Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vraagje van een beginnende speler!!

Redfireeagle
12 jaren geleden
Hallo,

Ik speel nu ongeveer anderhalve week magic met een maat van me, en wil graag weten hoe ik nu het snelte 'voortgang' kan boeken in: goede/betere kaarten krijgen (Innistrad of oudere sets) en hoe ik makkelijk en snel kan bijhouden waar ik andere spelers en toernooien kan vinden.

Ik kijk uit naar jullie reacties en suggesties.
Thorsten
12 jaren geleden
Hi Redfireeagle,

Welkom bij magic the gathering. Laat ik eerst vragen wat je nu aan kaarten hebt. Wat heb je tot nu toe gekocht? Wat wil met je magic gaan doen? Met vrienden spelen of je op toernooien storten?

Nu direct zou ik je het advies geven om potjes te blijven spelen en te experimenteren met de kaarten die hebt en eventueel wat meer boosters te kopen van de set(s) die je nu hebt. Van mijn eigen start in magic kan ik me herinneren dat ik vrij snel doorhad wat ik wilde bereiken op het speelveld dus wat mijn speelstijl zou zijn maar hoe ik daar kon komen was een veel langere weg. Het klinkt misschien nu nog paradoxaal maar magic gaat veel meer om dat je deck in elkaar zit op een manier dat de kaarten elkaar aanvullen dan dat je allemaal heel goede kaarten hebt. Dit vereist ervaring met en kennis van het spel.

Een goede spelersgroep opbouwen kan ik niet mee helpen. Ik zoek er zelf ook een. Je lokale magic/spellen speciaalzaak zal waarschijnlijk wel speeldagen of avonden organiseren dus dat is een mogelijkheid om in contact te komen met andere spelers en jouw spelersgroep uit te breiden.
Bassiuz
12 jaren geleden
Geloof me, een écht goede start krijg je met een Deck Builder's kit. Die geeft je zoveel basis kaarten die handig zijn voor het spel.
Het zoeken van een winkel waar je magic kan spelen met anderen is écht een goede manier om te leren spelen.
whiskykid
12 jaren geleden
daarbij wil ik toevoegen dat je vaak naar de Friday Night Magic avonden moet gaan en daar contacten op moet zien te doen met andere spelers die je daar dan kunnen helpen en begeleiden! dan komt het helemaal goed! Welkom bij Magic The Gathering
marcoboth
12 jaren geleden
FNM is waarschijnlijk het makkelijkste om mensen te leren kennen in je regio. Daarvoor zijn de event decks wel ideaal ([p]Event Deck: Magic 2012 (M12) - Illusionary Might[/p]).

Als je wilt uitbreiden dan lijkt 1 [p]Deck Builder's Toolkit[/p] het handigste om te kopen als je die nog niet hebt. Voor 20 euro heb je een grote stapel aan kaarten die een zeer goede basis vormen. Anders zijn boosters en spelen met meerdere spelers een goede manier om meer kaarten te krijgen en leren kennen.
Redfireeagle
12 jaren geleden
Ok, ik heb tot nu toe: Coreset m12 (fatpack), deckbuilderskit 2011, en het 'gratis' rode deck(je). en ik wil gewoon met vrienden aanklooien, en aan toernooien meedoen, een kennis van mij was een tijd geleden best wel huge in magic (van wat hij dan vertelde he) dus dat spoorde mij extra aan toen ik het weer tegen kwam (en aangezien ik nu geld heb, kan ik het ook veroorloven )
Thorsten
12 jaren geleden
Jouw deck ziet er heel aardig uit zoals ook al is opgemerkt daar.

Stel van te voren op wat je wil doen met een deck en hoe je dat gaat bereiken. Ga van elke kaart na welke rol hij speelt in je deck en wat je wint op het moment dat hij de battlefield op gaat. Werkt die kaart direct positief voor je strategie of staat de kaart op zichzelf? Een kaart kan uit zichzelf wel heel goed zijn maar als hij je strategie vertraagd of gewoon iets anders doet dan dat je wil doen om te winnen heb je er waarschijnlijk niet zoveel aan. Of liever je hebt meer aan een kaart die ook had kunnen spelen die je wel helpt in je strategie.

Probeer te analyseren wat er goed gaat en waar je problemen ondervind tijdens het spelen. Waarom kon je niet de juiste kaarten op het juiste moment krijgen en hoe kan je er voor zorgen dat dat de volgende keer wel gebeurt?

