakt daarbij niet echt uit welke je kiest denk ik, ik zou alleen niet voor de Soft Sleeves of een van de varianten daarop gaan, die zijn echt meer om kaarten in te bewaren, niet om mee te spelen.

Ik ben benieuwd naar je keuze(s)! En het resulterende spel daarna
Hunt85
3 jaren geleden
Hey Magnus,

Ik heb het is even bekeken en mij spreekt de Explorer of Ixalan het meeste aan omdat ik daar ook 4 decks heb met doosjes bij en er ook een extra spelervaring is door het soort spelbord.
Zou u dit ook aanraden ipv één van de twee gamenight versies ?

De Jumpstart leek me idd ook leuk maar was al ineens wat duurder.
Om terug te beginnen had ik liever iets rond de 50 euro.
De challenger decks leken me ook heel tof maar dan heb ik voor een 50 euro maar twee decks en het kan zijn dat we al wel eens met 3 gaan spelen.
Dan wordt het ook weer ineens al redelijk duur natuurlijk.

Greetz
Hunt85
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (Niet dubbelposten graag: je kunt je eigen post editen :))
Dordledum
3 jaren geleden
Nog een laatste argument wat ik wil meegeven. Mocht je toch besluiten om actiever Magic te gaan spelen, dan zijn de kaarten in Jumpstart best wel goed en kan je daarmee makkelijker mee, terwijl dat met de andere producten minder is.

En je hoeft geen boosterbox te kopen natuurlijk. Daar zitten 24 boosters in. Met dus 24 keer (ehh... ik ben geen wiskundige) aantal mogelijke deck opties...

Je kan ook gewoon 6 keer een Booster Jumpstart kopen, dan ben je voor 30 euro klaar en kan je die 6 halve deckjes dan at random combineren.

 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Sunitram
3 jaren geleden
Als je met meerdere mensen wilt spelen dan zijn Explorers of Ixalan of Game Night de betere keuzes inderdaad. Die zijn er bewust op gemaakt om ook met meer personen leuk te zijn. Het "nadeel" van die sets is alleen dat de samenstelling van de decks altijd hetzelfde is en dat men dus op een gegeven moment doorheeft wat ze tegen je moeten doen. Jumpstart geeft dan weer meer variatie omdat je nooit zeker weet uit welke twee helften het deck van je tegenstander bestaat. Als je vervolgens de inhoud van je boosters allemaal in dezelfde sleeves steekt kun je het spelletje later ook weer spelen!

Maar kies vooral wat je leuk lijkt; welk van deze producten je ook kiest, je gaat er sowieso lol van hebben
Bavelb
3 jaren geleden
Voor de jumpstart hoef je niet ineens een hele box te kopen:
als je 2 losse thema boosters koopt en die samenvoegt heb je voor 10 euro een deck.

En als je 4 boosters koopt (voor spelen met 2 man), 2 decks maakt door 2 boosters samen te voegen, speelt, na spelen een deck weer uit elkaar haalt, heb je 6 mogelijke combinaties van decks.

Voor 3 man heb je dan 6 boosters (netto 30 euro) en heb je dan nog meer combinatiemogelijkheden.

De jumpstart is dus wat meer 'random' dan de gamenight decks. Dat heeft voordelen (mogelijke afwisseling, makkelijk met een extra boostertje of 2 uit te breiden) en nadelen (in en uit elkaar halen, combi's van boosters vallen soms misschien 'gek' uit...mar ook dat kan juist leuk zijn).
 bijgewerkt door Bavelb 3 jaren geleden
Hunt85
3 jaren geleden
Ja, begin idd weer wat te twijfelen.

Moet de Explorers of Ixalan altijd as boardgame gespeeld worden of kan ik dat ook achterwege laten en op de gewone manier magic spelen.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Je kunt bij Explorers dat board game ook gewoon achterwege laten. Je zou ook voor Game Nights kunnen gaan en het Speeltegels Explorers of Ixalan los erbij kunnen kopen.

Als je iets zoekt dat je zo uit de kast kunt pakken en mee kunt spelen, en ook nog wat afwisseling heeft, en niet te duur is, dan denk ik dat Game Nights of Explorers wel erg praktisch zijn, ook omdat die daar specifiek voor bedoeld zijn.

Jumpstart lijkt me een leuk alternatief ook.
Hunt85
3 jaren geleden
Ik denk dat ik idd de exploreer of ixalan ga kopen en dan eventueel later de jumpstart boosters en/of The gamenight. Ik laat jullie zeker weten wat ik ervan vind.

Vind het trouwens geweldig dat hier zo snel, goed en super vriendelijk gereageerd wordt.

Bedankt aan iedereen
Greetz
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Awesome! Heel veel plezier ermee, en we horen graag hoe het is bevallen!

En dank voor het compliment, vind ik cool om te horen! Dat is ook wat we willen met dit forum, open en gezellig en toegankelijk!

Als je tijdens het spelen nog (regel)vragen hebt, schrijf ze op en stel ze! Helpen we je ook mee verder als het nodig is, er is nogal wat veranderd de afgelopen jaren .
Bavelb
3 jaren geleden
Quote:
22 uren geleden
er is nogal wat veranderd de afgelopen jaren .

En/of weken (kuch, companion)
Hunt85
3 jaren geleden
Veel van de spelregels gewijzigd of nieuwe dingen invet spel gestoken dan ?
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Wat Bavelb bedoelt, is dat de regels voor Companion een paar weken geleden veranderd zijn, omdat de originele regels iets te sterk bleken te zijn.

Maar ik doelde neer op het feit dat als je 10+ jaar uit het spel bent geweest er ook veel veranderd is. Dat is ook wat Magic leuk maakt vind ik zelf
Hunt85
3 jaren geleden
Ah oke.
Ik ben nu bezig met Arena om er even terug in te komen en ik zie idd wel een aantal veranderingen.
Dat maakt het idd leuk .

Wat ik vroeger ook regelmatig deed is boorsterboxen kopen en dan de kaarten individueel verkopen.
Op het einde van de maand kon ik er wel wat aan verdienen.
Is dit nog steeds zo ? Ik heb geen idee hoe het zit met vraag een aanbod de dag van vandaag in Magic ?

Heb ook al het gevoel terug dat het niet bij die ene "Explorer van Ixalan" gaat blijven :-)
Maar ja... dat is het nu juist met Magic he. Je wil altijd meer en meer :-)

Ben nu veel aan het opzoeken van de spelregels en alle nieuwe dingen.
Is er ergens een goeie site waar ik duidelijke en veel info kan terugvinden ?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (Niet dubbelposten graag: je kunt je eigen post editen :))
Amanda
3 jaren geleden
Je hebt hier op de website de helpdesk met heel veel uitleg over de regels, phases, abilities en nog veel meer. Veder is de mtg gatherer voor specifieke kaarten.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (Helpdesklinkje van gemaakt)
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Op dit forum mag er alleen geruild en niet (ver)kocht worden, dus die discussie kap ik even af, dat kun je wel begrijpen
Bavelb
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Op dit forum mag er alleen geruild en niet (ver)kocht worden, dus die discussie kap ik even af, dat kun je wel begrijpen

Ik geloof niet dat er gekocht/verkocht werd...of dat die insinuatie er was...maar goed
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 48 posts
  • Laatste post Dreanorus 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Hunt85 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top