Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat is jouw favoriete Magic Kaart?

thegeertfiles
4 jaren geleden
Mijn favoriete kaart is Oblivion Ring ik speel hem 69 keer in mijn 121 'casual' 60 kaarten decks (ja je leest het goed 121 decks). De kaart is niet duur in mana cost, niet duur in prijs en is een antwoord op bijna alles.
Mango
4 jaren geleden
@thegeertfiles. Je schrijft dat 121 casual decks van 60 kaarten hebt. Wow, dat is een enorm aantal. Het lijkt mij toe dat zoiets in de praktijk nauwelijks meer is bij te houden. Stel dat er een nieuwe set uitkomt met een aantal voor jou interessante kaarten, koop je dan van elk van die kaarten 10 a 20 exemplaren om je decks mee te updaten? Bij rares zal dat beleid jou steeds weer tot flinke investeringen dwingen.
thegeertfiles
4 jaren geleden
Het is prima bij te houden als je de juiste strategie hanteert. Niet elk deck hoeft het sterkst te zijn. Zeker de helft van mijn decks zou op een FNM meekunnen maar er zitten er ook een aantal onder dat niveau. Elk deck is zeker speelbaar bij ons aan de keukentafel als het maar tegen een ander deck speelt wat ook dat niveau heeft.
Als er een nieuwe kaart uitkomt die heel erg goed is dan wordt het keuzes maken. Neem Fatal Push. Hele goede removal (iets minder goed tegen een dragon of giant deck met hoge cmc) maar om hem nou 50 keer aan te schaffen en in elk deck te doen dat hoeft ook weer niet. Andere decks moeten het maar doen met andere removal. Hero's Downfall, Murder, Doom Blade, Murderous Cut doen ook prima hun werk. Thoughtseize is heel sterk maar Duress doet ook prima zijn werk. Ik heb 1 keer een uitzondering gemaakt, ik heb 32 Unclaimed Territory in mijn decks.

Dan is het nog steeds een flinke investering. Want elk deck is dubbel gesleeved, zit in een deckbox en de kaarten zijn natuurlijk ook aangeschaft (singles of uit boosters). Daar tegen staat dat ik heel veel keuze heb en ik misschien ooit nog eens in aanmerking kom voor een wereld record 'fysieke decks in bezit'

 bijgewerkt door thegeertfiles 4 jaren geleden
WJayW
4 jaren geleden
@thegeertfiles: hoe houd je al die decks uit elkaar? ik bedoel hoe weet je welk deck in welk doosje zit... heb je overal een labeltje op zitten bv?

Dat was namelijk mijn grootste probleem al toen ik over de 30 casual decks heen ging, moest altijd van alles openen op zoek naar het deck wat ik wilde spelen. ik heb het toen teruggeschroefd naar op dit moment 9 commander decks en zo'n 15 casual 60 kaarten decks. En als het deckboxje niet voorzichzelf spreekt dan maar een labeltje erop.
BluezamX
4 jaren geleden
Oef, wat een dozen! En ik dacht dat de 32 kleuren challenge al heel wat was (voor iedere kleuren combo een deck). Hopelijk worden ze ook een beetje gebruikt?
thegeertfiles
4 jaren geleden
Heb trouwens ook nog 14 commander decks . Maar elk deck zit in een ander doosje. Het wordt wel steeds lastiger om verschillende deckboxen te vinden moet ik zeggen. Maar ik weet precies wat voor deck in welke deckbox zit (autisme heeft ook zijn voordelen ). Ik heb er geen labelties opzitten ofzo.
Met elk deck wordt gespeeld. Decks die ik niet leuk vond en niet mee speelde zijn uit elkaar gehaald of aangepast. Met de nieuwste en mijn favoriete decks speel ik wel meer maar met alle decks wordt nog gespeeld.

De 32 kleuren challenge heb ik nog niet compleet. Ik heb nog geen en deck. De overige 30 wel. Zou leuk zijn als ik ze ooit nog eens kon toevoegen aan de collectie maar het heeft geen prioriteit. Het thema van het deck is belangrijker dan de kleuren combinatie.

Al mijn decks heb ik op deze site ingevoerd. Maar omdat ik hou van statistieken heb ik ze ook in Excel gezet en kan ik precies zien hoeveel ik van wat speel. Bijvoorbeeld:
In mijn 60 kaarten decks speel ik 2743 land waarvan 1641 basic.
1306 kaarten hebben de kleur wit.
21 de creature type avatar.
34 kaarten komen uit Eldritch Moon.
835 hebben CMC van 1.

Morgen komt hopelijk mijn laatste order binnen van de bazaar met wat nieuwe sleeves en deckboxen zodat ik mijn nieuwste creaties kan afmaken en richting de 125 ga
 bijgewerkt door thegeertfiles 4 jaren geleden
waveaccelerator
4 jaren geleden
Een lastige vraag wat echt mijn ultieme favoriete kaart is. Ik denk qua art en value dat het Gaea's Cradle is, een schitterende kaart uit de periode waarin ik begon te spelen en tot vandaag de dag nog altijd een goed gevoel geeft als ik hem speel of draw (ook omdat ie teringgoed is, maar dat terzijde).

Qua sentimentele waarde zou het Elvish Piper zijn. Mijn eerste deck was een old skool groen beat down deck, lompe grote beesten met trample, ondersteund met mana elfjes en mijn grote vriend Rofellos, Llanowar Emissary. Toen ik hoorde dat je met dit beest elke willekeurige creature voor 1 groene mana uit je hand in het spel mocht leggen, was ik met stomheid geslagen. Ik had nog nooit van deze kaart gehoord en dit was voor mijn gevoel zo OP dat ik direct vier elvish pipers heb aangeschaft.

Sowieso blijf ik een zwak houden voor de kaarten uit het Urza block. De art, de herinneringen, fantastisch. Ik zal ook in mijn huidige decks proberen om zoveel mogelijk de varianten van kaarten uit die tijd in mijn decks te verwerken, ook als er recentere reprints zijn (mijn portemonnee vindt dit niet altijd even leuk...)
offspring
4 jaren geleden
Ik stam ook uit het Urza-tijdperk, dus ik neig ook een beetje naar kaarten uit die periode voor de nostalgie. Heb ook een Urza's Cube gemaakt om dat block te kunnen draften met vrienden en die tijd een beetje te laten herleven. Lijst staat hier: https://www.cubetutor.com/viewcube/115113 - er is ook nog ergens een topic hier op bazaar erover.

Als ik een top 5 zou moeten maken dan denk ik:
- Yawgmoth's Will
- Elvish Piper
- Wheel of Fortune
- Time Spiral
- Nicol Bolas, Planeswalker

Bolas is de uitzondering in de lijst, ik speelde zelfs een tijdje niet in de periode dat 'ie uitkwam. Maar toen ik weer begon, planeswalkers leerde kennen, en zag wat deze bad boy kon... man. Heb een bolas-themed commander deck gemaakt nadat Nicol Bolas, the Ravager uitkwam waar 'ie in zit, en ben er nog altijd fan van :-).
DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
Lastige vraag; Maar wanneer deze kaart wordt gespeeld Army of the Damned en ik kan reageren met Massacre Wurm. En dan de koppies van mijn tegenstanders
FabianvL
4 jaren geleden
Ik hou wel van een beetje chaos en vreemde effecten. Een van mijn favorieten is Raging River. Het voegt een leuke extra laag complexiteit toe aan aanvallen en blocken.
DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
OW, ik had helemaal niet aan deze gedacht;

 bijgewerkt door DuAL1tyHQ 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top