Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 8!

MagnusMagicus
12 jaren geleden
Hoi allemaal!

We zijn pas net bijgekomen van Prijspuzzel 7 en we stomen direct door naar puzzel nummer acht!

Dit keer houden we het lekker recent. Je bent een potje Innistrad Limited aan het spelen tegen Magnus. Magnus zit op te scheppen dat hij wel eens vijftig Zombie tokens op de battlefield had. Jij kan dat niet op je laten zitten en zegt dat jij er wel eens 100 hebt gehad! Magnus grijnst en zegt: bewijs het maar!

De opdracht:
Maak zo snel mogelijk 100 Zombie tokens door alleen Innistrad () kaarten te gebruiken.


Je hebt een deck van 60 kaarten, Standard legal, maar alleen met Innistrad kaarten. Je mag aannemen dat je altijd de kaart(en) pakt die je wil, zelfs als je je deck schudt. Magnus zal niets doen, hij is gewoon benieuwd hoe snel je het voor elkaar kunt krijgen. Hij zal nooit meewerken, maar speelt ook geen kaarten. Hij heeft niet de kaarten in je deck die jij wil dat hij heeft . Je kunt dus niets zeggen over zijn deck. Je begint, dus je pakt geen kaart in je eerste beurt.

Ik hoef geen decklist te zien, vertel me gewoon welke kaarten je pakt. Stuur je oplossing in een PM naar mij toe.

De winnaar is degene die in de minste aantal beurten de (minimaal) 100 Zombie tokens maakt. Bij gelijkspel in aantal beurten kijk ik naar de meeste Zombies dat er op de battlefield ligt bij jou in die beurt. Is dat ook gelijk, dan komt er een shoot-out vraag om een uiteindelijke winnaar te bepalen.

De prijsvraag loopt tot vrijdag 23 december 18.00u. De winnaar krijgt 500 BoM punten en eeuwige roem op de pagina met alle Puzzels .

Veel plezier!



Braaaaaaaaaainsssss....


Deelnemers:
Jeff
Shavealot
Fjaulnir
ikzegmaarzoo
Wouder
chaoticteddy
(marcoboth)
Waus
Eclavyrr
Victorvndoom
magu
cmpunk
Saphie
Dluitjes
CaptainObvious
scolex2255
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
jorn
12 jaren geleden
Leuke puzzle!

Quote:
Je mag aannemen dat je altijd de kaart(en) pakt die je wil, zelfs als je je deck schudt.

Geldt dat ook voor het deck van Magnus?
magu
12 jaren geleden
nice one! Er spookt al vanalles door mn hoofd, maar eerst even werken
Fjaulnir
12 jaren geleden
Pakken we uit jouw library ook altijd de kaarten die we nodig hebben?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
jorn 06-12-2011 om 13:50
Leuke puzzle!

Quote:
Je mag aannemen dat je altijd de kaart(en) pakt die je wil, zelfs als je je deck schudt.

Geldt dat ook voor het deck van Magnus?


Fixed Nee, het deck van Magnus bevat niet de kaarten die je nodig hebt
cmpunk
12 jaren geleden
zeker goeie vraag maar mag je ook schade doen en of je tegenstander millen zonder dat er wat gebeurt?
undead alchemist is een random factor net zoals cellar door.
dit kan je niet in je berekening meenemen.
trepenation blade is ook een x factor.

mag je dan van de meeste gunstigste uitkomst gaan.

maw 4 schade is 4 creatures = 4 zombies!?
Ralf
12 jaren geleden
Weer een vet toffe puzzel! Succes met puzzelen!
cmpunk
12 jaren geleden
ik neem aan dat undead alchemist geen plaats heeft in dit raadsel.

want waarom zou iemand 60 creatures in zijn deck doen !?
ok army of the damned here we come
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Zoals ik al aangaf: als je wil dat een bepaalde kaart in het deck van Magnus zit, dan zit die er niet in Dus een Undead Alchemist zal altijd vier kaarten millen die geen creatures zijn
cmpunk
12 jaren geleden
ahaaa eigen tokens dus
Jeff
12 jaren geleden
Leuke puzzel, eerste versie uitgedacht en opgestuurd.
Fjaulnir
12 jaren geleden
En maakt het hier uit wie er het meeste zombies heeft in zijn win-beurt?

Bv als ik turn x 300 zombies kan krijgen, is dat dan beter dan iemand die diezelfde turn x 101 zombies kan krijgen, of even goed?
jorn
12 jaren geleden
Quote:
En maakt het hier uit wie er het meeste zombies heeft in zijn win-beurt?

Bv als ik turn x 300 zombies kan krijgen, is dat dan beter dan iemand die diezelfde turn x 101 zombies kan krijgen, of even goed?

Oei, ik voel een Pareto optimalisatie aankomen!
 bijgewerkt door jorn 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dat is beter Ik kijk eerst naar het minst aantal beurten, en daarna naar de meeste tokens. Ik zal het er nog even bijzetten
Fjaulnir
12 jaren geleden
Ok thx. Want heb veel alternatieve oplossingen die in dezelfde beurt winnen, maar het aantal tokens kan meer dan 2x zo groot zijn in sommige


Maar heb het gevoel dat het nog een beurt sneller moet kunnen; of dat toch iemand anders hier zo'n oplissing wel zal vinden
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Oeh, ik ga hier wel weer een poging toe doen. Even een matlab scriptje schrijven .

J/K
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
robbertvanderkleij 06-12-2011 om 15:44
Oeh, ik ga hier wel weer een poging toe doen. Even een matlab scriptje schrijven .

J/K


Lol, je hebt me op een idee gebracht. Kost me waarschijnlijk meer tijd dan het zelf uit te vinden though. Genetische Algoritmen zijn echt briljant hiervoor volgens mij.

Quote:
Fjaulnir 06-12-2011 om 15:39
Maar heb het gevoel dat het nog een beurt sneller moet kunnen; of dat toch iemand anders hier zo'n oplissing wel zal vinden


Dat gevoel heb ik van mijn oplossing ook ^^
 bijgewerkt door Jeff 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Foei, stelletje programmeernerds! Ga lekker Uitgebreid Zoeken en zelf de boel bij elkaar puzzelen
Fjaulnir
12 jaren geleden
Dus ga ik toch maar opsturen we zien wel, als iemand het nog sneller kan verdient ie het mss ook gewoon om te winnen
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Quote:
Jeff 06-12-2011 om 15:48


Lol, je hebt me op een idee gebracht. Kost me waarschijnlijk meer tijd dan het zelf uit te vinden though. Genetische Algoritmen zijn echt briljant hiervoor volgens mij.


Ik denk dat genetische algorithmen hiervoor te omslachtig zijn. Er zijn snellere optimalisatiemethoden.

@Magnus: De kaarten heb ik al hoor, het is alleen de volgorde van spelen...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top