Verder is meer van dezelfde kaarten nu waarschijnlijk de snelste weg naar een beter deck. Je hebt op dit moment heel veel verschillende beestjes die je maar weinig helpen om te winnen. Als je geld uit gaat geven koop dan wat booster M12 voordat je Innistad boosters koopt.
ubes
12 jaren geleden
Je kunt overwegen veel te draften. Met draft selecteer je vaak de kaarten die je lekker vindt spelen, je pakt af en toe een kaart die in de losse verkoop te duur is en je hebt nog wat aan de packs die je koopt (je haalt er een leuk spelletje uit).

Ik koop al jaren bijna geen boosters/dozen meer maar bouw mijn decks online en koop dan de kaarten die ik mis online bij. Dan ben je bijna altijd goedkoper uit. Het nadeel is dan wel dat je niet snel een dure kaart als Jace, the Mind Sculptor zult hebben, het voordeel is dat je heel gericht kaarten koopt en niet uiteindelijk zit opgescheept met 5 schoenendozen commons die je nooit gaat spelen. Je zult ook merken dat als je een online deck editor gebruikt je sneller nieuwe kaarten zult vinden die je deck beter maken en dat veel van die kaarten commons/uncommons zijn en voor een appel en een ei te koop.

In welke regio zoek je een playgroup?
 bijgewerkt door ubes 12 jaren geleden
Victorvndoom
12 jaren geleden
er bestaat ook een draftengine op verschillende sites..dan kan je draften testen. Op de magic website van wizards of coast staat er een van 2012
isk8r
12 jaren geleden
Wat is de reden dat je eerst M12 boosters zou kopen voordat je Innistrad boosters koopt?
Morph
12 jaren geleden
Magic wordt uitgebracht in verschillende Sets. elk jaar is er één core-set en meerdere "advanced Sets".
Op dit moment is M12 de laatste Core-set. De kaarten in de Core-set bevatten alle basis facetten van magic en is dus ook uitermate geschikt om mee te beginnen. De Kleuren zijn hierin ook herkenbaar (Blauw is illusie, Rood Chaos, Etc.)

Een Advanced Set, zoals innistrad, mag wat afwijken van de basis. Zoals de Double Face Cards. Veel abillitie's e.d. zijn in de advanced wat lastiger.

Dus net als bij alles, eerst beginnen bij de Basis -_ M12
ubes
12 jaren geleden
De coresets zijn tegenwoordig ook best complex. Het is geen vanilla set meer met alleen reprints zoals voor M10 het geval was. Ik denk dat je gewoon kunt instappen met een willekeurige set en dan veel moet spelen met ervaren spelers. Je kunt ook veel oefenen in Magiconline, octgn of cockatrice. Duels of the planeswalkers is ook een goede manier om de basis onder de knie te krijgen.

Blauw is trouwens niet echt de kleur van illusie, veel meer de kleur van controle/wetenschap/kennis.
Morph
12 jaren geleden
@ubes & Offtopic (en even mijn gelijk halen )
Kleuren zijn steeds moeilijker te defineren, wizards zelf gebruikt deze uitleg: Blue
Hier Staat het woord illusie toch nog vaak beschreven
Maar controle/wetenschap/kennis is zeker ook onderdeel van blue...
 bijgewerkt door Morph 12 jaren geleden
kv83
12 jaren geleden
@ubes: Ben ik alleen gedeeltelijk met je eens. Core-sets hebben wel hier en daar wat wonky dingen, maar als je vergelijkt met hoeveel extra regels expansions tegenwoordig hebben kan ik nieuwe mensen alleen maar aan raden om met M12 te starten en vanuit daar verder te gaan.

Coresets maken altijd maar gebruik van de evergreen-regels (first strike, lifelink, ect) en introduceren elke coreset één al eerder gebruikte mechanic (Scry, Bloodthirst). Expansions introduceren altijd een hele hoop nieuwe dingen (Infect, Metalcraft, Living Weapon -_ SoM of Morbid, Doublefaced Cards, Flashback -_ INN).

Duels of the Planeswalker is inderdaad trouwens een ideaal middel om in te stappen.
 bijgewerkt door kv83 12 jaren geleden
Victorvndoom
12 jaren geleden
en het is goed om nieuwe dingen te herleren (DoTP). Je leert nieuwe kaarten , nieuwe abilities die in sets komen . Ondanks ik 16 jaar magic speel speel ik nu nog altijd DOTP , het is redelijk verslavend. Ik heb ooit het spel Duel of planewalkers (1996) van microprose gespeeld. Dat waren kaarten van de 4th edition.Dat was meer een storyline verhaal en je verzamelde kaarten door vijanden te dueleren maar je verloor ook kaarten met de 'ante' rule, die nu niet meer bestaat
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top