Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Three Card League - League 4 - Week 1

Jeff
8 jaren geleden
Om een of andere reden had ik ook gemist dat Blackmail gewoon legal is. Nou moet daar maar gauw een eind aan komen vind ik, dan kan ik tenminste bijna alles winnen

Ik heb alles uitgerekend. Volgens mij verliest mijn Lotus Bloom, Lotus Bloom, Elspeth, Sun's Champion van alle Blackmail decks, speel ik 3-3 tegen het Inkmoth Nexus deck van Reighndragon en win ik de rest. ook niet verkeerd, jammer (en terecht!) dat er zoveel mensen op Blackmail zaten...
 bijgewerkt door Jeff 8 jaren geleden
Nilixen
8 jaren geleden
Ik heb nog een vraag voor volgende keer dat we een deck moeten inleveren. Betekend de modern legal restrictie dat alle kaarten vanaf 8th tot origins legal zijn zoals in modern, of is er naast de banlist voor three card league die is gepost ook de modern banlist van kracht? Dus kan ik bv met een Ancient Den spelen in dit format?
 bijgewerkt door Nilixen 8 jaren geleden
Twigwalker
8 jaren geleden
Quote:
Morph 24-09-2015 om 10:54
Toch nog even wat puzzel-tijd gevonden, de match-up tegen de Blinkmoth Nexus win ik beide. Play via discard en draw als ik de Chronomaton tot 4 pomp.

Sta ik voorlopig bovenaan.


1 Puntje meer omdat jij een draw kan forceren tegen de Chronomaton van Marco en ik daar van verlies
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Je deck moet Modern legal zijn, dus alles dat niet legal is in Modern, is niet legal in TCL.

Oh, en verwacht niet dat Blackmail decks volgende week nog werken .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
Thorvik
8 jaren geleden
@twigwalker oh ja ik zie het heb een counter te weinig op de vial gezet.
Thx
AncientOne
8 jaren geleden
Al mijn eigen scores gecontroleerd en aangevuld.
Het totaal van (slechts!) 32 punten klopt wat mij betreft.

In een vlaag van verstandsverbijstering ging er van uit, dat Blackmail gebanned was, maar dat is dus niet zo! (The Rack was juist gebanned). Na deze week is die gelukkig dus wèl gebanned!
Verder had ik Aether Vial helemaal over het hoofd gezien!

(hier stond verder nog wat geneuzel over dat Thoughtseize hetzelfde zou doen als Blackmail, maar dan voor 2 leven extra, maar dat klopt natuurlijk niet, zoals Nilixen hieronder terecht opmerkt!)
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden (Wat incorrect geneuzel over Thoughtseize verwijderd!)
Nilixen
8 jaren geleden
Blackmail moet vooral gebanned worden omdat het ook land weg kan halen op de play. Andere discards hebben dit niet.
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
Nilixen 24-09-2015 om 13:20
Blackmail moet vooral gebanned worden omdat het ook land weg kan halen op de play. Andere discards hebben dit niet.


Scherp opgemerkt...
Oeps en zo...
Nilixen
8 jaren geleden
Quote:
thewoodcutter 24-09-2015 om 09:17
Quote:
Morph 24-09-2015 om 08:42
Quote:
Twigwalker 24-09-2015 om 07:48
Zo, ik heb wel lekker gescoord volgens mij Ik heb geloof ik ook de beste optie van het deck ingeleverd, maar we zullen zien wanneer alles is ingevuld. Hier de decks voor wie dat handig vinden:


Tot nu toe heb ik evenveel punten!
Al moet ik de match tegen de Inkmoth Nexus nog uitrekenen, en ben ik er nog niet helemaal van overtuigd dat ik de match-ups tegen de Student of Warfare / Path to Exile win, maar thewoodcutter had deze al ingevuld, dus dat heb ik maar gevolgd

Waarschijnlijk morgen pas tijd voor het verdere rekenwerk

Als je on the play bent, win je sowieso, want je gooit het landje eruit...
Als je on the draw bent, haal je met Blackmail de Path to Exile weg, het kost mij 8 beurten om 4/4 double strike te worden, maar dan ben je ook al een 6/6 en heb je pas 10 schade gehad (beurt 5). Hmmm nu ik na reken kom ik erop dat ik net er een draw uit kan slepen door als ik 4/4 double strike ben aan te vallen. Als je niet blockt, sta je op 2 en zou ik de volgende beurt met een aanval of winnen of er een draw uit slepen (omdat je net niet groot genoeg bent om de aanval te overleven of zelf eerder schade te doen).

Mag ik overigens zeggen dat ik Blackmail een heel vervelende kaart vind, omdat je er ook landjes mee kan weghalen...


Moet morph dan niet 4 punten hebben (1 win en 1 draw) ipv 3. Allemaal tegen de Student of Warfare decks met [k]path of exile[/k].
thewoodcutter
8 jaren geleden
Duh, je hebt gelijk... aangepast, voor alle drie. Chaoticteddy met zijn variant heeft er geen last van (want zelf Blackmail).
Twigwalker
8 jaren geleden
Aah, ik had de Student of Warfare verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij al 4/4 werd bij 4 counters, maar dat doet hij pas bij 7 counters.
chaoticteddy
8 jaren geleden
Zo, heb die van mij ook ingevuld. Blackmail is inderdaad de card to beat deze week! En Chronomaton de creature to beat!
marcoboth
8 jaren geleden
Ik heb mijn score (1 vs Nielsvd (4) volgens mij vanochtend verkeerd ingevuld (2x loss ipv 2x een win voor mij):
Chancellor of the Tangle,Aether Vial,Fiend Hunter
vs
Quicksand, Dismember, Chronomaton

t4 v3 (t4 niels, vial naar 3 counters)
t4 attack chronomaton (3/3 door t2 & t3) = vial in fiend hunter = dismember op fiendhunter, M op 16, chronomaton komt terug

t5 v4
t5 2/2

t6 v5
t6 3/3

t7 v6
t7 4/4

t8 v7 = tangle
t8 5/5

t9 att -> 10
t9 6/6 (getapt)

t10 att -> 4
t10 quicksand op tangle of 7/7 = tangle kan niet meer aanvallen terwijl de ton groeit.

Heb ik hier nog ergens een rekenfout gemaakt?
Vanwege de vial counters kan het spelen van de fiend hunter niet uitgesteld worden (anders stel je de tangle uit). Dismember hou ik vanaf t4 open.
Twigwalker
8 jaren geleden
Quote:
JEV 23-09-2015 om 21:49
Net nog maar even een deckje ingestuurd. Ik miste bij het zoeken naar manasources toch wel meer dan alleen de Black Lotus, maar het is gelukt!


Toen ik dit las verwachte ik van jou een deck met Lotus Bloom, waarom dacht je dat de Oboro, Palace in the Clouds het verschil ging maken ten opzichte van een island?
Reighndragon
8 jaren geleden
Heb alles ingevuld. Volgens mij klopten de scores die al ingevuld waren. Had me inderdaad vergist in de mana. Ondanks dat een originele opgave en ook nog een paar potjes gewonnen. Missie geslaagd.
Twigwalker
8 jaren geleden
Okay nog even wat gaatjes opvullen en dingen ophelderen:

8 cgroos vs 16 ancientone
Staat nu 3 - 0 Volgens mij moet dat 6-0 zijn. (Aangepast!)

8 cgroos vs 19 Ralf
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 6-0 zijn. (Aangepast!)

9 lokkij vs 13 hansverkade
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 6-0 zijn. (Aangepast!)

9 lokkij vs 19 Ralf
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 0-6 zijn. (Aangepast!)

9 lokkij vs 20 simonvanhoudt
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 6-0 zijn. (Aangepast!)

13 hansverkade vs 17 hallowman3
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 6-0 zijn. (Aangepast!)

13 hansverkade vs 19 Ralf
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 0-6 zijn. (Aangepast!)

13 hansverkade vs 20 simonvanhoudt
Staat nu nog open. Volgens mij moet dat 6-0 zijn. (Aangepast!)

19 Ralf vs 20 simonvanhoudt
Staat nu nog open. Dit is de enige die wat rekenwerk vereist. Ralf wint als hij begint, maar verliest de race als simon begint. Ralf kan echter wel zijn Ghost Quarter meteen gebruiken op zijn eerste beurt voor een draw. Conclusie 4-1 voor Ralf (Aangepast!)
JEV
8 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 24-09-2015 om 18:11
Quote:
JEV 23-09-2015 om 21:49
Net nog maar even een deckje ingestuurd. Ik miste bij het zoeken naar manasources toch wel meer dan alleen de Black Lotus, maar het is gelukt!


Toen ik dit las verwachte ik van jou een deck met Lotus Bloom, waarom dacht je dat de Oboro, Palace in the Clouds het verschil ging maken ten opzichte van een island?

Ik heb uiteindelijk het deck wat ik in gedachten had net niet kunnen spelen in Modern. Allerlei mana-sources wel bekeken, maar ik vond het met Saprazzan Cove e.d. te sloom gaan en Lotus Bloom was gewoon te eenmalig.
Toen heb ik dit deck maar even snel ingestuurd. Helaas weinig mensen wiens deck gebouwd is op bepaalde instants/sorceries. Hoe dan ook, het had ook met een Island kunnen zijn, maar dit landje kan je nog instant terughalen als dat nodig is.
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
JEV 25-09-2015 om 16:43
Quote:
Twigwalker 24-09-2015 om 18:11
Quote:
JEV 23-09-2015 om 21:49
Net nog maar even een deckje ingestuurd. Ik miste bij het zoeken naar manasources toch wel meer dan alleen de Black Lotus, maar het is gelukt!


Toen ik dit las verwachte ik van jou een deck met Lotus Bloom, waarom dacht je dat de Oboro, Palace in the Clouds het verschil ging maken ten opzichte van een island?

Ik heb uiteindelijk het deck wat ik in gedachten had net niet kunnen spelen in Modern. Allerlei mana-sources wel bekeken, maar ik vond het met Saprazzan Cove e.d. te sloom gaan en Lotus Bloom was gewoon te eenmalig.
Toen heb ik dit deck maar even snel ingestuurd. Helaas weinig mensen wiens deck gebouwd is op bepaalde instants/sorceries. Hoe dan ook, het had ook met een Island kunnen zijn, maar dit landje kan je nog instant terughalen als dat nodig is.

Saprazzan Cove e.d. zit sowieso niet in Modern...!
Je hebt wel 2-kleuren varianten in TimeSpiral zitten (Dreadship Reef, Fungal Reaches e.d.), maar die kunnen zichzelf niet opladen!
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
Twigwalker
8 jaren geleden
Ik wil trouwens nog het deck van nielsvd (Chancellor of the Tangle, Aether Vial, Fiend Hunter) nomineren voor de originaliteitsprijs deze week. Chancellor of the Tangle is erg leuk gevonden om een Aether Vial deck mee te fuelen omdat je hem dan later ook nog kan spelen met de Vial.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Gefeliciteerd Morph met het winnen van deze ronde! Mede dankzij jou is Blackmail nu banned .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top